Amen Break??

Hard-Tex

Nieuwkomer
Hallo , ik ben nieuw hier:D

ik had een vraagje , ik probeer wat drum 'n bass te maken en hiervoor gebruik ik ook de Amen :D
maar ik weet niet wat ik moet doen ? zeg maar wat voorn vst effects over de amen , ik heb hem wel in een paar stukken geknipt , maar ik weet niet wat ik over de loop moet gooien , EQ?Compressie?Dist?

misschien dat jullie mij kennen helpen , Met vriendelijke groet mario!:D
Kwerk trouwens met OpenMPT RC2

Attachments

• amenbreak.mp3
    73,2 KB · Bekeken: 87
je break in stukskes knippen, een dnb ritme programmeren, beetje compressie over je net nieuwe loop en klaar!

Re: Amen Break??

Origineel geplaatst door Hard-Tex
maar ik weet niet wat ik over de loop moet gooien , EQ?Compressie?Dist?
Laat er nou niemand anders zijn die dat weet. Probeer gewoon eens wat, je krijgt geen straf als je 't fout doet of zo.

wat vinden jullie van deze break? in stukjes geknipt daarna geprogrammerd in modplug , en dan compressie eroverheen

Attachments

• amenbreak.mp3
    36,9 KB · Bekeken: 107
Niet slecht hé :)

Persoonlijk vind ik hardere samples voor DnB beter, dit hier neigt meer naar jungle.

Verder lijkt het of je er een flanger of zo heb over gegooid?

hey , bedankt voor je review

mwah...der zit geen flanger overheen , zal meer komen door modplug zelf , beetje gare kwaliteit , maja:D met wat effectjes is dat zo verholpen , maar ik heb al wat DnB drumloops gedownd...kijke of dat wat is , persoonlijk vink ut wel lkkrder klinken

Origineel geplaatst door Hard-Tex
wat vinden jullie van deze break? in stukjes geknipt daarna geprogrammerd in modplug , en dan compressie eroverheen

Geluidskwaliteit is ruk, ik zou dat eerst ff verbeteren voordat je verder gaat me loopjes maken;)

Het is ook belangrijk dat je sample waar je van knipt van redelijke kwaliteit is:)

MOG, nog een DNB-producer....

je moet beetje meer roffel in steken (in je 2e)
ik zou er ook een beetje reverb op je bassdrumm leggen (es kijken wat het geeft)...
en ik zou er ook een vettige reezer bass onderleggen ...

Greetz

Origineel geplaatst door Sir Ravel
MOG, nog een DNB-producer....

je moet beetje meer roffel in steken (in je 2e)
ik zou er ook een beetje reverb op je bassdrumm leggen (es kijken wat het geeft)...
en ik zou er ook een vettige reezer bass onderleggen ...

Greetz

reverb op je bassdrums is alleen aan te raden als je weet wat je doet en weet waar je mee werkt !
goedkope galm is funest om maar over de overlappingen maar te zwijgen !

gebruik supertrigger plug in eens om inspirtatie op te doen voor 'echte' gebroken beats .. ;)

en aub niet zo'n debiele zoooooooom bass .. dat is echt de dooddoener voor dnb/jungle/2 step geworden
luister eens naar goede hiphop producers die kunnen met een simpele minimoog al wonderen doen .. we lgoed luisteren !

Origineel geplaatst door MadR
...en aub niet zo'n debiele zoooooooom bass .. dat is echt de dooddoener voor dnb/jungle/2 step geworden
...

Aaah! Eindelijk iemand die dat ook zo ziet! Die reeces/hoovers hoeven voor mij ook niet, sommige soorten klinken echt trancerig/hardstylerig. :erm:
Geef mij maar liever zo'n droge sinus subbass die je goed in je donder voelt en waar je broekspijpen ook goed van gaan flapperen! 8)

en nu maar weer back ontopic ;)

Origineel geplaatst door MadR

luister eens naar goede hiphop producers die kunnen met een simpele minimoog al wonderen doen .. wel goed luisteren !

simpele minimoog?

Origineel geplaatst door falafelbiels
simpele minimoog?
voor jouw niet blijkt wel :luv:

maare ff ontopic

DIKKE compressors is het halve werk
lekker metalig
en daarna pas reverbs en EQs
wees voorzichtig met de dist

ik vind dat DJ TeeBee de beste bass sound heeft, check dat voor inspiratie ;)

voorbeeldje :

amen geknipt
sequence ingevrot
pitch variabel
delaytje op sommige punten aangezet
chorusje af en toe aan
en de granulator af en toe eroverheen
afmix met lichte compressor, en limiter

10 minuten werk geweest

kan je een beetje ideeen opdoen

Attachments

• amentest.mp3