Audiowerk 8 Input monitoring probleem!

Julest

Stamgast
Hallo

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een probleem met mij input.

Ik kan mijn input niet instellen om de een of andere reden. Hij detecteerd ook geen geluid.

Hieronder een screenshot waarin je kan zien dat ik niets kan aanklikken.

Heeft iemand een tip om dit op te lossen? Misschien in Windows Xp zelf?

Dat zou heel erg welkom zijn!

Alvast bedankt!

Gr, Julian

Attachments

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    36,8 KB · Bekeken: 113
heb je in je config. scherm van windows al gekeken bij geluiden en audioapparaten staat daar alles goed inesteld

Moet je niet 'Monitoring only when recording' eerst uitklikken?

En als je alleen je 1-2 vanaf je kaart naar je mixer hebt aanstaan (Dus dat al je audio naar 1-2 wordt gestuurd op je audiomixer kan je zien boven de faders en dat je analoog ook daadwerkelijk kanaal 1-2 van je geluidskaart op je mixer hebt aangesloten.

Als dat het geval is moet je ook Output 1-2 aanklikken.

Ik heb het geprobeert maar het werkt niet.

Ik zal nog een keer proberen uit te leggen wat mijn probleem is:

Ik heb op mijn audiowerk 8 kaart twee tulp kabels aangesloten, een op de 1-2 input (links en rechts) ingang en de andere op mijn 1-2 out.

De 1-2 input gaan naar mijn stereo b kanaal in mijn mixer (spirit notepad), en de 1-2 out naar mijn stereo a kanaal. Vanuit de mixer gaat er een tulp kabel van mij master mix out naar mn versterker.

Verder heb op de 4 line inputs twee instrumenten aangesloten (elk instrument stereo).

Nou treden er een aantal problemen op:

- Als ik audio logic 5.5 opstart krijg ik wel een geluid eruit maar krijg geen signaal van mn instrumenten binnen om op te nemen

Dit is het grootste probleem verder:

- Sommige programma's schakelen het geluid over audiowerk van andere programmas uit, dit geeft al aan dat het niet helemaal lekker loopt volgens mij

Ik hoop de situatie zo een beetje duidelijk hebben over gebracht.

Gr. Julian

Je begint dit topic met dat je je input niet in kan stellen?? Hoe bedoel je dit?? Je kan alleen kiezen of je input analoog danwel digitaal is. (analoog via stekkertjes de rode en witte plug, digitaal zit vast op je kaart zelf).

Op je stereo a heb je de (1-2) uitgang van de aw8, hier zou je dus geluid uit moeten krijgen vanuit je computer.
Op je stereo b heb je de ingang van de aw8 aangesloten en dat kan dus niet je moet de monitor of mastermix uitgang hiervoor gebruiken. (nu heb je een ingang op een ingang aangesloten) vandaar dat de kaart geen geluid detecteert.

Mocht het probleem ook zijn dat je analog of digital niet kan aanklikken, daar heb ik zo niet het antwoord op.

Volgens mij moet het zo werken in iedergeval met Logic. Vink wel het hokje uit met monitor only when recording.

Succes, Simon

Ik kan analog wel aanklikken maar dan gebeurt er idd niks en dat is volgens mij het probleem. Ik heb de input van mn geluidskaart op de monitor ingangen gezet maar krijg niets binnen in logic.

Gr. Julian

Back