Gratis opname van demo voor muzikanten uit Alphen en omstreken

sander

_
BESTE MODERATORS VAN HET SYNTHFORUM,LAAT DIT TOPIC DEZE KEER AUB STAAN.
DIT IS GEEN RECLAME!!!!!!!!!!!!!. HET KOST NIKS. DOE AUB NIET ZO FLAUW.
Er zijn al vaak genoeg topics langsgekomen met verwijzingen naar studio's voor een demo op te nemen.

Gratis professionele demo-opname.

City Music biedt alle bands en muzikanten uit Alphen a/d Rijn en omgeving een gratis professionele demo-opname in hun studio.

De opname is in principe op een maandagavond. 1 Band of soundmix opname per avond, dus wie het eerst aanmeld is het eerst aan de beurt.

http://www.citymusic.nl

demostudio.gif

Mengtafel:

Tascam M3500 :okdan: :okdan:
Recorder:

Tascam MS16 16 sporen analoog, :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:
Afluistering:

JBL sf25, ESI-sub
Microfoons:

Shure KSM27,Sennheiser e602,e903,K6/Me64,e604, Marshall buizencondensator MLX V69

Effecten:

DBX, Focusrite,Art, sans amp, TC-elec.
Instrumenten:

Gretsch Catalina 5-delig drumkit, Sabian cymbals en in noodgevallen een winkel vol instrumenten!

Laatst gewijzigd:
Waarom gratis?

Zeker door leerlingen van een geluidstechniekopleiding uitgemixed? Zo ja, dan zou ik er niet al teveel van verwachten.

Origineel geplaatst door Catalunya
Waarom gratis?

Zeker door leerlingen van een geluidstechniekopleiding uitgemixed? Zo ja, dan zou ik er niet al teveel van verwachten.

Gratis is toch mooi.
Het gaat hier ook over het opnemen van een demo cd, dus die je opstuurt naar een label of wat dan ook. Kijk als ze nou hun best doen en het resultaat bevredigend is, dan is het logisch dat mensen later weer terugkomen en dan gewoon betalen. Of ze hopen dat je ook eens wat aanschaft in hun winkel. Er zijn nou eenmaal weinig tot geen muziekzaken in alphen en omstreken. (zover ik weet).

En wat maakt het toch allemaal uit, ik bedoel het klinkt altijd beter dan jezelf thuis ff gaat zitten masteren. Zowiezo is het natuurlijk al erg relax dat het analoog op band wordt opgenomen ipv op je pceetje thuis!

En boba, ja, lees op hun site, er zit natuurlijk iemand bij die de apperatuur bedient. Je zou toch zelf ook niet willen dat iedereen aan al dat moois zit.

:dubbel:

Origineel geplaatst door sander

En wat maakt het toch allemaal uit, ik bedoel het klinkt altijd beter dan jezelf thuis ff gaat zitten masteren.

Je spreekt voor jezelf neem ik aan :confused:

Origineel geplaatst door sander
En boba, ja, lees op hun site, er zit natuurlijk iemand bij die de apperatuur bedient. Je zou toch zelf ook niet willen dat iedereen aan al dat moois zit.

Wil anders zelf wel een met al dat materiaal spelen...

(ben wel een Belg, dus deze studio is een beetje te ver...)

Waarom gratis?

Wat een onwijs flauwe/domme opmerking zeg!
Mag ik vragen wat de reden is dat je dit hier neerzet?

Zie je niet dat diegene gewoon probeert iedereen een kans te bieden om eens iets goed op te nemen?
Er zijn gewoon niet veel mensen die deze spulletjes in huis hebben... Is toch alleen maar een onwijs leuk aanbod?
En wat is er mis met leerlingen?? Zonder leerlingen waren er nooit geen prof's geweest dude!
(ik zie dat overgens nergens voorbijkomen -van die leerlingen- in sander z'n stukkie, maar ok...)

Kom zelf met een beter voorstel zou ik zeggen.... dan neem ik alles terug...

Origineel geplaatst door GeeEs

En wat is er mis met leerlingen??

Op zich niets, maar :

Muziek maken is een creatief proces
Mixen en met apparatuur omgaan is een creatief proces, niet alleen technisch...

En creativiteit kun je iemand NIET leren of uitleggen...
Wel hoe een apparaat werkt maar dat is maar een klein
gedeelte van het maken van muziek en een goede mix...
Je kan het nog zo'n leuke studie vinden en weten hoe de gear werkt, maar uiteindelijk gaat het om wat er tussen je oren zich afspeelt
en niet om een papiertje...

Wil trouwens niets afdoen aan het algehele aanbod hoor...erg goed :okdan:

Daar heb je gelijk in... maar, daar gaat't volgens mij ook niet over..

Ik ken meer bandjes/muziekanten zonder enige kennis van opnemen/mastering/mixing dan leerlingen muziek/opnametechnologie... Die hebben daar over het algemeen wel kaas van gegeten hoor... en ook heus wel enige affiniteit in die wereld. Anders doe je zo'n opleiding niet denk ik.
En imo is het eerder een voorwaarde dat je weet wat al die apparatuur kan en hoe dat werkt !!
Zonder kennis van die apparaten zal het helemaal nooit lukken.. Ookal heb je nog zo'n goed muzikaal gevoel...

Tevens gaatt om een samenwerking als je opneemt...
Je kan toch tegen die "leerling" zeggen als je het niet goed vind klinken op de band ??
Alsof een prof het in eenkeer goed opneemt... no way!

Je mag het een flauwe opmerking vinden. Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Je moet er alleen niet veel van verwachten als band. Veelal denken veel mensen (waaronder die er geen kaas van gegeten hebben) dat ze nu wel even een mooie demo kunnen opnemen. Ik weet niet of je weet hoeveel energie en tijd er gaat zitten in een goede opname? Waarom doen de professionals zolang over 1 nummer?

Ik heb zelf een geluidstechniekopleiding gevolgd. Veelal is het een combi van "we willen de leerlingen praktijkervaring aanbieden" en wat is handiger dan een band die zich vrijwillig aanmeldt voor een opname?
Er staat ook professionele opname. Zowieso vraag ik me dan af wat de maatstaf is voor professionele opname? Is dat dan de apparatuur (die analoge recorder of die Tascam mengtafel)

Niets mis mee, maar niet teveel van verwachten. Proffesionele gratis opname = niets zonder reden:D

Overigens, wat maakt het nou uit als een demo niet 100% perfect klinkt. Het gaat toch uiteindelijk om de muziek.
Als deze goed is, dan kan er altijd nog een nieuwe opname gemaakt worden door een studio welke het betreffende label uitkiest ofzo.

Je moest eens weten hoeveel muziek er wordt uitgebracht welke gewoon op cheap ass gear en hifi boxjes zijn afgemixt.
Dus dan kan dit alleen maar beter zijn. kijk als ze goeie monitors hebben staan, dan is dat al een wereld van verschil.
En dan moet een ieder instaat zijn een redelijke mix te leveren.

weer typisch nederlands:

Zeiken over iets dat GRATIS is en waar je geen gebruik van HOEFT te maken als je dat niet WIL.

Super innitatief dit :okdan:

Moeten ze in de buurt van Nijmegen ook eens gaan doen.

....

Ik heb zelf een geluidstechniekopleiding gevolgd. Veelal is het een combi van "we willen de leerlingen praktijkervaring aanbieden" en wat is handiger dan een band die zich vrijwillig aanmeldt voor een opname?
Er staat ook professionele opname. Zowieso vraag ik me dan af wat de maatstaf is voor professionele opname? Is dat dan de apparatuur (die analoge recorder of die Tascam mengtafel)

Niets mis mee, maar niet teveel van verwachten. Proffesionele gratis opname = niets zonder reden:D...

mmmm .. kijk.. zo klinkt het al heel anders... :D
En over de apparatuur... weet ik persoonlijk weinig van... maar het is denk ik toch voor veel bands en mensen een stuk meer dan dat ze thuis hebben staan...

En nog iets... ik denk dat je met een leerling geluidstechniek veel meer kanten op kan dan met een soundmixer/engineer/opnameprofessional die eigenwijs z'n eigen ding doet...
(Dit is ook mn persoonlijke ervaring in een jongerencentrum waar ik werk....! Wat kunnen die afgestudeerde/pro's toch onwijs irritant zijn...(mensen die met band meekomen en wel ff de zaalmixer zullen doen.... pffffff.. rot ff lekker op) Heb veel liever 3 gasten die er een beetje iets van weten en een halve dag de tijd hebben om alles perfect en als het moet 20x over te doen)

Maargoed... je punt is ergens dus wel terecht... maar ik denk dat iemand die een echte goeie demo wilt, ook wel verder kijkt dan deze gratis aanbieding...

Origineel geplaatst door GeeEs
Wat kunnen die afgestudeerde/pro's toch onwijs irritant zijn...(mensen die met band meekomen en wel ff de zaalmixer zullen doen.... pffffff.. rot ff lekker op) Heb veel liever 3 gasten die er een beetje iets van weten en een halve dag de tijd hebben om alles perfect en als het moet 20x over te doen)

Offtopic, maar moet toch ff van m'n hart:
Waar IK me dus -als publiek- juist altijd aan erger zijn zaaltechnici die vaak een volkomen verkeerde livemix maken. Mensen die geen fláuw idee hebben van de muziek die ze aan het mixen zijn. Ik ga vaak naar industrial/(dark) wave/ebm-concerten, en 9 van de 10 keer slaagt, wanneer van toepassing, de zaalengineer erin de sound volledig te verknallen omdat hij natuurlijk werkelijk géén idee van de muziek heeft. Hij snapt het gewoon niet. Dan is voor mij een concert dus al mislukt en sta ik me mateloos te ergeren. Meest voorkomende fout: vocalen véél te hard zodat de achtergrond dat/md/whatever als een soort karaokemix heel ver weg in de achtergrond te horen is. Wég impact. Vocal-effecten die nauwelijks hoorbaar zijn, gitaar veel te hard, bas te zacht, want meneer houdt van Rock, Neééé!.
Dan heb ik toch 100 keer liever een irritante band-engineer die een goede (genre-gerelateerde!) sound neerzet, dan een technisch goede, maar artistiek volkomen waardeloze mix. En laat ik maar niet over LICHT beginnen, want dat is vaak nog veel rampzaliger, want wat ik daar af en toe voorbij zie komen, daar lusten de honden werkelijk geen brood van.

@ Rejo...

Hier heb je wel een goed punt... Het was ook niet mn bedoeling om alle technici over één kam te scheren, want er zijn ook hele relaxete lui van de bandjes, die komen meekijken met je en dan vriendelijk vragen of ze misschien iets mogen proberen, of je vragen waarom je een bepaalde setting niet gebruikt... Ik kan idd alleen uit mn eigen ervaring spreken, 't gebeurt idd ook regelmatig dat we het zelf pas na lang proberen voor elkaar krijgen...

Origineel geplaatst door Bass
Op zich niets, maar :

Muziek maken is een creatief proces
Mixen en met apparatuur omgaan is een creatief proces, niet alleen technisch...

En creativiteit kun je iemand NIET leren of uitleggen...
Wel hoe een apparaat werkt maar dat is maar een klein
gedeelte van het maken van muziek en een goede mix...
Je kan het nog zo'n leuke studie vinden en weten hoe de gear werkt, maar uiteindelijk gaat het om wat er tussen je oren zich afspeelt
en niet om een papiertje...

Wil trouwens niets afdoen aan het algehele aanbod hoor...erg goed :okdan:

mixen is een creatief proces... maar iemand die aan een opleiding geluidstechniek begint doet dat niet voor niets... dus diegene zal die creativiteit al bezitten...
ik heb zelf op de SAE gezeten, betekend dat dat ik ook nix kan? omdat ik een leerling ben? Ik heb niet genoeg centen om die meuk zelf allemaal aan te schaffen en er op die manier mee te leren werken... dus ben blij dat er een school als SAE bestaat

Origineel geplaatst door Breadstick
maar iemand die aan een opleiding geluidstechniek begint doet dat niet voor niets

Inderdaad "om te leren wel te verstaan".

Misschien is de adder onder het gras

"de opname is gratis, alleen betaalt men de studiohuur":D

bij SAE in amsterdam hebben ze een boekje waar je je naam enz in ken zette... voor studenten die opnames willen maken enz... gratis en voor nix in een toppie studio...

studio1large.jpg

Back