Yamaha EX-1 ...gespot !

TomC

Stamgast
voor de detectives onder jullie: maandag 3 oktober gespot op "man bijt hond" (nederlandse versie), een mevrouw die vanalles aan het verkopen was uit een garage (als ik het goed begrepen heb, spullen van haar overleden man) en wat stond daar ook in die garage... een Yamaha EX-1 als ik me niet vergis

kijk maar op de site van NCRV>programma>manbijthond>maandag rond minuut 19.40

Redelijk zeldzaam dacht ik zo, zelfs al is het geen GX-1 :-) Een mailtje naar de redactie van het programma kan misschien helpen.

groeten,

Tom

Re: Yamaha EX-1 ...gespot !

Origineel geplaatst door TomC
Redelijk zeldzaam dacht ik zo, zelfs al is het geen GX-1 :-)

Als ik het goed heb komt het redelijk dicht in de buurt van een GX-1 qua electronica. Ik weet alleen niet of het ding ook zo programmeerbaar is (met al die kleine voice cards), of meer een 'preset' orgel is. Hoe dan ook, als ik de ruimte er voor had hing ik nu bij de NCRV aan de lijn ...

Ik moest eerllijk gezegd ook aan die gx1 denken, maar ik miste de grote speakers ernaast ;)

Ze verkocht alles van der vent, dus sla je slag en mail naar manbijthond hehe

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
wat zou zoiets moeten kosten als een gx-1 200000 euro´s doet?

De prijs voor die GX-1 is extreem (maar het is dan ook een GX-1). De meeste van de grote, oudere Yamaha Electones gaan voor een paar duizend (2000-3000) euro. Aangezien de EX-1 nog een beetje van de GX-1 weg heeft (en als het goed is nog meer van de CS-80), verwacht ik dat de vrije marktwaarde daar misschien iets boven zal liggen, maar niet heel veel.

Maar ook daar hoeft die vrouw niets van te weten ....

de cs-serie valt onder het kopje proffesional keyboards, de ex-1 is uit hetzelfde jaar (1977) maar een "home keyboard" presets dus lijkt me. De gx-1 maakt trouwens gebruiktvan " Large scale IC vc tech", de ex-1 (en de cs-serie) van "pulse analog synth system" (whatever dat precies mag betekenen), dus de ex-1 lijkt me qua klank dan meer iets van een preset cs80.
Als ik een auto had reed ik nu naar lutjelollem en ging in een rechte lijn naar limmer, net zolang tot ik bij dat vrouwtje aankwam. Dan nonchalant naar binnen wandelen, joh wat een apart theater-orgel, ik neem hem van je over voor 100 euro. En dezelfde dag op ebay ploppen dat onding. :P

http://www2.yamaha.co.jp/manual/english/info/chron.html

Ja jongens, friesland, daar kom je nog ouderwetse zoldervintage tegen. Misschien maar eens een vakantie lang van deur tot deur gaan daaro..

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door AdDM
de cs-serie valt onder het kopje proffesional keyboards, de ex-1 is uit hetzelfde jaar (1977) maar een "home keyboard" presets dus lijkt me.

Kostte indertijd wel 5x zo veel als een CS-80 ($34900 in plaats van $6900) dus die categorisering is misschien wat kort door de bocht.

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat het ding in principe twee CS-80's plus twee monosynths (één voor het solokeyboard en één voor de baspedalen) in één behuizing is. De grote vraag blijft of er een manier is om de voices aan te passen. De sliders in de kleine drawer linksonder lijken wel verdacht veel op die onder het klepje van de CS-80...

Kijk maar eens linksonder in de grote foto op die site die je net post en vergelijk het hiermee:

cs80_offen.jpg

Maar de echte overeenkomsten zitten natuurlijk van binnen.

vrij recente ebay veiling van een EX-1 vermeldde een prijs van zo'n 4K euro als "buy it now"

Ik heb haar zojuist gebeld, de vaste prijs is €20.000,- niet onderhandelbaar 8D

Ze weet alles van het apparaat tot in detail, dus € 100,- dromers forget it maar :)

Haar man is de eerste eigenaar BTW apparaat wat erlangs staat is een Hammond
kost € 3000,-

Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik heb haar zojuist gebeld, de vaste prijs is €20.000,- niet onderhandelbaar 8D

Ze weet alles van het apparaat tot in detail, dus € 100,- dromers forget it maar :)

Haar man is de eerste eigenaar BTW apparaat wat erlangs staat is een Hammond
kost € 3000,-

lol weer een illusie minder :doei:

hehe 20000 euro ik wens ze veel succes......

Alleen weggelegd voor beursspeculanten dan

Ik denk dat iemand haar heeft verteld dat ze goud in handen heeft, € 20.000,- gaat in mijn ogen nooit gebeuren.

Back