Hoe ziet jouw studio eruit over 5 jaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vizion

Rock Solid
Ik ben in 1997 begonnen met mijn eerste bak, een CS1x die later het veld heeft moeten ruimen voor zijn broer de AN1x. Daar is het niet bij gebleven... integendeel. Het zoeken van leuk spul tegen aantrekkelijke prijzen is ook een deel van de hobby voor me geworden.

In het tempo waarin je nu bezig bent een studio op te bouwen, waar denk je dan over vijf jaar te zijn? Wat hoop je nog te vinden, hoeveel wil je nog investeren - houdt het investeren voor jou ergens op? Wil je thuis op zolder bezig blijven of wil je uiteindelijk professioneel verder?

Gentlemen.. leef je uit en vertel je verhaal....desnoods onder het genot van een:biertje: en/ of een:peukie:

;)

ik denk een studio met een motorised fader controller, een snelle PC/laptop met 2 21" TFT monitor's, een midi controller keyboard cq. VA, goede geluidskaart (RME hammerfall ofzo), UAD1 dsp board in me PC, focusrite preamp, goeie monitors...meer niet...en minder dan nu dus...

Laatst gewijzigd:
modulars, modulars en nog eens modulars....

Of alleen maar 1 computer het een control unit, omdat ik mijn hobby niet meer mag uitvoeren van mijn vrouw, niet omdat het beter is. Iedereen weet dat dat onzin is.

Ik denk dat ik niet veel meer ga kopen. Misschien wel beterte kwaliteit. Bijv. een JV1080 weg doen en een XV5080 kopen, of mijn TC-effecten bakje dumpen voor een dure Lexicon, of de Virus A weg doen een Virus C kopen. Oja over 5 jaar hangt er ook een reeks gouden platen aan de muur na mijn collaboraties met Frans Bauer en Gert en Hermien.

ik dacht dat je bassie en adriaan ging producen?

Gaaf lekker nerden over gave zooi. :D

Groter! Een kamer waar naast alle rotzooi ook meer dan 2 stoelen passen. Climate controlled, goede akoestiek en licht en een koelkast en koffiezetapparaat (digitaal natuurlijk).

Eens kijken een tweedehands 02r96 uitpuilend van mLan naar een 19"rack met computers (Apple natuurlijk, wat anders) die fluisterstil zijn. En een grote geshared netwerkschijf (Raid 5) die in een andere kamer staat te blazen met plenty ruimte en automatisch gebackupped.
Een luxe fauteuil met een ergonomisch buro (modelletje nico) wat wat TFT'jes staan en een mooi masterkeyboard. Alle kabeltjes netjes weggewerkt en alles kan worden gepatched.
Qua synths, tsja die ik nu heb gaan nooooit weg dus het worden er alleen maar meer. Want meer is natuurlijk altijd beter. :)

meer synths... ik ben voorlopig niet van plan te stoppen..... wel ff een paze want ik ga denk ik over een jaartje ofzo verhuizen... en dat kost geld :)

Maar ik stop voorlopig niet!

ummm....de kern is wel goed....alleen mis ik nog een VA scheurbak. Daarna wordt t een beetje upgraden. MS-2000 nog....misschien ooit een virus, en dan maar eens een nieuwe pc (nou ja, voor t zelfde geld zit ik over 5 jaar nog met mijn pentium 90 te sequencen hoor, t werkt gewoon), monitors, nog wat leuke effecten.....Misschien ooit een JV ter vervanging van MC-307...wie weet

geen idee, ik doe heel moeilijk dingen weg, dus er zal eerder zooi bijkomen. Als ik tegen die tijd op me zelf woon kan ik veel meer troep kopen zonder dat m'n ouders gaan zeuren.

Tja, het verschil met ca 5 jaar geleden is te zien in m'n gearlijst (zie m'n signature), want deed het meeste 5 jaar geleden alleen met een AWE32 en soundfonts (die ik dan ook zo volledig mogelijk heb uitgebuit :)) en een gewone akoustische piano.
Maar wat er in de komende 5 jaar gaat gebeuren weet ik nog niet. Ik weet dat ik binnen nu en 4 maanden het huis uit ga, en daarbij (als ik tenminste een 3 kamer flat kan krijgen) een kamer als studio- annex muziekkamer ga inrichten. Daarbij begin in volgende maand met m'n nieuwe baan die goed verdient.
Dit heeft als gevolg dat ik m'n gear ook kan gaan uitbreiden, en als eerste op de wishlist staan een stagepiano en studiomonitoren. Wat er in de komende jaren ook nog wel zal bijkomen is stuff voor effecten, compressie etc. (en een 19" rack natuurlijk). Daarnaast heb ik nog geen flauw idee waarmee ik nog zal gaan uitbreiden. Een nieuwe synth wellicht?

Ahh.. dromen.. heerlijk!

Ahh.. dromen.. heerlijk!

Als eerste de ruimte.

Een ruime (30+ vierkante meter), a-symmetrische ruimte (akoustisch doorgerekend door Matt2nd). Voorzien van de nodige isolatie en demping natuurlijk. Daarnaast een 'lounge' met hangbank, koelkast met bier, koffiezetter.. TV (alleen om op te gamen), Playstation4.

En dan de gear:

Waarschijnlijk 2 16 kanaals Mackie's en eventueel een grotere analoge tafel (Soundcraft Ghost of iets in die richting). PMC TB2 monitors met Bryston PowerPac120 amps en PMC XB1 Subwoofer.

909, 808, 606, 707, 727, Linndrum, SP1200, MPC2000XL, 2x Sherman Filterbank, Frostwave Resonator, Korg MS50, NordLead3, EMS VCS3, 3x TB-303, MC-202, SH-2, ATC-1, ATC-1X, Akai S6000, Sequential Pro-One en Prophet 5, Casio CZ-101 en VL-Tone, Simmons SDS-3, SDS-800, SDS-V, SDS-6 (met Midi), SDS-7, IconDesigns DSM-200, 2x Elektron SIDStation, MachineDrum, Fender Rhodes Mark IV en een behoorlijke Modular met modules van MOTM, Wiard, Serge, Doepfer..

Aangevuld met wat Midispul (AMT8's), Converters (PhilRees), effecten (Lexicon, TC, Eventide) en een bergje kabels.

Dit is écht zo ongeveer waar ik voor ga. Bij absurde geld-overschotten kun je het lijstje aanvullen met alles van WASP tot EML, ARP, Moog, Andere Sequentials, Octave Plateau.. en ga zo nog maar een tijdje door..

Ik houd niet van te veel spullen want dan gaat er teveel aandacht verloren aan het leren gebruiken van al die dingen enzo en blijft er te weinig tijd over om muziek te maken.
Ik heb intussen heel al wat 'overbodige' spullen verkocht/ te koop geplaatst en beperk me tot de spullen die je in m'n gearlist ziet staan.
Het enige wat nog ontbreekt is een geschikte console en actieve monitors. Dat zullen zowat de laatste aankopen worden, denk ik.
Als er zich een interessant koopje aanbiedt, ben ik misschien nog wel eens te verleiden.
Ik mag uiteindelijk een stukje van de zolder inrichten als 'studio'. Nou ja, gewoon een plekje waar ik mijn spullen kan plaatsen en lekker muziek maken zonder gestoord te worden of anderen te storen. Dus daar zullen ook nog wel wat eurookes aan uitgegeven worden. Geen speciale isolatiemateriaal of apart zanghok of zo.

Als ik uiteindelijk toch iets in elkaar heb gebokst dat de moeite is, dan ga ik liever langs bij een studio die beter is uitgerust om het mooi af te werken. Ik zou het zonde van het geld vinden om dure studio-apparatuur aan te kopen als ik totaal geen idee heb om die goed te gebruiken.

Er komt heel binnenkort een modulair en hd recorder bij:)
Voor de rest goeie monitors, mengtafel en versterker en natuurlijk de shit die ik nou heb.
oh ja, en een machinedrum.
Waarschijnlijk heb ik over een paar maanden iets waarvan ik dacht dat het nog wel een paar jaar zou duren
>:| whoaaaaaaaaaaaa!!!!

Qua behuizing en installatie :
- een volledig geïsoleerd machinehok voor alle apparatuur met van die rot-ventilators die warmte en lawaai afgeven.
- een op maat gemaakt meubel waar m'n masterklavier, computerklavier, muis en monitor perfect in past
- aangepaste verlichting

Qua upgrades & onderhoud van bestaand materiaal :
- sterkere displays in m'n WaveStation en Emu 4
- al m'n audio sample CD's omgezet naar wav op een paar firewire hard disks van 160 GB elk

En nog wat nieuwe spulletjes die de komende jaren hopelijk zullen gemaakt worden :
- Apple G5 met 2 of 3 TFT displays 19"
- Logic 7.1 met real-time audio stretching
- Emu Emulator-6 met 512MB ram en HD 80 GB
- Genelec 7.1 beluistering
- Virus d
- Nord Lead 4

En verder ook graag een studio-kat en een vrouw die niet begint te zagen. :duivels:

over vijf jaar ben ik de meest gezochte cocaine baron ter wereld en kan ik me elke studio permiteren die ik wil...ja vast

maaruh eigenlijk heb ik net een nieuwe ruimte gekregen. morgen avond wordt nu eindelijk mijn masterkeyboard in het bureau blad geintergreerd. verder komt er een nieuw systeem aan met een powercore erin. en tja eigenlijk qua synth.. dat veranderd steeds. dus dat zien we wel weer. iig wil ik me nord rack 2 omruilen voor een 3

laten we ff uitgaan van de hedendaagse spulletjes,

mijn doel voor studio is: supernova II, nordlead 3, acces virus C en nog 1 of 2 wat meer exotischse synths om wat aparte dingen te doen, zoals sidstation, of hardsid, of microwave, etc

voor de rest alleen maar software, denk aan reaktor, goede seq, wat plugins, enz, enz.

uiteraard een blaas computer met een goede geluidskaart met veel inputs voor de externe synts.

daarnaast nog zoiets als een controller als logic control om alles digitaal af te mixen, en dan nog eventueel externe effect/signaal processors.

wat betere monitors

thats it, kdenk dat dit toch wel reeel is voor binnen 5 jaar..zelfs voor een student. misschien niet alle hardware synts maar in ieder geval t software gedeelte, dat is trouwens ook t belangrijkste voor mij.

Ik denk dat ik nu beter kan proberen m'n gear ook goed te beheersen. Er moet iig veel meer uit te halen zijn dan ik nu doe. Maar goed, het is dan ook verrot lastig om niks meer te kopen. Maar goed, een voorspelling voor over 5 jaar?
* Die Roland VSR880 is dan denk ik weg (wil ik nu eigenlijk ook wel kwijt)
* De 1402 is omgeruild voor een flexibelere tafel met meer inputs (digitaal ivm ruimtegebrek?)
* Een mooie electrisch gitaar (duh, alsof ik niet weet dat het geen synth is) erbij
* Electrisch basgitaar erbij
* Computer met meerdere tft schermen erbij
* Ik wil aan ook nog wel een machinedrum, die ik evt mee op reis kan nemen.

En dit alles zit dan wel in een aparte kamer (behalve die reis, vakanties passen niet in m'n prive studiootje
*D )

over 5 jaar heb ik alles verkocht en heb ik 1 mega computer met 128 outputs via een super mengtafel en alleen maar softsynhs en fx en een grote controler om alles aan te sturen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back