Hoe ziet jouw studio eruit over 5 jaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Over 5 jaar nodigen jullie me uit voor masterclasses. :)

Hoe mijn studio erover 5 jaar uitziet?

Ik denk alleen dat ik wat update's zal hebben, maar dat komt door de ontwikkeling van de fabrikanten zelf en niet doordat ik het dan wel kan bekostigen.

Gewoon rustig door gaan
ik krijg aan het eind van het jaar een apparte ruimte
beter met meer dag licht en ik denk dat ik ook zn rand aan de muur maak voor stoom en een airco want er zir altijd veel vocht in de lucht

In 2005 zitten ze al op 10Ghz dus als je in 2007 een 5Ghz hebt is het een ouwe bak. ;)

Tegen die tijd zal het wel zo rond de 20 a 40Ghz zitten.
Hopelijk dat draadloze apparaten dan veel makkelijker te doen zijn. (DENK EENS IN GEEN KABELZOOI MEER IN JE STUDIO!!!!)

Platte monitoren kosten geen drol meer en kunnen ook makkelijk in synths worden gebruikt dus lekker overzichtelijk editen.

Maar dingen zoals quantisatie op audiosporen en zelfdenkende plugins zullen dan wel heel normaal zijn. Iedereen mixt gewoon 5.1

Breedband internet is dan 100mbit of zo dus films kijken en muziek luisteren kan gewoon real-time. MP3 of gelijkdende soort compressie is dan ook niet echt meer nodig. Artiesten kunnen dan ook vanaf afstand optreden.

Nee hoor, gewoon een wijnbal opgelost in koffie. ;)

Ik ben nu een nieuwe studio aan het bouwen en hoop m binnen 5 jaar toch wel af te hebben ... *D

Nee nee ... ik zou m graag voor de winter willen afhebben ...

Misschien daarna dan nog een 2e O2R bij-halen ...

Over 5 jaar denk nie echt aan het verder staan in het materialisme, maar hoop ik veel verder te staan in het productie-proces, en kennis van mastering, mixing en VOORAL de apparaten, want ik ken denk ik nog niet eens de helft van mijn apparaten ... :stupid

Och ja ... Time will tell !

Greetz Bart !

Tsja hoe ziet je studio eruit over 5 jaar ?
Das natuurlijk moeilijk te zeggen, over 5 jaar zijn er tal van nieuwe synths, pc's, mixers, effecten enz, enz uitgekomen.
Waarschijnlijk is dat nog cooler en beter dan wat er nu is.
Zo blijf je altijd aan het kopen/ruilen/veranderen.
Ik ben momenteel tevreden met wat ik nu heb maar er zal altijd wel weer een 'must have apparaat bij komen.

Groetsels

Origineel geplaatst door synthiaks

Waarschijnlijk heb ik over een paar maanden iets waarvan ik dacht dat het nog wel een paar jaar zou duren
>:| whoaaaaaaaaaaaa!!!!
Ik ben eigenlijk benieuwd wat dat is... Heeft het iets met je avatar te maken?

Ik ben eigenlijk al supergelukkig met hetgeen ik nu heb.
De dingen die er ni meer zullen zijn:
- waldorf microwave xt
- alesis hr16
- soundcraft 200b

En in de plaats komt:

- jv2080 met expansions
- emu sampler (eIII, eIIIxp en/of esi4000 turbo)
- dynaudio actieve monitors
- Roland svc-350
- sherman filterbank
- Lexicon Reverbs
- nord rack3
- Tb-303
- SCI Pro-one of Prophet 5
- Allen en Heath semi-parametrische 24 kanaalsmixer
- Cubase SX of nuendo
- Voor live: een goede, stevige, betrouwbare en intuitieve hardwareversie van ableton live ofzo.

Een beetje een droom waarnaar ik streef:

- ems Synthi Aks
- OSCar
- arp2600

Waarschijnlijk zal ik ook wel een beeldmontagesysteem ernaast hebben staan om mijn films te monteren en van geluid en muziek te voorzien.

Alles mooi ingebouwd in een studio, die uitkijkt op een inspirerend natuurlandschap. naast de flatscreen, anti-oog-irritatiebeeldscherm staat een fotootje van mijn hemels vriendinnetje, die mij kan begrijpen en relativeert hetgeen ik allemaal uitsteek.

Dit hoop ik te kunnen waarmaken.

PS: als dit binnen 15-20 jaar is, is dat ook goed.

zo hoop ik: een neve desk een otari (tape) pro 5 en nog wat analoogjes...jaja ik mag dromen:)

Attachments

• 88_village1.jpg
    88_village1.jpg
    28,4 KB · Bekeken: 95
Een digitale mixer (Ik vind die nieuwe Behringer zeer aanlokkelijk) en een setje goede monitors.

ddx3216.gif

Verder zal er weinig bijkomen denk/hoop ik. Mischien een mooie analoge polysynth als ik veel geld heb.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back