Klinkt deze 808 wel normaal?

VET! Wordt dit de nieuwe sendex release?

om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe een echte 808 klinkt... ik vind het wel ok klinken maar ben een leek

-C-

Re: Klinkt deze 808 wel normaal?

Origineel geplaatst door sander
Heb zo get gevoel dat niet alles meer zo mooi klonk als ooit.

Neem nou dit, hitom met verschilende tunings en met en zonder accent. Daarna hiconga.

http://www.smeyer.cistron.nl/hitomhiconga.wav

Klopt dit?

Ja, lijkt me niks mis mee. Wat denk je zelf dan wat er mis mee is?

Is dat wavje trouwens zo zacht of wordt het tijd dat ik naar de oorarts ga?

Het zal best zacht kunnen zijn. Rechtstreeks uit de 808. Low output. Daarna wel iets harder in gemaakt op de pc.

Hier nog een testje. Met wat meer geluiden doorelkaar.

Ik heb toevallig van de week wat pots schoongemaakt en de cowbell iets je hoger getuned volgens mij.

http://www.smeyer.cistron.nl/test2.wav (kleine 10mb)

klinkt vrij normaal, alleen de cowbell klinkt heel anders dan die van mij, maar ik heb heel erg veel verschillende cowbells gehoord. vind die van jou mooier klinken dan de mijne:)

ik zal een deze dagen even een voorbeeldje plaatsen.

Het zal best zacht kunnen zijn. Rechtstreeks uit de 808. Low output. Daarna wel iets harder in gemaakt op de pc.

Hier nog een testje. Met wat meer geluiden doorelkaar.

Ik heb toevallig van de week wat pots schoongemaakt en de cowbell iets je hoger getuned volgens mij.

http://www.smeyer.cistron.nl/test2.wav (kleine 10mb)

Je kunt beter de Hi Out nemen, die is harder.

Volgens mij hoor ik geen noise in het begin van de Toms en die hoort er wel te zitten. Lijkt me dat er iets kaput is gegaan tijdens die schoonmaakbeurt.

Geen noise? Mmmm, dat kan ik zou gauw niet helemaal plaatsen. Zit er noise in de tom synthese dan?. Wat kan er dan mis zijn?

Ik heb alleen wat knopjes schoongemaakt en de 2 trimmers waarmee je de cowbell tuning regeld iets versteld. Die hebben ook een klein beetje invloed op de klank van de hihats als ik me goed herinner te hebben gelezen.

Yep, er zit inderdaad noise in het geluid van de Toms. Als je geen noise hoort, dan kan het aan een slecht soldeerpunt liggen of er is een onderdeel stukgegaan. Ook kunnen het de Tom/Conga-schakelaars zijn die slecht contact maken.

Die Cowbell trimmers hebben inderdaad ook invloed op het geluid van de Cymbal en HiHat.

Geen noise? Mmmm, dat kan ik zou gauw niet helemaal plaatsen. Zit er noise in de tom synthese dan?. Wat kan er dan mis zijn?

Ik heb alleen wat knopjes schoongemaakt en de 2 trimmers waarmee je de cowbell tuning regeld iets versteld. Die hebben ook een klein beetje invloed op de klank van de hihats als ik me goed herinner te hebben gelezen.

Ik schroef em morgen even opnieuw open om het 1 en ander te testen en na te kijken.

Wordt die noise van de toms ook voor andere geluiden gebruikt zoals de conga's?
Zoja, dan is het natuurlijk wel interessant om te weten of je de noise daar wel hoort.

En wat betref die klankverandering van de cymbal/hihats door die cowbell tunings, das toch alleen een beetje meer of minder schel/hoog/helder of hoe je dat ook wilt omschrijven.

Ik schroef em morgen even opnieuw open om het 1 en ander te testen en na te kijken.

Wordt die noise van de toms ook voor andere geluiden gebruikt zoals de conga's?
Zoja, dan is het natuurlijk wel interessant om te weten of je de noise daar wel hoort.

En wat betref die klankverandering van de cymbal/hihats door die cowbell tunings, das toch alleen een beetje meer of minder schel/hoog/helder of hoe je dat ook wilt omschrijven.

Ik heb het nog even nageluisterd/gekeken en er hoort een lowpass gefilterde noise op de achtergrond van de Toms te zitten. Die noise hoor je net zolang als de rest van de Tom hoorbaar is en niet alleen in het begin, zoals ik eerst zei. De noise hoor je vooral goed op de Mid Tom.

De noise wordt niet gebruikt voor de Conga's.

De Cowbell bestaat uit 2 oscillators die allebei te tunen zijn. Deze oscillators worden samen met nog eens 4 vaste oscillators gebruikt voor de Cymbal en HiHats. Als je de Cowbell tuning verandert, dan verander je dus 1/3 van het totaalgeluid van de Cymbal/HiHats. Maar het valt niet zo op, omdat je 6 oscillators door elkaar hoort.

Bedankt!, Ik heb em volgend weekend voor een optreden nodig, dus daarna haal ik em nog een keertje open en zal ik eens kijken of er wat te zien of te vinden is.

waarom vind ik je "test" interessanter dan menig nummer dat hier gepost wordt?:confused: hij staat nu al voor de 5e keer aan....!?! vooral de break...:okdan:

Origineel geplaatst door cirkelzaag
waarom vind ik je "test" interessanter dan menig nummer dat hier gepost wordt?:confused: hij staat nu al voor de 5e keer aan....!?! vooral de break...:okdan:

haha, ja ik post natuurlijk niet zomaar ff een test. Daar heb ik zeker wel 10 seconden aan gewerkt. :D

p.s. je bedoelt toch niet interessanter dan mijn eigen nummer in trackfeedback. ;)

Back