RODE K2 of Blue Baby Bottle wat een luxeprobleem

Brice

Stamgast
hallo noorderburen,

kzit hier echt met zo'n dillemma; kheb een jaar al mijn vocals met een aftandse marginale dynamische mic gedaan en nu bennek toe aant serieuze werk, en kheb twee mogelijkheden en ik geraak er maar niet uit!
Kben ondertussen al 3x naar de muziekwinkel hier in gent geweest en ze zijn mijn niets-kopende kop al beugezien denk ik, maar ik kan maar niet kiezen tussen deze twee top microfoons.
DUS
laat ons betekenis geven aan het woord intersubjectiviteit.

Wie heeft er ervaring met een van beide en wil me zijn ervaringen meedelen?

Een vriend van me is zeer tevreden met zijn Baby Bottle. Ik vind Blue gewoon een klasse-merk. Ze zijn vernieuwend em leveren kwaliteit. Ik heb zelf met een Blueberry gewerkt en die was al meer dan behoorlijk.

Ik zou je nog kunnen aanraden om (als je toch wat geld aan mic gaat uitgeven) ook eens te luisteren naar een SE Electronics Gemini. Een kennis die professioneel muziek maakt zweert erbij. Vergeet alsjeblieft ook niet te kijken naar een goede mic pre-amp. Vaak maakt dat nog meer verschil dan de mic zelf. Ik heb gehoord dat op de laatste U2-plaat alle vocalen zijn opgenomen met gewone SM-58's. Maar dan wel door een kickass preamp.

Hoe dan ook succes!

ja de blue's zijn klasse hoor, en gaan prima samen met mijn stem, echt top.
De K2 is eveneens super, lekker warm, ook top.

mijn preamp is een tl audio 2051, lekker bakske hoor, daar zal het zeker niet aan liggen.

nu de knoop nog doorhakken :stupid

Back