m-audio en cubase se

rita

Nieuwkomer
ben helemaal nieuw w.b. midi en cubase. Heb M-Audio Radium 49 aangesloten, USB, en Cubase SE geïnstalleerd.
Heb adhv manual instellingen voor midi gemaakt,
maar krijg geen geluid.
Apparaat werkt volgens windows OK.
In Cubase ingesteld: midi in : all midi input
midi thru geactiveerd
midi out op alle standen (vst instruments, ms wavetable/midimapper, creative external) geprobeerd maar dacht toch creative sw synth te moetn kiezen.

Vreemd genoeg deed een en ander het een paar dagen gelden wel, maar nu krijg ik niks, dus waarschijnlijk/hopelijk zie ik al urenlang iets stoms over het hoofd.
Heeft iemand suggesties waar ik het in moet zoeken ?
(opnemen en afspelen werkt wel met microfoon, dus geluidkaart etc OK)

dank!

krijg je midi signaal in en uit ? lichten de rode en groene balkjes op in de transport bar als je noten ingeeft?
als er midi is, staat dan in je audio mixer alles open? (ik weet er ook weinig van, maar volgens mij heb je gewone audio (bv je microfoon) en vst of asio audio (midi softsynths) en misschien hebben die aparte kanalen in je mixer?!

geen midi dus.
usb kabel ok? wordt het apparaat herkend als je hem loskoppelt en weer aansluit.
ik weet hier trouwens niks van, waarom geen tips van iemand die hier verstand van heeft?!

het apparaat wordt herkend
en in systeembeheer (windows xp) wordt vermeld dat het correct werkt

maar kennelijk komt er niks aan bij Cubase, tenzij ik daar iets helemaal fout heb ingesteld

je heb tin cubase midi in all inputs gedaan. kan je ook de keystation selecteren? zie je die bij cubase staan?

heb je een usb driver voor de radium goed geïnstalleerd?
(windows herkent vlot allerlei usb, dacht ik, maar of het voldoende herkend wordt om ook door te dringen tot cubase, weet ik niet.
je hebt neem ik aan geen midi interface (om te proberen de radium met midi out aan te sluiten ipv usb).

gebruik je de radsium met of zonder een adapter op een notebook of een gewone pc?

gewone pc
ik heb helaas op dit moment niet de kabels om te proberen of het wel lukt met midi out
maar dat kan ik morgen misschien doen als ik kabels koop
bij het installeren van de driver werd wel gemeld dat eea niet compatibel was met xp, maar in de installatie-instructie van m-audio staat dat je toch door kunt gaan (en er is geen andere driver op de site van M-Audio, dit is de meest actuele).

misschien zit daar wel het probleem, als ik even denk aan de waarschuwing die je dan krijgt dat je mogelijk in de toekomst problemen kunt krijgen. Maar alles werkte eerst wel, dus dan moet er iets gebeud zijn waardoor nu opeens midi niet meer doorgegeven wordt. Ik heb niiks byzondrs geïnstalleerd na keyboard en cubase, alleen updates voor macafee-virusscan en zo

nee, die boodschap tijdens installatie is normaal, dat is het dus niet.
ik zal straks eens cubase opstarten hier en kijken of ik iets kan bedenken. ik zou trouwens niet speciaal kabels kopen. het meot op te lossen zijn zonder kosten, zou ik denken.

dank je wel, leo!
ben benieuwd of jij straks weet hoe je cubase vertelt dat er een keyboard is
ik ga eind van de middag ook weer verder proberen

volgorde heb ik ook aan gedacht, maar moet je niet eerst de ontvanger (pc) aanzetten? hoewel, dit is toch eigenlijk uit de oude tijd, of kan het nog steeds een probleem zijn.

Wat ik zei, bedoel ik als de PC al aan staat. Zo is het ook met m'n BCF. Als ik die inschakel als Cubase al open staat, gaat Cubase die BCF niet meer herkennen.

misschien heb je wel gelijk!
ik heb een tijdje terug even een usb controller gehad en daarmee had ik ook even het probleem dat ie niet herkend werd. dacht ik. (het was maar kort.)
verder zie ik eigenlijk niks in cubase. als het apparaat aan de pc hangt, zou die herkend moeten worden.

radium aan en dan pas cubase starten, dat was het dus
zette inderdaad keyboard pas aan als ik hem nodig had en was dan al bezig in cubase, andersom werkt

dank jullie wel !

had trouwens net toch ook nog met andere kabel geprobeerd, op gamepoort van geluidkaart, en dan is de latentietijd veel korter dan via usb, maar ik heb die ideale instellingen nog niet echt bestudeerd. zoals gezegd, ik ben net begonnen, dat wil zeggen, ik kan nu eindelijk beginnen want het werkt!

Back