[TV Filmtip]: Close Encounters Of The Third Kind

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Boemtsjak

tsjinge tsjinge boemtsjak
Jaha vintage synthnerds, daar is ie eindelijk weer! De film waarin de mensheid kontakt maakt met een UFO met behulp van... een komplete ARP 2500! :{ ET heeft smaak! *D

Dinsdag op V8 om 20:30.

En ze hebben nog een heel interessante film uit de kelders gehaald: A Clockwork Orange, geproduceerd door niemand minder dan Stanley Kubrick >:|

Woensdag op V8 om 22:10.

Volgens mij heb ik die clockwork orange wel eens gezien
maar ik heb niet zn interese in tv ik ken ze wel het beste stapelen van iedereen op het forum

clockwork orange is goed.. we hebben alleen geen v8 hier :(

clockwork orange is nog steeds wettelijk verboden in de UK....maf he?

ja dat is echt maf! Wat zijn die Engelsen nog steeds conservatief zeg..

Beide films zijn super!

Het zou wel cool zijn als je ook die lampen had die in de film achter die ARP staan, zo'n lichtbak wil ik ook! ;)

PS, als op een gegeven moment die UFO ook reageert met een melodie, is dat ook een ARP? Het is in ieder geval SUPER vet geluid (en laag)

close encounters moet je echt met een subwoofer set kijken....als dat grote ruimteschip op een gegeven moment boven z'n auto hangt op die bergweg, dan trillen je ramen er bijna uit! ;)

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Voor de synth freaks, A Clockwork Orange is met een soundtrack van Walter/Wendy Carlos.

Ik was altijd in de veronderstelling dat Kraftwerk verantwoordelijk was voor de score... Hmm, niet dus.
Hoe kom ik daar nou weer bij? (ik moet stoppen met blowe)

Sorry Arv, geen Kraftwerk:

CO+.jpg

[offtopic]Het drankje dat ze in de milkbar drinken heet Moloko

Moloko ->
icon_rawk.gif

[/offtopic]

Nou, dat was weer smullen met Close Encounters. Ik vraag me alleen af of die ARP 2500 ook maar eenmaal in de hele film te horen is. Het klinkt namelijk alsof ze een echte fagot of hobo gebruikt hebben in plaats van een synthetische. :confused:

Het klinkt namelijk alsof ze een echte fagot of hobo gebruikt hebben in plaats van een synthetische. :confused: [/B]

Zal me nix verbazen als de rest van de score 'gewoon' een groot orkest is

CEOTTK score is gecomponeerd door John Williams. In die tijd gebruikte hij volgens mij geen synthesizers (vergelijk ook de starwars muziek). Grappig, ik had vroeger het stripboek van deze film en ik kan me herinneren dat bij de scene met de synthesizer een tekstblokje stond van "de electronische moog speelt de bekende vijf tonen melodie."

Laatst gewijzigd:
Re: TV Filmtip: Close Encounters Of The Third Kind

Re: TV Filmtip: Close Encounters Of The Third Kind

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Jaha vintage synthnerds, daar is ie eindelijk weer! De film waarin de mensheid kontakt maakt met een UFO met behulp van... een komplete ARP 2500! :{ ET heeft smaak! *D

Ik heb gisteravond een heel klein stukje gezien van de film.
Wat een enorme belabberde beeldkwaliteit heeft de versie die ze hebben uitgezonden zeg!

Ik heb zelf de DVD en die is gewoon echt heel erg mooi en puik gerestaureerd, inclusief het geluid!
Een schande dat ze dit hebben durven uitzenden!

Belabberd beeld of niet. 't Blijft een te gekke film. Da's een feit.

R.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Die vent die die synth in Close encounter bespeelt, dat is volgens mij een v.d. bazen van ARP zelf.

Klopt. :) Uit het boek 'Vintage Synthesizers' van Mark Vail: 'ARP musician Jean Claude (played by ARP vice president of engineering Philip Dodds) plays a five-note sequence on a huge ARP synthesizer...'

Re: Re: TV Filmtip: Close Encounters Of The Third Kind

Re: Re: TV Filmtip: Close Encounters Of The Third Kind

Origineel geplaatst door funxiun

Ik heb gisteravond een heel klein stukje gezien van de film.
Wat een enorme belabberde beeldkwaliteit heeft de versie die ze hebben uitgezonden zeg!

Ik heb zelf de DVD en die is gewoon echt heel erg mooi en puik gerestaureerd, inclusief het geluid!
Een schande dat ze dit hebben durven uitzenden!

Belabberd beeld of niet. 't Blijft een te gekke film. Da's een feit.

R.
dat is lekker goe koop! Zo'n draak uit de jaren 70/80.
Als ze de DVD zouden uitzenden waren ze waarschijnlijk veel meer kwijt.(en dus niet hebben uitgezonden)
Close encounter is geweest en m'n ramen zitter er nog in...;)
mooie film! Clockwork Orange ken ik nie.
wat voor film is da?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back