demo (een betere mix)

Erise

Ouwe rot
hallo mensen,

ik vraag jullie om advies....

ik heb een demo opgstuurd en een positieve reactie gehad!!
maar...... de mix was minder...

nou is mijn vraag wat kan ik er bij halen om dit beter te maken... (Ultra-Curve, compressor, effect of iets...)

mijn mix maak ik met een behringer eurodesk sl2442fx... hier zitten 2 effecten op maar daar kan je niks aan editen
hier heb ik een s3000xl, jp8080 en een mc505 aan zitten...

alvast bedankt!!

Wat bedoel je met de mix was minder?..heeft diegene waar je het aan laten horen hebt jouw nummer gemixt?
Ik zeg altijd maar zo:...doe niet te moeilijk met een nummer uitmixen...als jij uiteindelijk een nummer aan een producer zou laten horen en ze vinden het goed, dan moeten zij uiteindelijk maar met hun dure studio app. jouw nummer perfect gaan uitmixen, als ze het er voor over hebben.... en een beetje studio zal altijd betere app. tot hun beschikking hebben als een fanatieke, eerlijke muzikant.....oftewel, het is echt niet noodzakelijk om een track perfect aan te leveren ..... ;)

Misschien kun je hier ff een stukje (1mb of zo) neer zetten.

Maar met meer spullen ga je niet beter mixen hoor. Beter leren mixen kun je leren. Daar zijn cursussen voor maar menigeen hier niet van toepassing omdat ze te algemeen en oppervlakkig zijn. (even kort door de bocht)
Maar op internet staat fokking veel over diverse technieken en theorieen. Combineer je dat met oefenen in de praktijk en je zult beter worden.
En DAN pas heeft het zin om na te gaan denken om wat je mist om je mixen te verbeteren.

Back