Wanneer is het live?

4-Tek

Overjarig lid
Ff naar aanleiding van die thread over JXL.

Wat moet je doen voordat het live gevonden wordt?
Moet je daar echt met je hele studio op het podium staan? Ik ken ook mensen die hun tracks opdelen in loopjes en dat samplen of in zo'n roland vs apparaat stoppen. Dan ben je wel met opgenomen materiaal bezig. Maar je kan wel de structuur van het nummer veranderen tijdens het spelen en nog wat aan filterknoppen draaien. Is dat live?

ja ik vind van wel...herstructureren, met de klank spelen....da's behoorlijk Dub zeg maar...dat vinnik wel live......

Persoonlijk vind ik wat jij zegt live. Dat je dus op dat moment bepaald welke loopjes/patterns enzo je gaat afspelen. Lijkt me wel machtig.

Met Olaf eens..

Niet live: 1 spoor DAT en dan alleen aan de EQ frutten..
Wel live: multi tracks/MIDI sequencing + sound editting + mixen
Beetje live: laptop met softsynths..:duivels:

Arv

Ah nee he, krijgen we dat gedoe ook al weer!

Als d'r synths staan moeten er 'touwen' aanzitten en gebruikt worden. Anders isnie live.

check het duiveltje en negeer ;)

Wat Fuse al zegt, er moeten idd wel draadjes uit de synths komen anders is het sowieso nep natuurlijk. Maar je hoeft niet je hele studio op het podium te hebben staan, kan ook gewoon allemaal korte loops van je nummers maken en in een sampler/sequencer stoppen, zolang je maar live de volgorde en structuren kan aanpassen en misschien dingen in elkaar kan mixen. Af en toe wat live filteren is natuurlijk ook leuk, maar je hoeft nou ook weer niet constant aan knoppen te zitten draaien om iets live te laten zijn. In mijn tracks zitten tenminste ook niet contant allerlei dingen te filteren ofzo.

Ik heb een keer een iets heel mafs gezien: De Petshop Boys bij Top of The Pops. Ze hadden een heel arsenaal aan synth meegenomen (ik spotte 2 PPG Waves, Linndrum, JP8000, MiniMoog en een grote computer....).

MAAR NIETS WAS AANGESLOTEN!!!! Er zat geen netsnoer in geen enkel ding. Daar begrijp ik niets van....Zoveel meeslepen en allemaal niet aansluiten. ZOOONDEEEEE

wacht maar tot je de eerste DJ's tegenkomt die een voorgemixede CD van 80 minuten erin knallen en een beetje vrolijk staan te doen...

Katja Schuurman bij Barend en van Dorp tijdens voetbalgekte... Dat was live:
Geen synth was aangesloten en mensen jengelden op gitaren waar je de indruk kreeg van "Sh!t, hoe krijgt zij op die manier zulke gitaarpartijen eruit"... stom w**f.

Back