Mpc Vs. Rs7000

Waar blijft dat filmpje van Arv ?? Belofte maakt schuld :duivels:

wat ook klote aan een mpc is zijn de filters .. effe iets wegsnijden gaat niet lekker met dat klote filtertje ..

tis dat ie rete strak is maar een rs zou ik ook wel willen proberen .. realtime groove,shift( etc) draaiknoppen is altijd welkom !

Origineel geplaatst door mikemix
Je weet de afloop ervan...:bekdicht:

Yep... ik vroeg bij de bank om guldens...

En... kwam thuis met --->
medium_paritE_euro-dollar.jpg

Origineel geplaatst door #JK#
Yep... ik vroeg bij de bank om guldens...

En... kwam thuis met --->
medium_paritE_euro-dollar.jpg

als het zelfde aantal geweest zou zijn zat je aan de goede kant van de tafel .. ;)

vrees dat mike het ove duizenberg zijn dood heeft ..

Origineel geplaatst door #JK#
i know.... maarja ... dan zijn de Moogs binnenkort zeker ook game over ;)

dat blijft zoiezo een interresante vraag ..

Het is geen oude thrad schop dag maar ik ben altijd al tegendraads geweest.

Dit is weer een actuele issue voor mij.

Wat ik cool vind aan mijn RS7000:

- De goed klinkende filters
- De goed klinkende FX
- De mogelijkheid om een hele track te filteren
- de jobs, je kunt r zoveel te gekke truukjes mee uithalen
- Midi fx / groove edit. MEt superweinig mooite allerlei midi parameters veranderen.
- EQing per track + masterEQ. Geniaal om vanalles mee te tweaken en shapen.

Wat ik niet cool vind aan m'n RS:

- Een enkele sample filteren kost je een hele track (en je hebt er maar 16)
- Je moet de sequencer stoppen om tussen realtime record en playmode te wisselen
- Je hebt geen sample audtion....je moet dus echt elke friggin sample apart laden voor je kunt horen welke sample het is
- Alles wat je inlaad heeft een soort doffig karakter tot je er wat aan hebt ge-edit.
- Relatief trage laadtijden door smartmedia

Wat ik zie als voordelen van de MPC boven de RS7000:

- De erase knop, geniaal gewoon. Aparte notes deleten zonder gepiel...gewoon erase vasthouden en de bewuste pad.
- De sound, wat je in een MPC stopt klinkt zo als je het erin hebt gestopt, bij een MPC moet je altijd nog wat kutten.
- Pads, pads zijn gewoon een lekkere manier van inspelen, zeker gecombineerd met realtime record.

Minder punten aan de MPC:
- gemis aan realtime knoppen/controle
- toch nog wat gepiel om te saven en laden enzo (maar da's gewenning denk ik)

Dit zijn punten die ik heb opgesomd. De overweging is eigenlijk toch of ik de Rs7000 wegdoe voor een MPC.
De motivatie:

- De sound
- De controle over sounds per sample zonder een track te verliezen (waarvan je er sowieso al meer hebt in een MPC)

Iemand nog opmerkingen waarom de RS wel/niet houden?

Gebruik je de RS7000 als belangrijkste sequencer in je setup? Want er is natuurlijk wel een behoorlijk verschil tussen een MPC sequencer en de sequencer van de RS. En gebruik je de soundengine van de RS?
Als sound van de sampler en controle over de samples je belangrijkste motivatiepunten zijn, dan zou je er ook voor kunnen kiezen je RS te houden en er een Akai sampler op aan te sluiten. Persoonlijk vind ik de Yamaha sequencer een stuk lekkerder werken.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Gebruik je de RS7000 als belangrijkste sequencer in je setup? Want er is natuurlijk wel een behoorlijk verschil tussen een MPC sequencer en de sequencer van de RS. En gebruik je de soundengine van de RS?
Als sound van de sampler en controle over de samples je belangrijkste motivatiepunten zijn, dan zou je er ook voor kunnen kiezen je RS te houden en er een Akai sampler op aan te sluiten. Persoonlijk vind ik de Yamaha sequencer een stuk lekkerder werken.

Ik gebruik de Interne geluiden heel soms als schetspad.......maar ik vind het meeste naast de drums echt niet heel goed klinken. Met samples is het 100 keer beter in ieder geval.

De FX en Filtering mogelijkheden op de RS zijn vele malen krachtiger dan wat de MPC ook maar kan bedenken. Ik vind realtime controle een belangrijk punt en alles met die ene encoder doen is dan redelijk beperkend.

Alleen die directe sound heeft de mpc wel. Een losse sampler heb ik verder geen interesse in.....

Origineel geplaatst door Acidfever
De erase knop, geniaal gewoon. Aparte notes deleten zonder gepiel...gewoon erase vasthouden en de bewuste pad.

Kan bij de RM1x ook hoor... Gewoon record indrukken en daarna shift indrukken + de noot(en) die je wil wissen... Simpel..

Origineel geplaatst door Furious5
Kan bij de RM1x ook hoor... Gewoon record indrukken en daarna shift indrukken + de noot(en) die je wil wissen... Simpel..

Dat ga ik vanavond dus even proberen! En daarna even voor de spiegel staan en "RTFM" naar mezelf roepen!!

:D

Back