Waves plugins ...

Beatbrothers

Ingeburgerd
Hey,

Ik master mijn eigen producties niet zelf, maar meestal trek ik het nr zelf op als ik het wil testen in discotheken ofzo.
Als de mix dan goed klinkt, dan geef ik het on-opgetrokken af aan een master-firma.

Maar om mijn nr op te trekken gebruik ik gewoon een loudness maximizer plug-in van Steinberg ...
Hier ben ik heel content van, maar heb hier juist gelezen i.v.m. de L2 van Waves en ook die Ultrapitch-shifter enz.

Hebben jullie deze plug-ins allemaal gekocht en zijn ze echt goed ?

Greetz bart !

je kan van Waves demos downloaden van hun site: www.waves.com

Yep, maar meestal kan je der niet zoveel mee met die demo's ... veel dingen uitgeschakeld ofwel dat je het zo een paar uurkes kunt proberen ... nie ?

Als je met een 486 moet gaan bewerken zijn die tijdslimieten wel lastig ja. ;)

Waves werkt niet met een tijdslemiet. Nadat de plugins zijn geinstalleerd kun je ze 2 weken gebruiken (zonder beperkingen!)
daarna werken ze niet meer. De L2 Maximizer/limiter werkt zeer prettig. Je kunt hem toch vaak een 6db opvoeren zonder daarbij vervorming te krijgen. Ook de Renaissance equalizer/compressor en ook de reverb zijn zeer bruikbaar.

Ian

Oh ja, de prijzen zijn afhankelijk van hoeveel plugins je wilt.
Er zijn verschillende pakketten. Los zijn ze wel duur.
Er staan 3 losse pakketten in de keys van deze maand. Ik heb dat blad niet bij de hand, maar je kunt ook zelf een muziek zaak bellen.

ik ben niet zo fan meer van de l1/l2

er zit nu ook soort 4bands bla bla in waves en die vond ik een stuk beter klinken, veel meer dynamiek

ben alleen ef de naam kwijt grrr

Origineel geplaatst door Ian
Waves werkt niet met een tijdslemiet. Nadat de plugins zijn geinstalleerd kun je ze 2 weken gebruiken (zonder beperkingen!)
daarna werken ze niet meer. De L2 Maximizer/limiter werkt zeer prettig. Je kunt hem toch vaak een 6db opvoeren zonder daarbij vervorming te krijgen. Ook de Renaissance equalizer/compressor en ook de reverb zijn zeer bruikbaar.

Ian

GEEN TIJDSLIMIET???? En ze stoppen na 2 weken dus toch tijdslimiet ! Ik snap wat je bedoeld niet dat ie na 20 minuten kapt dus je kunt even vol profiteren!!! Maar inderdaad de Renaissance Collection 1 klinkt goed ik heb hem zelf ook (LEGAAL!!)en ze klinken zeeer lekker!!
In de Renaissance Compressor zit ook een L1 ''Style'' Limiter gebouwd deze is ook zeer nuttig! :biertje: :okdan:

Waves plugins zijn zeker goed. Ik gebruik waves plugins voor het masteren van cd's.

Heb al heel veel dingen voor een studio gemastered met de waves plugins met een goed resultaat. De L2 is heel mooi om even snel iets op te trekken maar als je iets goed moet masteren moet je C4 gebruiken en misschien daarna nog de L2 om alleen wat peks tegen te houden.

Back