klank test om vinyl te samplen/recorden

500's zijn ronduit kut.

en de halve wereld zou ze gebruiken..? in '93 kwam je idd niet veel anders tegen.. maar tegenwoordig..? er zijn nu toch veel betere alternatieven, die én in de groove blijven liggen, én 10x beter klinken. :erm:

ik gebruik zelf ook M44-7's ... ik wil niet echt beweren dat ze neutraal/flat of hifi klinken, maar ze knallen wel heel erg lekker, met een lekker diep hyped laag, en daar houd ik wel van..verder hebben ze een heel erg hoge output, dus veel volume..als je naalden test moet je daar echt wel rekening mee houden hoor, want harder klinkt beter, maar dat hoeft dus niet..dus als je vergelijkt, compenseer altijd voor volume-verschillen

Origineel geplaatst door Jazper
500's zijn ronduit kut.

en de halve wereld zou ze gebruiken..? in '93 kwam je idd niet veel anders tegen.. maar tegenwoordig..? er zijn nu toch veel betere alternatieven, die én in de groove blijven liggen, én 10x beter klinken. :erm:
Toch gebruiken ze bij Record Industry de 500 om de lacquer te beluisteren. Die zien 'm dus toch als de gemiddelde (kut) naald.
maar uit deze test blijkt dat je dan eigenlijk maar de helft hoort....

Origineel geplaatst door mikemix
Absoluut een koopje die 20Euro, vind ze tig keer beter klinken dan die gare 500's.

Btw waar koop jij die Ortofon's?

Diverse shops in Duitsland bieden ze voor leuke prijzen aan :)

Origineel geplaatst door cowbell
Toch gebruiken ze bij Record Industry de 500 om de lacquer te beluisteren. Die zien 'm dus toch als de gemiddelde (kut) naald.
maar uit deze test blijkt dat je dan eigenlijk maar de helft hoort....

ze luisteren de boel ook nog heus wel op een aantal andere systemen en stappen af. bij mastering en klaarmaken voor het cutten in ieder geval zeker nog

Origineel geplaatst door olafmol
ze luisteren de boel ook nog heus wel op een aantal andere systemen en stappen af. bij mastering en klaarmaken voor het cutten in ieder geval zeker nog
Op de snijtafel zit naast de snijkop een arm met een 500. Die kunnen ze erop zetten om een A/B vergelijking te maken met de master en de lacquer. Als klant hoor je dan dus de lacquer via de stanton 500 en mag je beoordelen of je het goed vindt.

Op de snijtafel zit naast de snijkop een arm met een 500. Die kunnen ze erop zetten om een A/B vergelijking te maken met de master en de lacquer. Als klant hoor je dan dus de lacquer via de stanton 500 en mag je beoordelen of je het goed vindt.

hmmm niet handig....gelukkig zijn onze ervaringen met RI tot nu toe heel erg goed, het vinyl dat terugkomt is vrijwel identiek aan de audio-files die er naartoe gaan.

Origineel geplaatst door olafmol
hmmm niet handig....gelukkig zijn onze ervaringen met RI tot nu toe heel erg goed, het vinyl dat terugkomt is vrijwel identiek aan de audio-files die er naartoe gaan.
Da's wat anders, ik ben ook niet ontevreden over hun werk.
Ik vind alleen dat Staton gebeuren frustrerend. Aan de ene kant worden ze veel gebruikt en is het dus slim om rekening mee te houden. Aan de andere kant klinken ze niet goed.
Daar kan RI niets aan doen, als de 500 gemiddeld de meest gebruikte naald is dan snap ik dat ze 'm als referentie gebruiken.
Als ik een plaat terug hoor met een 500 merk ik inderdaad dat er minder hoog te horen is. Uit Mikemix z'n test blijkt maar weer dat dit aan de Stantons ligt (niet aan RI).
Op welke naald luister jij zelf de plaat terug?

heel simpel dus.... als je daar je plaatje komt luisteren, schroef je lekker je eigen element erop 8)
Tis net als met monitors, als je er vaak mee werkt, dan weet je op een gegeven moment hoe iets erop klinkt of zou moeten klinken :) toch?

Ik ga daar eens naar kijken. Het is deze he?
1120426005.gif

Die kun je dus gewoon op de zwarte elementhouder (of hou noem je dat ding) van de sl1200 schroeven?

Wat kost die Denon DL-110!! ,ik ben van plan om er twee aan te schaffen want ik zoveel platen o.a. veel disco een funk echte house klassiekers die ik graag her wil beluisteren.

Op welke naald luister jij zelf de plaat terug?
]

lees hierboven, M-44-7's dus ;)

Origineel geplaatst door analogicbear
Wat kost die Denon DL-110!! ,ik ben van plan om er twee aan te schaffen want ik zoveel platen o.a. veel disco een funk echte house klassiekers die ik graag her wil beluisteren.

Deze kosten tussen de E100,- en E125,- p/stuk.
Houd er wel rekening mee dat dit hi-fi naalden zijn voor het mooie werk,
dus niet scratch en back-cuing bestendig. Tis maar dat je het weet.
Verder hele fraaie naald voor algemeen gebruik.

Nog even een testje;
ik heb nu de 12"- "Sil" van Olaf Basoski met beide naalden getest...
ik ga die Stanton het raam uit gooien:bekdicht:

Nog even een testje;
ik heb nu de 12"- "Sil" van Olaf Basoski met beide naalden getest...
ik ga die Stanton het raam uit gooien:bekdicht:
Doe de Pepsi proef!
Duidelijk.
Ik hoop dat #JK# z'n 500 vs m44-7 voorbeeld nog plaats...

Deze kosten tussen de E100,- en E125,- p/stuk.
Houd er wel rekening mee dat dit hi-fi naalden zijn voor het mooie werk,
dus niet scratch en back-cuing bestendig. Tis maar dat je het weet.
Verder hele fraaie naald voor algemeen gebruik.

Bedankt :okdan: ik ga eens kijken of Staffhorst ze in Utrecht kan bestellen

De Shure M44-7

* De volume boost komt vanuit het element

Attachments

• m44-7.mp3
    715 KB · Bekeken: 79
Bedankt JK.
Verschil is minder groot dan bij de Denon, maar toch goed hoorbaar. De klank is meer 'open'.
Twijfel nog een beetje of ik voor een nieuwe Shure ga of een duurdere hifi (zoals die Denon).
De M44-7 kan meer tegen een stootje. Lijkt me dat zo'n naald ook langer mee gaat qua draai uren dan zo'n Denon...?
Misschien dus een goede 'gemiddelde' naald.
Stanton's zijn in ieder geval verleden tijd voor mij :r

Vergelijkbare discussies

Back