Pulse Plus en MS20: CV Problemen

vinnieq

Lidl
Laatst geprobeerd m'n MS-20 aan te sturen met m'n Waldorf Pulse Plus (Gate en 2x CV: CV1 voor pitch en CV2 voor controle van een andere parameter). Kreeg het niet voor elkaar. Wat ik ook probeerde, ik kreeg 'm niet octaafzuiver. Geprobeerd met V/Hz (zoals het hoort) en V/Oct (zoals het niet hoort). Het is net alsof de trimmer waarmee je dat instelt op de Waldorf niet ver genoeg gaat. Het lukt vervolgens met de Philip Rees Little MCV wel (in 30 seconden). Helaas heeft die slechts 1x CV. Heeft iemand ook weleens zoiets gehad of zie ik nu iets gruwelijk over het hoofd ?

Nou dan laten we het maar zo, laatst liep m'n vriendin al te brullen wanneer ik nou eens MUZIEK ging maken in plaats van het valse gepiep dat mijn pogingen tot stemmen opleverde. Ik gebruik die CV2 van de Waldorf wel om een ander gaatje op de MS20 te kietelen.

Wat een gepiel het met die MS10/20 bakken.
Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad, maar wat ik wel had was een probleem met de ARP Axxe.

Ik kon die enkel aansturen met een Vesta Midi-CV kastje.
Dit kwam omdat de CV scaling van de Axxe neit helemaal recht was.
Ik kon de CV aanpassen met het Vesta kastje

Misschien dat jouw Philips Rees dit ook doet?
Ik bedoel dus eigenlijk: misschien is de CV scaling van de MS10 niet helemaal recht? Er zit vast ergens een potmeter in de MS10 waarmee je dat kan afstellen (ik denk achter 1 van die rubberen dopjes op de voorkant).

succes

M'n Axxe had ik ook in no time onder controle met een Kenton Pro-2. En de MS20 dus met de Little MCV. Met de Pulse Plus is het net of -ie denkt dat er 13 halve tonen (toetsen) in een okaaf horen en daar kun je dan 50% omheen prutsen. Dan kom je nog op 12.5 a 13.5 halve toon per oktaaf. Ik heb de indruk dat je met de Little MCV meer bereik hebt (zeg van 11 tot 13 'toetsen per oktaaf'). Het keyboard van de MS20 is overigens wel zuiver, ik ga liever niet achter de de rubberen dopjes pielen. Weet iemand of er in de Pulse Plus instelmogelijkheden zijn ? In dat geval is misschien is de oktaafspread (mijn benaming) niet goed afgeregeld.

Origineel geplaatst door vinnieq
Nou dan laten we het maar zo, laatst liep m'n vriendin al te brullen wanneer ik nou eens MUZIEK ging maken in plaats van het valse gepiep dat mijn pogingen tot stemmen opleverde. Ik gebruik die CV2 van de Waldorf wel om een ander gaatje op de MS20 te kietelen.

Het is een hele tijd geleden dat ik hetzelfde heb geprobeerd met m'n MS20 en Pulse+, maar ik kan me vaag herinneren dat ik hetzelfde probleem had.

Maar als je vriendin weer zoiets brult: sample haar. En gebruik die samples in een nummer vol brute noise en "vals gepiep". :okdan:

Back