EMU 1820 volumeprobleem!

Wilf

Ingeburgerd
Sedert gisteravond zakte mijn volume in het wavebroodje van de Patchmix ineens naar -80 dB en daar is sindsdien niets meer aan veranderd!

Eerst dacht ik dat het een fout was in winamp. Maar ook filmpjes etc. sturen slechts maximaal -80dB uit...

Uiteraard heb ik daarna de nieuwste drivers en patchmix opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft! Wie komt dit bekend voor en weet de oplossing of kan mij helpen in de richting van een oplossing?

Opgelost. Toch maar even de moeite genomen om ALLES (handmatig) te deïnstalleren en opnieuw te installeren (vanmorgen eerst de nieuwe drivers over de oude heen geïnstalleerd omdat volgen het installatieprogramma de oude drivers dan automatisch gedeïnstalleerd worden - niet dus).

Ik ken het probleem, het is mij ook al 2 of 3 keer overkomen maar nog niet sinds de laatste driver update gelukkig.
Het probleem lijkt op een incompatibiliteitsprobleem met de windows mixer.
Als je namelijk na de volume-drop de standaard windows mixer opent, zie je dat Wave bijna volledig naar beneden geschoven is.
Het omhoogschuiven van de Wave slider in de windows mixer maakt de Patchmixer ook weer normaal werkend.

Back