opslaan van opgenomen song in intern geheugen?

Hans van Driel

Nieuwkomer
Hi,

Help!. Ik probeer met mijn MOTIF ES 7 doodgewoon een song op te nemen maar bij 'file' moet je ineens beschikken over een CARD of USB? Deze Motif heeft toch een giga intern geheugen, dus moet je toch gewoon een bv piano en drums-partij kunnen wegschrijven naar het interne geheugen?
Hoe gaat dit in z'n werk?
Wie helpt mij??

Hansonio

welk jaar getijde is het ? tijd van de noobs ? 8D

in theorie zou je een track als audio naar het interne geheugen kunnen schrijven
echter daar heb je niet zoveel aan als je niet op een medium zoals een disk kan zetten

als je op computer iets opslaat vraagt ie toch ook niet of ie de file op je disk OF in je geheuegen meot opslaan ? ;)

succes !

Re: opslaan van opgenomen song in intern geheugen?

Origineel geplaatst door Hans van Driel
Deze Motif heeft toch een giga intern geheugen, dus moet je toch gewoon een bv piano en drums-partij kunnen wegschrijven naar het interne geheugen?
Hoe gaat dit in z'n werk?
Wie helpt mij??

Hansonio

De Motif ES kan inderdaad tot 1 Gb geheugen gebruiken maar dit is enkel te gebruiken als sample geheugen.

Eigenlijk hoef je niets te doen om een piano partij in het interne geheugen te bewaren want zodra je de opname stopt, dan staat die partij al in het interne geheugen. Echter, dit geheugen is niet permanent want zodra je de Motif ES uitzet, verdwijnt de inhoud van dit geheugen. Je moet dus je data bewaren op een extern medium.

De Motif ES kan zowel USB harde schijven als Smartmedia kaarten gebruiken als extern geheugen waarop je alle Motif ES bestanden kan bewaren.

Een piano of drumpartij (song of pattern) kan je makkelijk bewaren:

- kies FILE
- Kies SAVE
- Selecteer het gewenste bestandstype (bv All, All Patterns,...)
- Geef het bestand een geschikte naam
- kies ENTER

Je data is nu bewaard op je Smartmedia kaart of USB schijf.

het gewenste extern geheugen stel je in via CONFIG waar je kan wisselen tussen USB en Smartmedia.

Back