Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door mOkBor
ik dacht dat een bass trap een plaat was met een hele hoge dichtheid om de lage ferquenties te absorberen.... Een kussen heeft juist een onwijs lage dichtheid.

Origineel geplaatst door Carnivore
LOL zijn er hier soms mensen die bij de Ikea werken ofzo ?![]()

oh no, not kottbular again...Origineel geplaatst door Maks
ik bak de balletjes kottbülar![]()

Origineel geplaatst door divi
oh no, not kottbular again...
kan baal-zebub misschien even z'n post verduidelijken?
wat ik begrepen had van bass-traps is dat je een houten frame/kast vult met bv. kussens of dekens voor de absorptie. dit is wel kussen maar geen frame hé. of is het frame enkel om de boel bij elkaar te houden en in dit geval dus niet nodig?

Origineel geplaatst door Hanz
Je moet verschil maken tussen 'n cornertrap (absorbtie) en een paneltrap (tuned resonator).
Dit IKEA geval zou in principe als cornertrap kunnen dienen, maar eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in.
Heb laatst zelfs cornertraps in elkaar gezet met driehoeken van 50x60 cm. van steenwol à 70 kg/m3.
Auralex verkoopt de Mega LENRD van ongeveer hetzelfde formaat, net zoals Primacoustic iets soortgelijks heeft onder de naam Australis. Deze laatste twee zijn trouwens van akoestisch schuim (=/= gewoon schuim), maar dat maakt niet veel verschil.
Wat betret de IKEA traps: een leuk idee, maar ga er maar van uit dat zo'n 27 cm. watten daar niet echt in de buurt zal komen, zeker niet in de lagere frequenties.
Maar misschien heb je geluk, en zijn de wetten der natuur verminderd van toepassing in je studio...![]()