Re: MPC1000 in combinatie met Cubase sx 3
Origineel geplaatst door plulider
ik heb een mpc 1000 en om beatz te maken in die mpc gaat niet zo lekker kost te veel geheugen en die seq. is niet zo overzichtelijk , dus besloot ik me mpc 1000 gewoon als opslag te gebruiken voor me samples en me samples midi inspelen in Cubase sx dat lijkt mij makkelijker want kopieeren gaat veel sneller en lekkerder en die seq. is overzichtelijk je kan zien wat je doet . terwijl je in die mpc te veel moet doen om 1 SONG te kunnen maken en dat kost me flash card .
Maar nu is me vraag is er misschien een mannier om toch me beatz in die mpc te maken want dan sync. ik me mpc met me tafel en cubase sx dan scrijf ik ze gelijk wave weg naar me pc
FF offtopic, maar ik denk dat je de MPC niet helemaal snapt, want dat is juist het ideale apparaat om beats mee te maken. En dan nog wel zo simpel. het zou zonde zijn om de MPC alleen te gebruiken voor samples in te laden die je dan met Cubase aanstuurd. Dan kan je net zo goed de samples ook in je PC laden. Ok dan mis je misschien wel de aparte uitgangen.
Wat betreft geheugengebruik, beats nemen toch amper geheugen is gebruik. Je maakt beats toch met samples, van een bassdrum, hihat en snare, etc. Dat zijn losse samples van een paar KB?? Je kan overigens, je geheugen heeel ghoedkoop naar 128mb updaten met een niet Akai geheugenmodule.
Sync:
Ga naar midi sync scherm.
Selecteer bij sync in, de ingang die je gebruikt (dus midi-in poort 1 of 2)
En als type sync, doe je midi sync en dat mmc kan soms ook op ja ofzo.
In Cubase kijk je in het instellingen menu, bij midi ofzo, ergens staat wel sync en dan
zet je de optie om midi clock info te verzenden aan.
Als je dan op play in Cubase drukt, begint de MPC ook.