BCF 2000 en FL Studio

Tware

Nieuwkomer
Hallo allemaal

ik heb kortgeleden een bcf 2000 van behringer aangeschaft. Leuk apparaatje, werkt allemaal goed, tot ik het met FL Studio wil gaan gebruiken. Weet iemand hoe alles ingesteld moet worden voor gebruik met FL Studio?

Laatst gewijzigd:
Bij de MIDI opties moet je bij 'Remote Control Input' de MIDI poort aangeven waar je controller aan hangt. Ook moet je niet vergeten Options > Enable MIDI Remote Control aan te vinken.

Nu kun je knopjes gaan linken aan je BCF doormiddel van de optie 'Link to Controller' die je vind bij alle knoppen in FLStudio. Voor een VST instrument/effect druk je eerst op het roze stekkertje, en dan op Browse Parameters. Nu kan je in de browser 'Link to Controller' kiezen.

Als je Link to Controller gedaan hebt, moet je gewoon even een van de knopjes op je BCF bewegen, en dan staat de parameter aan dat knopje gelinkt.

Zie ook deze thread. De motorized faders van je BCF bewegen dus niet mee als je de parameter in FL verandert. (Ik weet trouwens niet of dit met FL5 verbeterd is).

Hoi ik ben nieuw hier, maar ik heb toch al een paar (voor mij) belangrijke vragen.

Ik heb sinds gister ook de BCF gekocht. Ik wil met de BCF, Fruity Loops bedienen. De bovenste potmeters en de faders kan ik wel probleemloos toewijzen. Alleen de 16 druktoetsen kan ik nergens aan toewijzen. Ik ben trouwens nog niet zo heel bekend met midi.

1. Kent iemand dit probleem?

Bij het aandoen van de BCF kan je door 1 van de bovenste knopjes (2)MMC, of (3)LC of BabyHui inschakelen in Global Edit ofzo. Ik heb tot nu toe alleen toegang gekregen door de eerste linksboven ingedrukt te houden dan krijg ik P-1 te zien.

2. Is dit de goede setup voor FL als ik de eerste dus ingedrukt hou?

In de beheringer control serie editor kan je aan iedere knop/schijf verschillende dingen toewijzen zoals
-all control
-simple mixer
-gs/sx mixer.

3. Welke kan je het beste gebruiken om FL te bedienen, of zijn er meerdere mogelijkheden.

4. En is het dan de bedoeling dat je deze dan in alle 32 Presets laadt ofzo?

Alvast bedankt

ik werk zelf in de eerste mode met fl dus gewoon de drukknop linksboven inhouden (niet de draaiknop dus) en dan de bcf aanzetten [ZerO.hOur] heeft je de rest eingelijk al vertelt behalve dat je knoppen voor niet in fl ingebakken vst's kan vinden in Current Project/Generators voor je instrumenten en Current Project/Effects voor je effecten

let wel fl ondersteunt het apparaat niet volledig (correct me if i'm wrong) kan je dus aanraden niet de bcf uit te zetten tussendoor want fl vind dat niet leuk en vergeet dan veel settings op je bcf

ik merk aan je vragen dat je nog aan het knooien bent no offence

vraag 1 heb ik beantwoord
vraag 2 all controls is wat je wil in fl lijkt me haal een oude versie van java (v1.4) om met het preset proggie te kunnen werken wat ik zelf gedaan heb is de originele naar pc gezet en vervolgens p-01 over alle presets heen gezet zodat ik 32x all controlls heb maar ja ik gebruik hem dan ook alleen in fl studio
vraag 3 misschien wil het wel beter dan wat ik nu doe maar daar ben ik dan nog niet achter
vraag 4 je moet gewoon ff bedenken waar je hem voor wil gaan gebruiken zie vraag 2

en de drukknoppen werken wel hoor daar kun je mooi aan & uit knoppies op zetten

succes ermee

Origineel geplaatst door BasSSlave let wel fl ondersteunt het apparaat niet volledig (correct me if i'm wrong) kan je dus aanraden niet de bcf uit te zetten tussendoor want fl vind dat niet leuk en vergeet dan veel settings op je bcf[/B]

ik wil dit stukje ff recht zetten ik kreeg na een heerlijke joint ineens het idee dat dit wel heel onlogisch is :eureka: conclusie na beetje testen: wat blijkt als je je settings van je bcf preset op pc opslaat en weer inlaad voor je fl studio weer aanzet werkt het wel goed. ook nadat zowel fl als de bcf uit is geweest best wel logisch ook

feit blijft wel dat de motortjes van de faders niet doen in fl hopelijk met v7

excuses voor het ongemak :stupid

nou, by toeval een kleine applicatie ontdekt met binairies search,
(alt binairies dot com, gebruik newsbin pro),en
daar was een file dat wel heel erg handig en
slim van opzet blijkt te zijn,
gewoon copieeren naar buroblad en voila,
wat is het?
een grafische afbeelding van bcr/bcf,
met een wel heel erg gemakkelyk manier van programmeren van de bcr/bcf,
de afbeelding is een soort van kuiken, (?),
maar goed,
het doet wat het zegt, "beter dan de officiele appz van behringer zelf",
ik wil het ergens plaatsen voor geinteresseerden, maar
weet niet hoe en/of waar,
enige suggesties,
want ik weet dat er wel heel erg veel gebruikers zijn die zoeken naar deze applicatie om de bcr/bcf te kunnen programmeren op een snelle,efficiente en vooral begrijpelyke manier,

mcmick

Back