MPC4000 vs RS7000 vs MPC2000XL

MPC4000 vs RS7000 vs MPC2000XL

• Akai MPC2000XL

Stemmen: 5 20,8%
  • Yamaha RS7000

Stemmen: 15 62,5%
  • Akai MPC4000

Stemmen: 4 16,7%

• Totaal aantal stemmers
    24
  • Enquete gesloten .

juggernaut

Nieuwkomer
Dit vind ik een hele moeilijke....!

Even de prijs buiten beschouwing gelaten...Over de RS7000 hoor ik niks dan goeds ivm de stabiliteit, maar de MPC4000 is naar het schijnt een hell...crasht en doet raar...en de MPC2000XL...is die niet wat verouderd ?

De 4000 vind ik oerlelijk en de 2000XL ook, de 7000 wel redelijk mooi

De pads op de MPC's zijn fantastisch, de Yamaha voelt wat 'plastic' aan

de 7000 heeft geen volwaardige sampler, in elk geval niet zo uitgebreid als de 4000, de 2000XL wordt bijna uitsluitend gebruikt als strakke sequencer.

ak.sys....via USB data naar je MPC4000 laden...Eindelijk!
7000 heeft van die domme Smartmediakaartjes en met SCSI heb ik persoonlijk slechte ervaringen...dus hier wint de 4000

i'm lost....kan er iemand met ervaring hier wat aan toevoegen en becommentarieren, want ik ben van geen van die dingen eigenaar...(heb ze gewoon in de shop wat staan proberen...) zegt dus niet zoveel)

thx

Niet weer een poll he! ;)

Doe mij maar Ableton Live op enne flaptop en gaan met die bak. Jammer dat ik niet elke dag met de trein naar m'n werk ga. Kon dr wel leuke muziekjes maken in de trein. (vooral als er weer eens vertraging is)

Voor mij zou dat crashen van de MPC4k de doorslag zijn. Wat is er nu irritanter als je net lekker bezig bent en dat ding slaat op hol. En beloftes over softwareupdates geloof ik al niet meer. Wil je zoveel pegels uitgeven aan een beta-versie?

EErlijk is eerlijk: Akai is altijd wel redelijk consequent met het uitbrengen van beloofde software updates. Maar het blijft een moeilijke keuze, eentje waar ik ook mee 'worstel'...ik wil weg van de pc.

Dit is toch geen vergelijk?
De 4000 kost het meest, heeft het meest (ook bugs apparently) kan het meest en als je van hardware houd is dit een natte droom toch?

ik ben bang dat we je hier niet echt mee kunnen helpen , volgens mij weet je zo ongeveer de pros en cons van elk apparaatje wel..... tis ook wat je prettiger vindt: yamaha of akai interfaces....zijn behoorlijk verschillend..

overigens kan je ook een akai MPD16 of andere drumpad aan de RS7000 hangen, best of both words qua drumpads...over die MPD16 binnenkort meer op dit forum ;)

Re: MPC4000 vs RS7000 vs MPC2000XL

]>MPC2000XL...is die niet wat verouderd ?

Valt wel mee hoor!. Is inderdaad wel wat jaartjes oud, maar is nog steeds prima hoor. Erg stabiel. (meeste bugs zijn weg na die jaren)

>De 4000 vind ik oerlelijk en de 2000XL ook, de 7000 wel >redelijk mooi

Het gaat toch niet om het uiterlijk? Ik vindt de XL er goed uitzien. Je kan ook kiezen voor die lelijke kleuren uitvoering.
Dat vindt ik pas lelijk. Net 1 of ander onprofesioneel speeltje.

>ak.sys....via USB data naar je MPC4000 laden...Eindelijk!
>7000 heeft van die domme Smartmediakaartjes en met SCSI >heb ik persoonlijk slechte ervaringen...dus hier wint de 4000

Ik heb een externe scsi zipdrive aan m'n XL hangen.
Je kan xl's ook kopen met een interne zipdrive.
Ook kan je er een harddisk inbouwen.

De 4000 is te duur en er verschijnen heel veel bugfixes.
Maar lijkt mij wel een gaaf apparaat.
DE RS-7000 ken ik alleen van naam.
De XL heb ikzelf en is erg relax als sequencer, sample looper,
live tool, etc. Je kan em 2de hans best goedkoop krijgen.

RS7000 is cool, maar zoals al gezegd je kan (nog) niet on the fly tussen rec en play switchen en ook klopt de gridrecord nog niet. Voor de rest een goeie sequencer en RETE strak, ook bij tig hihat patroontjes

Zonder aarzelen de mpc4000 :halleluja
Ik ben een voormalig mpc2000xl gebruiker en uit ervaring kan ik zeggen dat ze bij Akai toch redelijk hun best doen om bugs eruit te werken. Verder mis ik het mpc gevoel nu toch wel erg. Het rammen op de pads en vooral het spelen met die slider was machtig bij het maken van ritmes. Die 4000 lijkt zo op het eerste gezicht wat duur maar vergeet niet dat je een eigenlijk een mpc met ingebouwde Z4 hebt. Daar kan die mpc2000xl niet tegenop.

Hoewel... die mpc2000xl is heus niet verouderd. Hij leest gewoon wav, je kunt hem desnoods via scsi op je pc aansluiten (al is het niet aan te raden), ide zipdrive kan erin en heeft zelfs een tool om drumloops te slicen a la Recycle.

De Yamaha zou ik niet kiezen. Op zich een heel handig apparaat omdat je letterlijk niets anders meer nodig hebt om muziek te maken. Maar die flashkaart gedoe en de layout van de toetsen... Nee, geef mij maar 16 grijze rubberen drumpads...

Als iemand me wil sponsoren om de mpc4000 te kopen geef maar een gil :{

tja, inderdaad.....allemaal pro's en con's waar wel waarheid in zit..het zal afwegen worden tussen euro's en bugfixes...nog een paar nachtjes (ong 100) over slapen..

ben bang dat de RS7000 snel z'n 'sexyness' zal verliezen...zoals bv. de MC505 dat ook deed. toch maar niet doen

eigenlijk zoek ik een vervanger voor Yam A4000 en ER-1...ik vind de EFX en de Loop RMX van de A4000 goed, maar de knoppen 'verspringen) en hij laadt erg traag en wisselen van pagina's duurt erg lang...met dat stomme metronoompje dat steeds verschijnt...kweetniet...heb er erg veel geld aan gegeven destijds...

En de ER-1 vind ik een regelrechte miskoop...net een gameboy...stuurt maar over 1 midikanaal

tijd brengt r....

Ik vind het wel frappant anders dat je bijna nooit een RS7000 tegenkomt tweede hands, ook al is die al een behoorlijk tijdje op de markt. Ik vind het een geweldig ding en helemaal niet bedoeld voor 'alles in 1' En die SM kaartjes werken bij mij prima hoor! :confused: Waarom zou je tig gigabyte aan samples willen inlezen, wat een onzi je gebruikt er normaal toch ook niet zoveel... (IMO maar weer)

de mensen die ik ken met een RS7000 zijn er ERG enthousiast over

GO Olaf! GO Olaf! :)

merken jullie dan niet dat ik bij bijna elk mailtje wel refereer naar de RS7k? *D enthousiast? neuu

Arv

ikzelf was HEEL enthousiast over de RS7k ...op voorhand,,ik nam de PDF-handleiding door, las reviews op HarmonyCentral en Sonic State en was onder de indruk...tot ik in de shop kwam en hem samen met Nick Nova even testte,,,het ding bleef al na 5 min hangen na een 'DO!' commando...nu kan het wel zijn dat er de vorige OS opstond, maar goed, het gaf toch maar een matige indruk...en niet alleen dat...hij stond vlak naast de MPC2000XL en de MPC4000XL...en tja, als je de 4000 ziet staan (met je blinde vlek in je oog vlak op het prijskaartje gericht natuurlijk) dan heb je toch gewoon de neiging om op die pads te rammen, ipv die kleine plastic pads van de RS7k, maar goed ik laat een echt oordeel aan de RS7k-gebruikers.

Origineel geplaatst door olafmol
ik ben bang dat we je hier niet echt mee kunnen helpen.....
Zijn vraagstelling is gewoon fout. Ik bedoel, waar slaat dat nou op. Het gaat er toch om wat hij wil kopen en wat hij het fijnst mee vind om te werken?
Maar na proberen is hij er niet uit. Dan moet je gewoon wachten en eventueel nog een keer proberen maar dan gewoon een hele dag met die dingen aan de slag gaan om echt te testen.

overigens kan je ook een akai MPD16 of andere drumpad aan de RS7000 hangen, best of both words qua drumpads...over die MPD16 binnenkort meer op dit forum ;)

Ga je die kopen dan? Misschien een beetje duur maar laat anders maar weten hoe ze bevallen. Denk dat wel wel benieuwd zijn. :)

ik ben nu bezig de MPD16 te testen, heb van AKai nederland een test-exemplaar ontvangen, en zal hopelijk na het weekend een uitgebreide review ervan hier op het forum posten...da's pas lekker! ;)

Ik heb de RS nu bijna een jaar, en nog NOOIT een vastloper gehad. En ja, ik heb de bugfix er meteen na aanschaf opgezet. En geloof me ik heb rare dingen met dat ding uitgespookt. En voor de pads gebruik ik de SPD6 van Roland. Is steviger dan de MPD16 en gevoeliger.. en je kunt met stokken rossen als je wilt.

was bedoelen Sie met "gevoeliger"?

Back