Roland R8 vraagje

geenlidmeer081224d

Gedeactiveerd account
Ghullow mensen, ik zou graag even beroep doen op jullie kennis :D

Is er hier iemand die de R8 in SX gebruikt ?

Ik heb m'n R8 nu als Midi-device in SX 3.1 staan, nu heb ik aan de 16 padjes van dat ding de tofste (909) geluiden van mijn SN-R8-10 kaartje toegekend. Als ik nu in de key-editor van m'n betreffende midi event ALLE toetsen naga dan kom ik echter die 909 geluidjes nergens tegen...

Alle fabrieks sounds kan ik bedienen via de R8 én via SX, ik zie ze aan ook aangeslagen worden in de key editor, alleen de zelf toegekende sounds niet... die kan ik alleen maar via de R8 pads bedienen en dan zie ik ook geen uitslag in SX

Ben dus al vanaf een uur of 3 vanmiddag de manual aan het doorspitten, maar ik kom er niet wijs uit hoe ik dit nou gefixxed krijg (zal wel een absolute mongool zijn ofzo).

Wat doe ik fout ? En hoe los ik het op ?

Tevens bij deze een oproepje voor andere ROM kaartjes voor dat ding, dus als je nog kaartjes hebt liggen PB me maar even :)

:walker:

Laatst gewijzigd:
Als ik me goed herinner hebben alle geluiden een MIDI nootnummer, inclusief de plaatsen waar je de geluiden van de kaartjes inlaad. Dus even kijken welk nootnummer ze hebben in de instument instellingen.

(dacht ik :D )

Zoals gezegd, check op de R-8 het nootnummer van de samples op het kaartje als je deze ingeladen hebt en assign instrument gedaan hebt. Weet niet precies de stappen, heb de R-8 al lang niet meer.

Maar ik denk wel dat je het daarin moet zoeken.

Ik heb de R-8(M) manual er nog eens op nageslagen die ik nog heb liggen.

Hallo,

Ik heb zelf een R70 en weet dus niet of het hetzelfde werkt als op de R8.
Binnen de midi instellingen van de R70 zelf heb je een instelling om user 1 & user 2 naar midi ch 10 en ch 11 te sturen.
Wanneer je de 909 geluiden afspeelt/opneemt check je het dan om allebij deze channels?
Heb je de instellingen in het midi menu wel goed?

Binnen de R70 en ik vermoed ook in de R8 zijn de mdi note numbers van de verschillende geluiden een hel. Totaal onlogisch. In een bepaald opzicht wel logisch met wat betreft GM, voor een GM drumkit. Maar anderzijds is het heel moeilijk om een drumkit te maken met noten C-2 tot C5 bijvoorbeeld. Dit is handig om een externe sampler met andere geluiden mee aan te sturen. Heb het wel gedaan. Van alle noten midi note number opgezocht. Een volle dag werk!
Uiteindelijk heb ik er niet veel aan.:P

Kijk dan ook nog of de 909 noten niet helemaal boven of helemaal beneden in de key editor zitten (soms laat SX dit niet goed zien).

Groeten en succes,

Frederik.

PS: Als Cubase de noten niet ziet. Kijk dan even of een ander sequencer apparaat ze wel pakt. Voor de zekerheid.

:okdan: Ik ben er per toeval achter gekomen dat de pdf die ik in mijn bezit had blz mistte (52 stuks)

ik heb nu de versie van de Roland site (244 blz?) en daarin staat het idd beschreven... ga het zometeen proberen... wellicht dat het nu wel werkt

Toch bedankt voor jullie reacties :biertje:

en @ Gremlin, ik heb alleen maar SX 3.1 en heb ook niet de intentie andere (gekraakte) zachtwaar te gaan installeren (: Hou mijn audio pc het liefst zo schoon magelijk

Back