Marktplaats ervaringen

idem

Ingeburgerd
Ik ben sinds gisteren weer aan het snuffelen op marktplaats, en heb op een paar dingen geboden. Tot nu toe echter geen antwoord. Zijn dit gebruikelijke praktijken? Zijn er verder mensen die recentelijk wel mooie en goedkope dingen via marktplaats hebben gekocht? Als laatste als ik de gerechtelijke kant bekijk is het toch zo dat als iemand 100 euro vraagt en ik bied 100 euro dat er een overeenkomst is en we beiden aan die koop vast zitten. Is er iemand die dit ooit heeft uitgezocht?

Waar of niet..

Waar of niet..

Je kunt er nooit rechten aan verbinden.. dat is heel moeilijk bij dit soort dingen. Ebay en andere veilingsites zijn al wat strikter.. maar in de praktijk komen ook die niet veel verder dan een opmerking plaatsen bij een bepaalde userID. Als reactie daarop zijn er mensen genoeg die alleen zaken doen met mensen die als "positief" aangeschreven staan bij Ebay.

Marktplaats is in feite een vrijmarkt.. het bieden heeft imho weinig zin.. ik mail die mensen meestal.

klopt, en met verkopen is het helemaal wild west, ze bieden soms heel hoog maar geven dan nooit thuis als je ze mailt.

Het is wel leuk om dingen tezoeken:-) en heb er al heel wat deals gehaald maar het word steeds moeilijker lijkt wel

beste is de mensen zelf aan teschrijven, als ik een laag bod krijg reageer ik ook niet altijd.

Doe bijna niet anders als ik gear te koop/te ruil heb of vraag.

Re: Marktplaats ervaringen

Origineel geplaatst door idem
Ik ben sinds gisteren weer aan het snuffelen op marktplaats, en heb op een paar dingen geboden. Tot nu toe echter geen antwoord. Zijn dit gebruikelijke praktijken? Zijn er verder mensen die recentelijk wel mooie en goedkope dingen via marktplaats hebben gekocht? Als laatste als ik de gerechtelijke kant bekijk is het toch zo dat als iemand 100 euro vraagt en ik bied 100 euro dat er een overeenkomst is en we beiden aan die koop vast zitten. Is er iemand die dit ooit heeft uitgezocht?

Is niet helemaal juist. Een overeenkomst komt juridisch inderdaad tot stand door het aanbod en de acceptatie daarvan (en uit die overeenkomst vloeien dan weer voor beide partijen een verbintenis voort, maar dat terzijde). Een veiling (wat marktplaats toch eigenlijk ook is) is alleen een uitnodiging om te kijken wat het aanbod (met een richtprijs) is en niet een definitief aanbod. Hetzelfde is met het verkopen van huizen. Als jij je huis te koop aanbiedt is dat een uitnodiging om te onderhandelen. In die markt is het toch wel gangbaar om onder de vraagprijs te bieden. Hetzelfde geldt naar mijn mening voor zo'n internetveiling.

Krijgt de gene die de advertentie plaatst automatisch een mailtje als iemand een bod doet?

Als ik intresse heb, dan mail ik die persoon altijd gelijk.

Origineel geplaatst door sander
Krijgt de gene die de advertentie plaatst automatisch een mailtje als iemand een bod doet?

yup, het enige jammere is wel dat je alles kan editen... behalve de biedingen.

Sommige aarschen denken grappig te zijn en hun bod kan je dan niet verwijderen.:frons:

op marktplaats staat EXPLICIET dat een bod en de aanvaarding daarvan op marktplaats (ondanks de de wet) geen afdwingbare overeenkomst is. Ik vermoed dat als men over en weer wat emailtjes heeft verstuurd met details dat het dan wel rechtsgeldig is.

btw ik heb een paar dagen geleden via marktplaats een nieuwe mengtafel gekocht. So far so good.

Ik heb ook al regelmatig wat gekocht en geruild, ben eenkeer bedonderd door een zekere Dave.
Die gaf me een rotte Juno 106 mee die kapotte Osc. had.
hij zou het voor me regelen dat het gemaakt werd maar ik zit nog op zijn mail tewachten dus uitproberen is echt het zekerste zou ik zeggen of je moet ze kennen.

Origineel geplaatst door Grooveron
Ik heb ook al regelmatig wat gekocht en geruild, ben eenkeer bedonderd door een zekere Dave.
Die gaf me een rotte Juno 106 mee die kapotte Osc. had.
hij zou het voor me regelen dat het gemaakt werd maar ik zit nog op zijn mail tewachten dus uitproberen is echt het zekerste zou ik zeggen of je moet ze kennen.

Ene Dave uit Hilversum?

ik zet spullen boven de 200 euro altijd op 2ehands.nl te koop.
Ik heb zo mijn juno-106 verkocht en mijn AKAI S2000 voor een goede prijs.
Je bent helemaal niet afhankelijk van Marktplaats, er is genoeg concurrentie waar je gratis kan adverteren.

http://www.2dehands.nl/overzichten.html

willzmarkt wordt ook goed bezocht en je kan er ook bieden:

http://www.wizzelmarkt.nl/

boycotten die Marktplaats zou ik zeggen

Ik heb echt nooit gedonder gehad met marktplaats! even afkloppen dus maar....
Eigenlijk heb ik er alleen maar goeie dingen gekocht en zelf altijd snel dingen verkocht. Het mooiste was een Mackie SR24_4 voor 2300 piek.
Je merkt al snel als je iemand mailt of ontmoet of het wel of niet snor zit.

Goed dan nog maar een keer wat achtergronden over marktplaats:

Even over Marktplaats. Ik kende het van vroeger, maar wist niet dat het zo groot was geworden en dat je er tegenwoordig moet voor dokken voor een advertentie. Zo'n anderhalfjaar geleden was het nog gratis.
Ok, marktplaats is opgezet door "het Goed"", een commerciele gesubsidieerde keten (mooie tegenspraak) van kringloopwinkels. De directeur en geestelijke vader (ben zijn naam even kwijt) van het Goed woont inmiddels in een dikke villa.
Toch is de achterliggende gedachte dat deze kringloopketen er voor de minima is en wordt daarom ook fiks gesubsidieerd. De keten bestaat uit 15 winkels en marktplaats. De winkels draaien op mensen die er werken met behoud van uitkering (gratis arbeidskrachten) en het zou me zelfs niks verbazen als de marktplaats.nl ook door vrijwillers wordt draaiende gehouden.
Verder worden alle opgehaalde maar ook bij lokale vestingen gebrachte goederen eerst naar een centraal pakhuis gebracht, waar vakkundige mensen de echte krenten uit de pap halen alvorens de goederen van vaak idiote prijzen (vanuit de minima gezien) worden herverdeeld over de kringloop winkels.
Bij winkels van "het Goed" zul je daarom alleen maar troep aantreffen. Maw "het Goed" annex marktplaats.nl maken een klein aantal mensen incluis de directeur stinkend rijk met behulp van onze belastingcenten. Misschien slim maar moreel toch niet helemaal fris.

Origineel geplaatst door krz

Ene Dave uit Hilversum?

ik meen van niet maar kan ik nakijken.
is een jonge gast uit gelderland.

Er valt mij altijd op dat MP als je bied er mensen proberen
in tebreken in mijn computer en de euro dat is raar spul
mensen zetten soms vraag prijzen neer ja die gaan nergens over bij betaalde advertenties. Ook heel vaak knallen
mensen er wat op en er staat naderovereentekomen je mailt 2 dagen later komt wat terug met verkocht enzo Ik heb ook gehad op iets wat niets te maken heeft met muziek bod op MP
20 Euro mailen ze mag ik voor 5 E ophalen zet je het daarna
tekoop voor 40 E krijg je gewoon de vraag prijs ik zeg altijd Ze bieden op niet muziek spul de helft van de waarde ook met gevraagd dan mail je van ik heb het zgst enz doe maar een bod krijg je bod is 10 % van de waarde

Back