Goed nieuws voor MPC1000 bezitters

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
de mpc4000 heeft nogthans zoveel mogelijkheden.................................... :erm:

Absoluut mee eens, ben alleen bang dat commercieel gezien Akai natuurlijk v/d 1000
een hoge verwachting heeft qua volume verkoop.
Ik geloof nog altijd dat het met die MPC4000 goed gaat komen, ooit.

Origineel geplaatst door mikemix
Absoluut mee eens, ben alleen bang dat commercieel gezien Akai natuurlijk v/d 1000
een hoge verwachting heeft qua volume verkoop.
Ik geloof nog altijd dat het met die MPC4000 goed gaat komen, ooit.

lets keep our fingers crossed :smeris:

ik krijg telkens een index.html file binne...
wat heb je daar btw?

Same here...en behoorlijk overload...

lets keep our fingers crossed :smeris:

Kijk maar naar de S5/6000 vanaf versie 2 ging de boel pas echt goed "lopen"
en nu met de MPC1000.

Fijn om te horen dat Akai inderdaad nog even 'n gratis OS dropt met 'n hele berg nieuwe features. Mensen zeiken graag over Akai en hun OS/upgrade policy, maar de MPC1000 gebruikers staan wel keihard te lachen nu.

MPC1000 is met deze features echt een serieus bakkie.

Input thru - terwijl de sequence loopt neem ik dan aan - is wel heel relaxed voor mensen die zonder mixer werken. Start/end points met Q-link sliders MOEST natuurlijk, maar LFO's had ik bijvoorbeeld niet verwacht.

Origineel geplaatst door lo-fi
Fijn om te horen dat Akai inderdaad nog even 'n gratis OS dropt met 'n hele berg nieuwe features. Mensen zeiken graag over Akai en hun OS/upgrade policy, maar de MPC1000 gebruikers staan wel keihard te lachen nu.

MPC1000 is met deze features echt een serieus bakkie.

Input thru - terwijl de sequence loopt neem ik dan aan - is wel heel relaxed voor mensen die zonder mixer werken. Start/end points met Q-link sliders MOEST natuurlijk, maar LFO's had ik bijvoorbeeld niet verwacht.

Zeker, echter blijft een feit dat de timing nog steeds op z'n minst ongelukkig blijft.

Origineel geplaatst door lo-fi
maar de MPC1000 gebruikers staan wel keihard te lachen nu.

Of te huilen....de groep die hem al reeds massaal heeft gedumpt met behoorlijke afschrijving....:frons:

soort van mosterd na de maaltijd.

Ik wil niet azijnpissen maar ik heb een vermoeden hoe heea met de MPC2500
gaat verlopen, zei ik even offtopic.

klinkt misschien vreemd voor iemand die met Akai samplers kan lezen en schrijven,
helaas daarom, 't zijn prachtige machines met een haat liefde support.

Origineel geplaatst door mikemix
Of te huilen....de groep die hem al reeds massaal heeft gedumpt met behoorlijke afschrijving....:frons:

soort van mosterd na de maaltijd.

precies, als deze update beschikbaar komt is het eindelijk het apparaat wat het had moeten zijn vanaf het begin. Dan had hij bij mij wellicht nog gestaan in plaats van de mpc2000 die ik (terug-)gekocht heb ipv de 1000 :(

Origineel geplaatst door Hazes
precies, als deze update beschikbaar komt is het eindelijk het apparaat wat het had moeten zijn vanaf het begin. Dan had hij bij mij wellicht nog gestaan in plaats van de mpc2000 die ik (terug-)gekocht heb ipv de 1000 :(

Je koopt toch een instrument voor de functies die het op dat moment heeft ??? :stupid
Laat me raden: nu ga je die mpc2000 terug inruilen voor een mpc1000? :D

Origineel geplaatst door r.5
Je koopt toch een instrument voor de functies die het op dat moment heeft ??? :stupid

Iets kan ook tegenvallen in de praktijk?

Origineel geplaatst door r.5

op dat moment werden de functies enigszins overheerst door de gebreken... Een midi-clock die vrolijk alle kanten uitzwabberde maakte de mpc voor mij vrijwel onbruikbaar. Het gemis aan een delay en uitgebreide fx had ik vooraf verkeerd ingeschat. Ik dacht dat de mpc1000 een volwaardig en compact alternatief kon vormen voor de 2000XL die ik toen had, maar dat bleek niet zo te zijn (in mijn geval). Beetje gedesillusioneerd heb ik de 1000 toen verkocht en een mpc2000 die toevallig op mijn pad kwam gekocht. De feats die in de aangekondigde update staan maken de 1000 een stuk interessanter. Als ze er vanaf het begin in hadden gezeten, had het misschien wel geklikt tussen ons :luv: Voor mij echter geen mpc1000 meer, zelfs nu niet. teveel bad vibes enzo :) slecht voor de inspiratie en creativiteit :biertje:

Origineel geplaatst door Hazes
op dat moment werden de functies enigszins overheerst door de gebreken... Een midi-clock die vrolijk alle kanten uitzwabberde maakte de mpc voor mij vrijwel onbruikbaar. Het gemis aan een delay en uitgebreide fx had ik vooraf verkeerd ingeschat. Ik dacht dat de mpc1000 een volwaardig en compact alternatief kon vormen voor de 2000XL die ik toen had, maar dat bleek niet zo te zijn (in mijn geval). Beetje gedesillusioneerd heb ik de 1000 toen verkocht en een mpc2000 die toevallig op mijn pad kwam gekocht. De feats die in de aangekondigde update staan maken de 1000 een stuk interessanter. Als ze er vanaf het begin in hadden gezeten, had het misschien wel geklikt tussen ons :luv: Voor mij echter geen mpc1000 meer, zelfs nu niet. teveel bad vibes enzo :) slecht voor de inspiratie en creativiteit :biertje:

Exact wat ik bedoel:
1) als je tevreden bent met je huidige gear, hoef je niet te "upgraden"
omdat er een niewere (vaak instabielere) versie is. Dit vraagt een wijziging
in je werkwijze en is idd vaak slecht voor de inspiratie en creativiteit.
2) je koopt je gear met de functies die het op dat moment heeft.
3) totaal nieuwe instrumenten (zoals destijds de mpc1000) kan je best
de eerste (6-12) maanden links laten liggen zodat ze de kans hebben om
de kinderziektes eruit te halen en de prijs zakt 10-20% zakt.

:biertje:

Net die video gekeken. DAMN, timestretch is SNEL!!!!!! Het is gewoon instant, zodra je op de knop drukt! En patched phrase feature is ook handig. LFO's, input thru, etc... Ik ben toch wel 'n beetje jaloers..
Niet dat ik m'n 2000xl ga inruilen hoor, maar een 1000 erbij, voor on the road met m'n PT01, eventueel in plaats van m'n SP303.... Tempting.

Oh shit, net die andere video gezien... Mixer automation! En je veranderingen zijn realtime, terwijl het sample speelt... ZO cool voor tremolo/autopan effecten!!!!

man... ook inmiddels beide filmpjes gezien, ben ik ff ff blij dat ik mn mpc nog niet heb verkocht...

was het namelijk wel van plan om een powerbook aan te schaffen. Toch eerst even kijken hoe deze update uitvalt.

Is dit nieuwe OS nu 100% definitief bevestigd mensen?

Back