Geen geluid virus TI

DJ Riégo

Nieuwkomer
Ik heb net een Virus TI(desktop) aangeschaft als mn 1e hardware synth.Omdat ik mn andere spullen nog moet aansluiten wou ik al wel vast de presets gaan beluisteren via de koptelefoon..Dus midikeyboard aangesloten(midi in).Adapter aangesloten.De synth aangezet en deze startte netjes op.De 1e preset kwam door en op t moment dat ik de volgende preset koos was mn geluid ineens weg.Ik krijg t ook niet terug..Ik heb nog weinig ervaring met hardware.Dus ik zal vast wel wat over het hoofd zien..Iemand die mij hiermee zou kunnen helpen met dit probleem?

Tx :)

misschien moet je eerst even de nieuwste os (en firmware?) installeren.

Origineel geplaatst door Hazes
misschien moet je eerst even de nieuwste os (en firmware?) installeren.

Ga ik even proberen :)..Dit had idd nog niet gedaan..

Nieuwste versie staat erop,maar krijg nog steeds geen geluid..t midisignaal komt wel binnen op de virus.Inmiddels staat hij aangesloten op de pc..En ik krijg geen geluid bij zowel de koptelefoon en de output 1..

Origineel geplaatst door Kenny
Staat het midikanaal op je keyboard op 1..

Ik heb niet een midikeyboard,maar een gewoon keyboard met presets en een midi in en midi out.Voor de rest kan ik op t keyboard zelf niks instellen.Ik heb dit keyboard ook aan een nova novation gehad waar die wel gewoon werkt(te)

Origineel geplaatst door DJ Riégo
Ik heb niet een midikeyboard,maar een gewoon keyboard met presets en een midi in en midi out.Voor de rest kan ik op t keyboard zelf niks instellen.Ik heb dit keyboard ook aan een nova novation gehad waar die wel gewoon werkt(te)

Wel midi in en out, maar geen midi kanalen kunnen instellen? Lijkt me sterk, maar als dat zo is zou dat betekeken dat je keyboard op een vast kanaal ingesteld staat ofzo. Je kunt ook op de Virus proberen om verschillende midi kanalen te checken.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Druk eens op SHIFT + SEARCH (AUDITION), krijg je dan wel geluid? Zo ja midi/USB/config probleem. Zo nee mixer / aansluiting probleem of je TI is rot :D

Met shift+search heb ik wel geluid..En op de 1 of andere manier loopt ie nu als een tierelier :D.Alleen rechtstreeks op de koptelefoon niet..Maar dat gebruik je toch niet volgens mij..

Nu kan ik in elk geval aan de slag :) ...Zal wel eerst een hoop leerwerk worden haha

Back