JX3P MIDI Expansion Kit

Briljant initiatief! :halleluja

Ik net heb een tijd terug m'n JX-3P vervangen door een MKS-30. De MKS-30 maakt gebruik van dezelfde VCA/VCF chip als de Juno-106, deze chips zijn notoir fragiel en zijn vaak van vrij korte levenduur, moeilijk te vinden en prijzig om te vervangen. Wellicht moet ik toch maar weer op zoek naar een 3P dan. De sequencer vond ik altijd erg inspirerend!

Wat ik me afvroeg, ik weet dat er ooit een Eprom revisie door Roland is uitgegeven waardoor de JX-3P onder andere middels Midi op velocity reageert. Je hebt hier waarschijnlijk al naar gekeken, maar zou dat in de toekomst met jouw kit ook eventueel mogelijk zijn?

Dat klopt, Roland heeft ooit een firmware update voor de JX-3P uitgebracht waarmee velocity via MIDI kan worden ontvangen. Helaas hebben de meeste JX-3P's die er zijn op de wereld deze update niet en ook mijn JX-3P had de "gewone" firmware (versie 4.00 om precies te zijn).

Het doosje van de kit, wat in de JX-3P gebouwd moet worden, neemt alle taken op zich van de extra MIDI features. Er was alleen een kleine modificatie nodig in de JX-3P firmware om het geheel te laten werken. De EPROM die bij de kit wordt geleverd is de JX-3P firmware versie 4.00 met de nodige modificatie.

Op dit moment ben ik op zoek naar die nieuwe velocity firmware. Het moet denk ik wel mogelijk zijn om ook die firmware geschikt te maken voor de MIDI Expansion kit. Mensen die al een kit hebben hoeven dan alleen een nieuwe EPROM in de JX-3P te zetten en verder niets. De overige componenten van de kit zijn dus compatibel daarmee.

Alleen... ik heb op dit moment helaas nog geen velocity firmware kunnen bemachtigen dus ik kan nog niet zeggen wanneer er een update voor de kit uit komt.

Nice :) Leuk om feedback te zien dat de gebruikers een beetje tevreden zijn ;)

Btw. De site is zojuist geupdated. Met de ROM die vanaf nu bij de kit wordt geleverd kan de JX-3P in de aanslaggevoeligheid modus gezet worden.

Bestaande gebruikers van de kit kunnen deze update ook uitvoeren. Aangezien deze ROM gebaseerd is op de Roland ROM wil ik deze niet 'doorverkopen'. Hij wordt gratis meegeleverd met de kit.

Mensen die alleen in de normale velocity ROM geinteresseerd zijn mogen me ook emailen :) Ik kan zo de binary file per email sturen.

heb vanmiddag de kit bij een vriend geinstalleerd, was even zoeken, met dat solderen op het din board. maar het is gelukt, en alles werkt perfect ! super :mega:

:D bij mij !
heb de parameters gechecked en de switches werken allemaal perfect
velocity werkt ook helemaal geil kan nu lekker vanaf mn rm1x tweaken en tegelijkertijd opnemen !
alleen het midikanaal deed effe raar (geen midi naar mn jx3p)vanuit mn seqeuncer
had de synth opname gewist met undo en toen was de connectie even weg toen redo en hij was weer terug
dan heb ik het niet over de data die opgenomen is maar het midi signaal tussen mn rm1x en de jx3p terwijl de midi kanalen gelijk stonden ik ga het zo nog een keer checke!
:D
heb het dus effe ge-checked en de jx3p doet het nog steeds
maar als ik m uit en aan zet dan is ie weer ok en reageert ie ook weer op het midikanaal
mischien dat de combinatie die ik bij de midi-opnamen heb gebruikt iets te was?
(veel heen en weer schakelen van de switches en parameters )
vanuit de seq in de jx3p? heb ie mischien een suggestie! tjebbe
}:|

Laatst gewijzigd:
programchange uitgezet en de jx3p luistert niet meer naar de undo funktie
pffffff dacht dat er wat fout was gegaan
heb wel dat als ik de rm1x naar songmode verplaats dat ik het midikanaal even opnieuw moet switchen voordat het weer
correspondeert met het klavier van de rm1x maar dit zal wel normaal zijn .
alles werkt verder naar behoren .
this is gonna be cool ni!!!!8o)

Origineel geplaatst door dextah
Gisteren de Expansionkit geinstalleerd ..
Super !
Ik kan de PG200 nu als midicontroller gebruiken :)
Aanrader voor JX3P bezitters ..

Veel plezier ermee Dextah

Hey mede-SF'ers, iemand hier die een kopie'tje van de manual (of lijst met cc commands) voor me heeft? Kan de manual hier op m'n schijf nergens meer vinden :( (& Organix site = offline)

heb die manual wel ergens maar kan m nu ff niet vinden,

Ik kan je ook die organix jx3p editor sturen..?

stuur maar pb!

MIDI CC

MIDI CC

Hier zijn de MIDI CC

Attachments

• JX-3p MIDI Expansion Midi CC 001.jpg
    JX-3p MIDI Expansion Midi CC 001.jpg
    38,9 KB · Bekeken: 168
Dank voor jullie help heren, helemaal te gek :)! Organix heeft me de manual zelf inmiddels ook gestuurd. Wil m achter mn midibox seq hangen en het filter moduleren, vandaar ff op zoek naar de juiste cc's :)

Ik heb net deze expensionkit geinstalleerd,
alleen reageerd mijn JX-3P niet meer op de PG-200.
Heb alle connectie punten ge 3 dubbelchecked kon geen fouten vinden :?
Zie ik misschien iets simpels over het hoofd.
Heb al een mailtje gestuurd naar Organix maar misschien dat iemand hier op het forum met meer ervaring met het installeren van deze kit mij nog op de goede weg kan helpen.

Thanks ! :doei:

Attachments

• JX3P.jpg
    JX3P.jpg
    42,6 KB · Bekeken: 163
  • IMG_4881.jpg
    IMG_4881.jpg
    53,1 KB · Bekeken: 169
  • IMG_4878.jpg
    IMG_4878.jpg
    84,5 KB · Bekeken: 170
  • IMG_4882.jpg