opslaan settings - cpr ?

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik heb iets opgenomen ( niks serieus ) in cubase SX 2 ( midi)

toen ik klaar was, heb ik het project opgeslagen als een cpr. bestand....

mijn synths uitgezet etc....

Toen ik later weer in mijn project wou pielen, opende ik het en speelde het af....

Ik hoorde de juiste patches etc... zoals ik ze ( voor het laast) geselecteerd had, MAAR.....

ik hoorde niet de appergiators die ik had geslecteerd en ik hoode ook niet de effecten die ik er overheen had gegooid !!

Had ik het ook moeten oplsaan in mijn synth ??

Wat had ik moeten selecteren in cubase in plaats van cpr. bestand ? Hoe had ik het moeten doen ?

Lijkt me sterk dat ik het telkens in mijn synths zou moeten oplsaan ?

dat moet toch veel gemakkelijker kunnen ?

Re: opslaan settings - cpr ?

Origineel geplaatst door jaccis
Lijkt me sterk dat ik het telkens in mijn synths zou moeten oplsaan ?
Als het gaat over arp's en efx op je synth, zal het nochtans moeten. Of je zou die dingen moeten kunnen selecteren met sysex commando's, als je synth dat toelaat tenminste.

Het moet me toch van het hart: lees nu eindelijk toch eens die Cubase manual... ;)

Das eigelijk toch gruwelijk klote ?

Waar zou je dat kunnen doen dat opslaan met alle juiste midi data ?

Zodat ie wanneer je het afspeeld, precies terug stuurt zoals je het allemaal voor het laast hebt opgenomen ?

Moet ik dan zo erg in systeem ex. gaan zitten klooien !????

Uhmm sorry hoor, maar is Cubase en midi nieuw voor je?

Natuurlijk moet je saven op je synths. Alternatief is een midi dump maken, maar ik vind het nogal nutteloos om die iedere keer in te moeten lezen omdat ik niets gesaved zou hebben. Midi dumps gebruik ik alleen voor het geval ik de staat van een synth wil herstellen omdat ie de betreffende patches/performances niet meer heeft.

Back