Welke Synth vind JIJ het meest ANALOOG Klinken en het Vreemdste??????????

Kevin

Tis niet te gleuven
Welke Synth vind JIJ het meest ANALOOG klinken en het Vreemdste???????????????????????????????????????????
Reaktor,FM7,Tassman,Absynth enz...............
Laat het even weten!!!

Zoveel synths heb ik nog niet echt beluisterd maar van al de synths die ik al eens aan de tand heb gevoeld was de Roland Jupiter 6 de meest analoog klinkende voor mij. :)

De meest vreemd klinkende ... is m'n autoradio ;) , daar zit idd een synthesizer in.

had je vraag niet moeten zijn:

Welke softsynt vindt jij het meest analoog klinken?

Overigens nog steeds een onzin vraag. 9 van de 10 mensen hoort het verschil geeneens.
Maar als je de echte en een softsynt naast elkaar hebt hoor je wel degelijk verschil.

Origineel geplaatst door Hover

De meest vreemd klinkende ... is m'n autoradio ;) , daar zit idd een synthesizer in.

jaja....een white noise generator....

pfff...hoeveel draadjes krijgen we nog in deze trend: wat is je faforiete synthkleur, hoeveel bits zijn jous samples gemiddeld, gebruik je de zwarte of de witte toetsen vaker op je keyboard, hoe lang zijn jouw midikabels etc.etc.

Origineel geplaatst door ><i
lol, tja, allebei evenveel, 24 bit samples, blauw is favo kleur, midikabels drie meter... vind de vragen wel wat onzinng :)

pfff...hoeveel draadjes krijgen we nog in deze trend: wat is je faforiete synthkleur, hoeveel bits zijn jous samples gemiddeld, gebruik je de zwarte of de witte toetsen vaker op je keyboard, hoe lang zijn jouw midikabels etc.etc.

Ik stel voor dat als je de vraag onzinnig vind gewoon niet te reageren ,en de mensen die het wel interesseert gewoon laten lezen!
Kijk dat jullie alles weten is mooi maar er zijn nog steeds mensen die niet alle ins & outs over Softsynths weten.
:fuckoff: :doei:

Origineel geplaatst door sander
Maar als je de echte en een softsynt naast elkaar hebt hoor je wel degelijk verschil.

ik heb wel eens mijn roland juno6 naast het juno ensemble uit Reaktor gespeeld...wel via een goeie soundcard dus....en je hoort geen verschil.....tenminste ik niet en ik heb best wel goeie oren....

als de vraag over softsynths gaat: TC mercury en Pentagon

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol

ik heb wel eens mijn roland juno6 naast het juno ensemble uit Reaktor gespeeld...wel via een goeie soundcard dus....en je hoort geen verschil.....tenminste ik niet en ik heb best wel goeie oren....

Olaf

hee dat heb ik ook eens gedaan! weinig verschil. de sh101 patch komt ook errug dicht in de buurt(heel erg dicht zelfs)

ik heb ooit wel eens een Roland system 700 gehoord.
Dat is pas analoog! Een 'muur' van knoppen en kabels.
Ik heb er een uurje op mogen spelen voor dat hij weer verpakt werd en weer naar
engeland ging...snif...
8) =( :{ :stupid :P ;)

Ja sorry ik ben het woordje soft vergeten ,maar ik dacht hij staat toch in de Softsynths lijst dus.......................

:stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

Creamware MINIMAX

piept, voelt en knort analoog :z
En volgens diverse Minimoog-kenners IS het gewoon een Minimoog!

Ik kan dat natuurlijk niet rechtstreeks vergelijken oomdat ik geen Minimoog heb, maar heb zelf wel een aardige straalkachel aan ander analoog spul staan, en dit ding heeft ECHT ballen.

Vind ik trouwens ook van veel andere Creamware synths, ze klinken over het algemeen 'ronder' analoog dan de meeste VSTi's die ik getest heb

Vind het mooie van VA synths dat ze niet hetzelfde klinken als analoog maar anders. En om eerlijk te zijn om te zoeken naar dat specifieke analoge geluid vind ik zonde van m'n tijd.

Als je echt analoog geluid wilt moet je gewoon een analoge bak kopen punt uit sluiten maar en bedankt.

Het gaat bij de vergelijking soft/hardware synth tochk niet om de momentopname van "ja NU klinken ze hetzelfde!!"
Het gaat er wat mij betreft om dat je bij analoge synth's de knoppen zodaning neer kan zetten -op de picometer willekeurig- en bij softsynth's gaat het weer in trapjes uiteraard en zul je waarschijnlijk nooit helemaal dezelfde sound hebben.
Daarentegen kan een SS wel analoog klinken!

Het is al weer een poosje geleden maar de Creamware synths die ik had geprobeerd vond ik zo clean en duits 'ordentlich' klinken. Misschien dat ze daar flink aan hebben lopen sleutelen maar dat wil ik wel eens horen dan.

Maar over die verkapte bijna warez requests. Je hebt een site waar je na registratie gewoon allerlei reaktor patches kan downloaden en daar zitten er heel veel goede tussen. Veel meer dan er op de installatie CD staan. (daar zitten alleen maar goede patches tussen vind ik)
Maar er zijn ondertussen ook al een redelijk aantal commerciele patches beschikbaar.

Back