Hardware oplossing voor T-racks

C738

Meubilair
Tegenwoordig zet ik T-racks over mijn stereo opnamen om de boel vetter te maken. Ik gebruik met name de parametrische EQ en de 'tube' compressor van T-racks.

Dit wil ik in hardware om achter mijn mixer te hangen!

Nu zat ik te denken om bijvoorbeeld een behringer T-1951 4 bands parametrische tube EQ aan te schaffen en een goeie compressor. Ik weet dat er bakken zijn van 2 a 3 ruggen die precies doen wat ik zoek, maar die kan ik niet betalen. Voor de hele klus heb ik ongeveer 300 euro beschikbaar dus het wordt 2ehands en budget.

Heeft er iemand tips / ideeen / alternatieven?

-Robin-

Re: Hardware oplossing voor T-racks

Origineel geplaatst door C738
Ik weet dat er bakken zijn van 2 a 3 ruggen die precies doen wat ik zoek, maar die kan ik niet betalen. Voor de hele klus heb ik ongeveer 300 euro beschikbaar dus het wordt 2ehands en budget.

@arv svp hele thread lezen voor je op reply klikt ;)
Ik zou dolgraag van die tube-tech speeltjes willen hebben maar dat kan serieus niet uit.
Heb je nog andere ideeen misschien waar ik mee uit de voeten kan?

-C-

Art pro-vla of RNC compressor + eerste serie behringer eq's (van rond 1990, op ebay kom je die soms tegen). SPL heeft ook nog een oude EQ reeks die je soms voor weinig tegen komt.

Die Pro-vla en RNC comps worden algemeen als best wel OK beschouwd. In die prijsklasse ga je denk ik ook weinig beters tegenkomen.

Re: Re: Hardware oplossing voor T-racks

Re: Re: Hardware oplossing voor T-racks

@arv svp hele thread lezen voor je op reply klikt ;)
Ik zou dolgraag van die tube-tech speeltjes willen hebben maar dat kan serieus niet uit.
Heb je nog andere ideeen misschien waar ik mee uit de voeten kan?

-C-

:D

Mja, maar wat ik wilde zeggen is dat het lastig wordt als je een tube compressor wil met parametrische eq erbij? Ik weet niet veel ervanaf, maar wel dat dat nogal duur is..
Misschien toch bij soft blijven? Beter voor je knip.

R

Stond er laatst niet een TL FATMAN ofzoiets te koop op het synthforum. Anders zou je misschien voor de TC electronic Triple-C kunnen kijken. Is wel digitaal.

Een Triple-C in combinatie met iets met buizen zou op zich wel een optie zijn. Ik heb er zelf 1 en de compressie is erg sterk vind ik.....en een stereo unit kost gewoon niet teveel.

Als je daar iets van een Tuvbe stage achter hangt zou je misschien wel je beoogde eindresultaat kunnen behalen.

Maar misschien is een Finalizer iets voor je? ALs het je voornamelijk om de eindmix gaat. Dan heb je 5 band parametrische EQ, Enhancer, Multiband compressie, Multiband limiter , Gain Maximizer (normalize), Multiband expanderen wie weet vergeet ik nog wel wat.

Dan heb je tools zat om je mix mee te bewerken. Dit soort apparaten zijn echter wel erg gevoelig voor de "weet wat je doet" factor.

Niet dat ik denk dat je zoiets niet kunt hoor C :D .

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door virkaz
Toevoeging, heeft Focusrite niet wat van die leuke dingen ;-)

Tja...Focusrite mixmaster he......

Origineel geplaatst door Acidfever
Tja...Focusrite mixmaster he......

psies....maar dat gaat ie niet redden voor 300 euro...dan moet ie er nog 1000 bij doen...;)

en 2ehands dan?

of zijn dat andere dingen? ik zie toch vaak van die focusrite dingen voor 200 a 450 gaan.. (weet niet of dat dan mixmastahssszzz zijn)

Thanks for the tips!

Het blijft moeilijk en ik ben hier ook al zeker een paar maanden mee aan het uitpluizen. in de chat worden ze volgens mij onderhand wel gek van mijn gezeur over compressors... nou ja, zolang het niet over preamps gaat of blue balls zal het wel meevallen denk ik ;)

Art TCS? Iemand daar een mening over?

-C-

300 euro gaat je niet lukken.
Zelfs niet met software.

T-Racks is kut btw.

Ik denk dat ik met 300 euro in ieder geval een flinke stap de goede richting uit kan komen. Het is nog steeds een hobby dus ik ga sowieso geen apparaten kopen van ettelijke duizenden euro's.

Mijn idee is dat het wel degelijk kan, maar dat het een kwestie is van goed zoeken en de juiste apparaten vinden.

-C-

nou ja, zolang het niet over preamps gaat of blue balls zal het wel meevallen denk ik ;)
ghehe
hee is zo'n fatman echt niet t dingetje voor je dan? beetje bruut maken zonder gekkigheid? dat eq-en doe je maar in je mixert
gelul dat t allemaal niet met 300 euro kan tuulk

De fatman heeft geen controls voor attack en release, alleen maar een fast/slow tuimelschakelaartje.

owke
valt mij op dat ik met mn tlaudio c-1 bijna dezelfde stand van de knoppies gebruik elke keer
attack ongeveer de helft release een kwart.. had van mij best in 2 bruikbare presetjes mogen zitten
als ik t over de eindmix mik dan he
dingen los krijgen-als ze comp krijgen- wel specifiekere comp

Origineel geplaatst door virkaz
en 2ehands dan?

of zijn dat andere dingen? ik zie toch vaak van die focusrite dingen voor 200 a 450 gaan.. (weet niet of dat dan mixmastahssszzz zijn)

geen Mixmaster...de Compounder soms wel...

Back