Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

ik ben deze maand een opleiding begonnen voor audio engineer, als dat geen blijk van goede wil is? 
Maar dat proberen we je nou net juist uit te leggen. VST's en genre boeien niet, met Albino kun je net zo goed trance maken als met Vanguard, het is alleen zo dat er bij Albino niet gelijk een collectie van sounds zit die op trance gericht zijn. Jij zegt zelf dat je van de helft van de knoppen van je Virus niet weet wat ze doen of hoe ze werken, en jouw manier van VST's checken is dus hoogstwaarschijnlijk door de presets bladeren, en als je daar niks leuks tussen vindt 't ding weer wegdoen. Zo laat je een hoop potentieel onbenut.Origineel geplaatst door Yonaz
Opnieuw dus:
Dat ik de mense die geantwoordt hadde wou bedanke en andere die denke dat ik lui ben... mis. Ik zoek namelijk elke dag legale demos van vsts en daar vind ik er zooo weinig goed van dat ik me af vroeg of er misschien een makkellijkere manier was om te wete welke vsts goed zijn voor wel genre, meer niet.
Lui zul je heus niet zijn, maar je pakt 't misschien verkeerd aanEn de mensen die nog denken dat ik lui benik ben deze maand een opleiding begonnen voor audio engineer, als dat geen blijk van goede wil is?
![]()
.
en dan komt er nog is bij dat ik met wat concentratieproblemen zit, maakt het ook niet altijd makkelijk hè :confused:
Origineel geplaatst door koekebakker
Het is wel zo dat tranceplaatjes over het algemeen
lekkerder klinken dan expirimenteel spuls als chemical
brothers. Maar een raar blipje mag er van mij natuurlijk
altijd inzitten zodra het maar geen brij van krijsende en
vage synths wordt.
Zo dat wilde ik even kwijt!

Origineel geplaatst door funkdecoder
Als je lekkerder vervangt door voorspelbaarder dan heb je wel een punt.![]()

Origineel geplaatst door fuse
Ach joh, maakt het uit. Virus is redelijk uitgebreid.
Weet zelf nog wel dat m'n eerste synth ik ook eerst even bezig was met te kijken wat dat beestje allemaal kon.
Origineel geplaatst door Yonaz
En de mensen die nog denken dat ik lui benik ben deze maand een opleiding begonnen voor audio engineer, als dat geen blijk van goede wil is?
![]()
Origineel geplaatst door koekebakker
@Yonaz
Als ik je nu vertel dat nagenoeg geen enkele commerciele DJ zonder een virus bak werkt
in ieder geval Armin van Buuren, Marco V en Tiësto (de neppert) raak je misschien wat meer
gemotiveerd in het ontwerpen van geluiden met je heilige virus b (ik ben jaloers).

Maar dat zegt dan wel weer meer over de maker van de demo dan over de VST zelf. Als de Q en Micro Q van Waldorf werden verkocht op basis van de demos zou 't ook triest er mee gesteld zijn; die zuigen namelijk.Een gouden tip (al zeg ik het zelf) voor VSTi's is... probeer 1 vsti waarvan je té gekke demo's hebt gehoord en pluis deze VSTi uit.
Origineel geplaatst door Acidfever
Mja ik heb ook een 4 jarige studie informatie gedaan en reken maar dat ik lui was in die periode!![]()
Mijn mening blijft...als je een Virus B hebt staan en op zoek bent naar VSTI's voor trancegeluiden ben je fout bezig! Je hebt meer power voor ej neus staan dan welke VSTI van dit moment je ook kan geven.
En er zijn echt heel veel tutoritals en dergelijke te vinden op internet.