[Environmental] Tension Tamer Part II

Bartology

Big member
Ik heb enkele aanpassingen gedaan qua mix en een compleet nieuw stuk toegevoegd.
Voor wie niet kan wachten vanaf 2:38 heb ik een gitaarsolo toegevoegd.

Gitaargeluid komt uit de Motif, maar is door de COSM guitaramp sim van de FantomX gehaald.

Druk op play:
<embed src="http://members.home.nl/bartology/Tension%20Tamer%20PartII.mp3" autostart=false>

OF KLIK HIER

Doe maar es wat commentaar!! :biertje:

Ik wil hem wel luisteren, maar hij hapert bij mij... en downloaden gaat niet.. :confused: :)

Origineel geplaatst door Bartology
Nog iemand iets te zeggen over het gitaargeluid?

Ben aan t luisteren klinkt lekker chill

geluid van de piano(?) in het begin is een beetje ondefineerbaar verdwijnt een beetje tussen alle strings en pads.

de solo die er inkomt is echt heerlijk om eerlijk te zijn zou ik hier helemaal niks aan doen misschien iets wat diepte geven met wat extra laag.
nou ja nog een heel klein detail bij 2.50 tot 2.54 klinkt hij niet echt lekker beetje overstuurd

maar dit klinkt naar meer heb je dat??
(Edit: gevonden)

zou je mss Hier een reactie kunnen geven volgens mij kan ik jou kritiek goed gebruiken
alvast bedankt

Origineel geplaatst door The Darkforce
Ben aan t luisteren klinkt lekker chill

geluid van de piano(?) in het begin is een beetje ondefineerbaar verdwijnt een beetje tussen alle strings en pads.

de solo die er inkomt is echt heerlijk om eerlijk te zijn zou ik hier helemaal niks aan doen misschien iets wat diepte geven met wat extra laag.
nou ja nog een heel klein detail bij 2.50 tot 2.54 klinkt hij niet echt lekker beetje overstuurd

maar dit klinkt naar meer heb je dat??
(Edit: gevonden)

zou je mss Hier een reactie kunnen geven volgens mij kan ik jou kritiek goed gebruiken
alvast bedankt

Bedankt voor je commentaar.
Het oversturen was bewust, omdat een echte gitaar dat soms ook doet.
V.w.b. het pianogeluid: ik heb eigenlikj met opzet dit geluid gekozen en laten wegzakken in de mix. Ik wilde geen pianostuk maken.
:biertje:

jooo.. 'k heb hem toch kunnen downloaden..

eej.. maar deze ken ik!

Over die gitaar, de melodie is op zich wel goed, maar je gitaar klinkt een beetje overprocessed.

Volgens mij prik je de gitaar in een digitale effect processor, 'k kan er naast zitten, maar sinds gitaren in digitale fx worden geprikt vind ik ze altijd wat minder klinken.
Maar dat is puur mijn persoonlijke belevenis. Qua compo vind ik hem erg goed.

Wow, dit is wel ff een gaaf nummer zeg. :halleluja

Kan zo in één of andere B film. :D

Die fluit vind ik persoonlijk niet erg geslaagd, maar die gitaar wel hoor. :okdan:

Origineel geplaatst door apollo
Die fluit vind ik persoonlijk niet erg geslaagd

Even opnieuw geluisterd en die fluit is eigenlijk ook prima hoor. :)

Persoonlijk zou ik nog een FM ep op de achtergrond mixen ...

Mss kan je nog wat meer met EQ en panning spelen, bv. de piano zou ik iets anders EQ'n.

Blijft ongemeen mooi!
Het 'oversturen' van de gitaar is idd misschien wel net iets té. Het klinkt niet echt zoals een echte gitaar dat zou doen dus dat zou ik laten vallen.
De fluit heeft een beetje het probleem dat ie telkens met die speciale aanslag begint (behalve in lagere velocity, meen ik te horen). Kan je die aanslag niet laten vallen om dan slechts een keer of twee te gebruiken? Dan komt dat veel specialer over.
Maar dat alles is slechts muggezifterij. Het is een geweldige mooie compositie en dito uitwerking.
:okdan:

Origineel geplaatst door hermax
Blijft ongemeen mooi!
Het 'oversturen' van de gitaar is idd misschien wel net iets té. Het klinkt niet echt zoals een echte gitaar dat zou doen dus dat zou ik laten vallen.
De fluit heeft een beetje het probleem dat ie telkens met die speciale aanslag begint (behalve in lagere velocity, meen ik te horen). Kan je die aanslag niet laten vallen om dan slechts een keer of twee te gebruiken? Dan komt dat veel specialer over.
Maar dat alles is slechts muggezifterij. Het is een geweldige mooie compositie en dito uitwerking.
:okdan:

Bedankt voor je reactie, ik zat er al een beetje op te wachten ;)
Hoewel je goede ideeen hebt, laat ik de track lekker zoals 'ie nu is (eindelijk eens eentje die af is.)

8)

Back