Emu 1212m Alweer een verotte converter

Resonance

Turn up the reso!
heb nu al 3 keer een vervanger gehad.......
en elke keer heb ik het idee dat er een converter gelijk dood is vanaf de eerste seconde
deze keer is het de rechter line ingang .....

Misschien komt het door de dikke neutrik pluggen? de behuizing van de pluggen zit tegen elkaar aan, maar niet extreem hard. ik snap er niks meer van ....

weet wel dat ik het nu helemaal gehad heb met die emu kaartjes :r

nog nooit gehoord...hoe weet je dat ie dood is ?

hmmm, heeft een maat van mij dus ook en zijn garantie was dus net vervallen geloof ik. Je hebt wel nog signaal maar das gewoon signal bleed lijkt me ?

btw wat ook zo vreemd is ...... als ik beide pluggen erin heb is t algemene geluid heel zacht wat ik opneem en helemaal vervormt ... haal ik echter de plug eruit bij t kanaal dat t niet doet dan heb ik ineens wel weer vol hard geluid van dat ene kanaal dat t wel doet ....
kan t zijn dat die pluggen iets kapot maken ofzo ? want vorige keer had ik die neutrik pluggen in de outs ..... en toen had ik t zelfde probleem ..... nu had ik andere kabels gebruikt voor de outs en de neutriks in de ins .... en nu heb ik ineens bij de ins dat t niet meer werkt

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
omdat er geen geluid uit komt .....

dr moet toch geluid in ? :D

maar vreemd...lijkt me niet dat het met pluggen te maken heeft,weet je zeker dat je kabel goed is ?...heb je misschien te hard ingestuurd ?

hehe moet idd geluid in
alleen de peak monitor in de software blijft op 0 staan 8o)

als ik de de pluggen l/r omdraai dan blijft t geluid ook dood .....

Ik heb wat info gevonden ....

het onderste heb ik gedaan:

=========

I had this problem once with my 1212m.

What I did to fix it was, open up patchmix, click on the bottom right the monitor balance control knob. Turn it all the way to the left, and to the right, then back to centre, it fixed it for me.

=====

nevermind i fixed it, the tutorial told me to mute L and R, i unmuted them and it works, thanks

======

nadat ik deze 2 dingen had gedaan werken beide ingangen weer :confused:
vraag me af of dit bij de andere keren ook de oplossing was geweest .... erg vreemd allemaal
anyways nu doen beide ingangen het alleen neemt ie zwaar misvormt geluid op ...
heb geen inserts of wat dan ook ...

hier nog wat dingen die interessant zijn maar bij mij niet nodig waren:

Restore defaults is always a thing to try when problems arise. Try it and see if it does resolve your problem. If not....

Check your 1212M with an anlog loop back test. Start by loading the Product Default seesion template into PatchMix.

* Mute both PCI left and right inputs in PatchMix to avoid a feedback loop.
* Connect analog output to analog input via 1/4 inch cable to both left and right.
* Insert test tone on Main Mix inserts.
* If the Main Mix meters shows the same signal level between both channels, you should see the same signal level in both peak meters iof PatchMix PCI card left and right input strips.

* Remember to swap the cables to see of the problem follows the cable switch. If it does, the problem is rellated to the cable or how it is interfaced. If the problem does not follow the cable, then the PCI card would appear to be bad and need repair or replacment.

===

nu nog kijken of ik dat misvormde geluid weg krijg en alles moet werken ....
ik heb de emulator X preset geladen en zit in emulator x te samplen wat dus op t moment niet goed werkt

btw wat ook erg vreemd is ..

als de kaart op -10 staat dan dansen de IN peak meters de hele tijd terwijl er geen signaal is ...
zet ik m op +4 dan vallen ze pas stil ..... :confused:

Je moet me even vertellen wat je precies probeert op te nemen en op welke manier je dat de kaart instuurt.
Sorry, maar ik kan geen mp3tjes luisteren op mn werk, dus ik kan je voorbeeld (van het probleem?) niet horen.

Een hele voordehandliggende reden van oversturing kan zijn dat het uitgangsvolume van het apparaat dat je probeert op te nemen te hoog is. Maar misschien heb je dat al gecheckt.

Succes

volgens mij heb ik ergens opgevangen dat de ins unbalanced waren ......maar zeker weten doe ik dit niet...
wat zou er meestal gebeuren als je gebalanceerde kabels gebruikt op ongebalanceerde inputs of outputs?

ik probeerde rechstreeks van een synth op te nemen .. geluid is niet te hard .. als je luisterd hoor je dat de synth opzich vrij helder en mooi klinkt.. er is alleen dat rare geluid dat mee komt ...wat op distortion lijkt

volgens mij heb ik ergens opgevangen dat de ins unbalanced waren

Volgens de specificaties van de kaart is het balanced.

Je kaart staat niet toevallig op een externe clock die problemen kan geven? Dat geeft namelijk ook gekraak.

De connector tussen de 1212m en het analoge daughterboard zit er goed in en is de originele kabel?

Hmm klinkt vreemd.
Lees ik het goed dat je ergens afluistert VOORDAT je digitaal gaat, of luister je af via de kaart?
Wat je zou kunnen doen is om eerst even de samplerate te switchen via een andere template. Dit zou misschien kunnen helpen. Bij mij helpt het wanneer ik op geen enkele manier geluid krijg uit mn apparaat: 1820m (maar ja dat is gewoon een uitgebreide 1212). Als dat helpt, dan kun je er donder op zeggen dat je een apparaat of softwareconflictje hebt. Ik werk zelf namelijk met twee systemen (via wisselbare harde schijf). Systeem 1 is alleen voor muziek (nooit problemen) en systeem 2 misbruik ik voor alles (af en toe geen geluid).

Succes met het zoeken naar de oplossing.

hmm ik zal zo de kaart en de kabels in de pc nog es checken...
iig bedankt voor jullie hulp alvast :)

probleem opgelost ... inderdaad kaart op een andere plek gezet in pc en een andere kaart die min of meer overbodig is uit mn pc gehaalt.....daarna gelijk laatste drivers geinstalled ..

en nu maar eens genieten hopelijk .... heb die emu kaart al best lang nu .. zonder dat t ooit allemaal tegelijk 100% werkte ..

:biertje:

Tja dit soort computer probleempjes kunnen je soms tot waanzin drijven.
Meestal ligt het echter niet aan de hardware maar aan de drivers, of aan andere drivers (conflictjes) of aan 't besturingssysteeem.

Back