midi versterker?

trash

Ouwe rot
vraag:heb midi kabel van 9 meter maar wil die verlengen,bestaat daar een kastje voor omdat signaal te versterken zodat ik daarwerkelijk 9 meter kan verlengen?
zo ja welk bedrijf maakt ze en tegen welke prijs?

bvd sh101:peukie:

Philip Rees maakt die dingen. Ze heten 'midi line drivers' en ze gaan tot 1000 meter (!).

http://www.philrees.co.uk/products/linedriv.htm

Maar red je 9m niet met 'n gewone kabel? Volgens Philip Rees is het officiele maximum van gewone midi kabels 15 meter. Als je gewoon 'n langere kabel nodig hebt zijn die wel te koop denk ik. Anders moet je zelf met de soldeerbout aan de slag. Of je kan er 'n thru-doosje tussenhangen als je er toevallig een hebt liggen. Marcuuu bedoelt denk ik dat je er 'n willekeurig midi-apperaat (synth, fx) tussen kan hangen. Tsja. Dat kan; je overbrugt dan wel de lengte, maar volgens mij doet het niets om het signaal te versterken. Die line drivers versterken het signaal, en maken het gebalanceerd, zodat het 'n kilometer verder nog precies hetzelfde is.

Laatst gewijzigd:
9 meter heb ik maak een 4 tal synths staan veel verder...dus moet 6 meter aan op zijn minst...bouwtechnisch(studio) toen geen rekening mee gehouden..maare bedank hey:)

9+6=15 dus dat zou je net redden volgens het midi-protocol. Als je dan datacorruptie krijgt kan het wel aan de lengte liggen, en dan moet je alsnog aan de line drivers.

Origineel geplaatst door lo-fi
9+6=15 dus dat zou je net redden volgens het midi-protocol. Als je dan datacorruptie krijgt kan het wel aan de lengte liggen, en dan moet je alsnog aan de line drivers.

ja had dat al getest en de midi gaat slingeren en vertragen als een gek dus zal er toch aan moeten geloven

Er staat ook een thread op het forum over draadloze midi producten. Misschien heb je daar wat aan?

<zover ik weet mode>
midi binnen in synths zijn opto-couplers (om aardlussen via midi tegen te gaan), dus het thru-signaal wordt daadwerkelijk in iedere synth opnieuw gegenereerd en van 'power' op de kabel voorzien. dus een willekeurig apparaat met midi ertussen geeft je midisignaal na 9 meter weer genoeg power om verder te gaan.
</zover ik weet mode>

zelf heb ik eens een midi kabel van ik meen 15 meter gemaakt (om een bass-station om equate's nek aan te sluiten en hem over het podium te kunnen laten rennen) door 3 midi kabels d.m.v. female-female pluggen en stage-tape aan elkaar te plakken. ging zonder problemen.

Probeer een midiman 1 x 4.Die heeft als optie een 9 volts aansluiting.
Je hebt er gelijk wat thru poorten bij,zonder delay.
kosten 45 €

Een willekeurig MIDI gevalletje volstaat zolang er maar en 230Volt stekker aan zit (of batterij). In ieder geval geen doosjes die via de MIDI ge-powered worden, dan helpt het niet.

En hoe sterk het signaal ook is, vertraging is een heel ander verhaal. Sterker betekent niet sneller...

waar ik jullie nauwelijks over hoor reppen is midi vertraging van de synths aan de verlengde kabels tov andere synths / midi app. die aan een kabeltje van bijv. 1,5 meter hangen. Is de vertraging die optreedt aan het eind van zeg een 10 meter kabel verwaarloosbaar tov de vertraging bij een 1,5 meter kabel?

Back