Strings/pads.

Jettie

Ingeburgerd
Heb even een vraagje jongens.

Zijn er uit een access virus b/c mooie soepele & tedere strings te halen? bedoel dus eigelijk niet van die super saw strings etc. Bedoel gewoon mooie bewegende strings die je zo op de achtergrond hoort of tijdens en in de break. Aangezien mijn nordlead opzich wel strings & pads voort brengt alleen zijn deze vrij to the point.

Kun je deze wel uit een access virus b/c of evt. modular halen? iemand die deze synths heeft zou hij mij dit mischien kunnen toelichten?

groetjes Jettie.

Ik heb zelf een Virus B en gebruik die meestal voor mijn polyfone sounds, voornamelijke pads en strings dus. Ik vind hem er prima geschikt voor en er zitten geloof ik zelfs tussen de presets al wat pads en strings.
Supersaw? Nee danku. :D
Qua klank vind ik de Virus, vergeleken met de Clavia Nord Modular, minder 'steriel' klinken. Ik vind de Clavia-sound meer 'kil' van karakter en meer geschikt voor leadsounds en bliepjes, maar das persoonlijk. De Virus heeft in elk geval goedklinkende oscillators waarmee gemakkelijk brede pads en strings te maken zijn.

Combinatie Nordlead en Virus lijkt mij dan ook prima (en spreek uit ervaring). :)

Back