alweer een kapotte Sequential Circuits Pro One op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

idem

Ingeburgerd
Voor de grap maar eens gereageerd, en zojuist antwoord gehad. Ik weet inmiddels dat het kopen van een 2ehands synth een gok is. Mijn vraag hoeveel is hij werkend waard. Of beter is hij nog 150 euro kapot waard? Verder zit Pieter Swart op dit forum of kent iemand hem? Kan het overigens zo zijn dat die Pieter de Pro One gekocht heeft, ziet dat het een hopeloos geval is en nu zo probeert er nog wat voor de krijgen. Alle info is welkom.

Krijg zojuist een mailtje binnen dat ie al een bod van 225 euro binnen heeft. Zo gaat dat dus blijkbaar, een truc om die 200 euro limiet van marktplaats te omzeilen.

bekende truc, als een speciale chip stuk is kan je hem niet eens meer laten maken geloof ik.

ik zou hem wel willen als backup voor als er iets kapot gaat met de pro-one die ik nu heb
bovendien is die van mij optisch niet meer 100% en de pitchbender is beschadigd.
Ik heb hem maar van het moederbord losgetrokken omdat hij ontstemde door de kapotte pitchbender.

kortom... van die 2 weer 1 goeie maken

geennidee zo maar ik meen dat sommige curtis chips niet mneer tekrijgen zijn.

het is dezelfde persoon die meerdere defecte heeft
opgekocht. De eerste is voor 350 de deur uit gegaan. Op de gene die hij nu aanbied is al een bod van 300 gedaan. Hij heeft/had ook een Prophet 5.

Origineel geplaatst door senso
En welke chip mag dat dan wel zijn?

De 8021 keyboard scanner waarschijnlijk. Als die stuk is, dan heb je toch wel een redelijk probleem. Om maar niet te spreken over alle Curtis CEM chips die erin zitten. Als de voeding het begeeft, dan blaast ie zo al die CEM chips met zich mee. =(

Er zitten toch een paar lichtjes op?
Zei hij niet dat er geen gekuid meer uit kwam.
Als de lichtjes nogwel branden is de voeding misschien nog heel. en als de keyboardscanner chip defect is, zou je em nog via cv/gate kunnen gebruiken. Toch?

wat is slechter?

wat is slechter?

optie1) je anologe gear lang aan laten staan
optie2) je anologe gear vaak aan-en-uit zetten

*waaah!!* ik durf mijn pro-one niet meer aan te zetten
straks blaas ik de voeding er uit!

Re: wat is slechter?

Re: wat is slechter?

Origineel geplaatst door bounce
optie1) je anologe gear lang aan laten staan
optie2) je anologe gear vaak aan-en-uit zetten

*waaah!!* ik durf mijn pro-one niet meer aan te zetten