Evolution UC-33 of Behringer BCR/BCF

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
hoi allemaal,

ik wil nu langzaam aan af van het kloten met de muis in mijn Sonar home studio mixerwindow

dus ik zoek een midi controller...

ik kan alleen niet kiezen een UC-33 of een Behringer BCF/BCR

dus wie heeft tips raad en gebruikers ervaringen

ik wil hem dus alleen gebruiken om kanalen te selecteren (arm for record) mute en solo evenals panning en uiteraard volume

dus wie heeft er tips

Gr JD

uc kan je buspoweren, behringer niet...

mss dat dat je keuze al kan vergemakkelijken?

ohja wat ik ook wel lekker zou vinden dat ik ehm aan een Usb-2.0 hub kan koppelen

ehm buspowered (das toch dat ie zijn voeding van de usb aansluiting haalt toch?)

alvast bedankt

Gr JD

Origineel geplaatst door Jedee

ehm buspowered (das toch dat ie zijn voeding van de usb aansluiting haalt toch?)

Gr JD

inderdaad

als je mobiel wil gaan is de UC de betere keus lijkt mij

de behringer heeft dan weer motorised faders en led indicators

ik ben niet van plan over om mobiel te gaan....

ik heb nu ff verder gezocht en het lijkt er op dat de UC geen motorized faders heeft en de BCF wel wat me dan wel weer erg makkelijk lijkt

zou ik bij de BCF ook een arm track solo en mute button kunnen toewijzen?

kan ik ook de rotary encoders als panning knoppen gebruiken?

Gr JD

ik kan de vragen die je als laatste stelt helaas niet beantwoorden, wel maakt Behringer kwaliteitsspul en dat is van Evolution helaas niet te zeggen.

Jeroen,

Beide vragen kunnen volgens mij gewoon.

Ik heb ook een BCF 2000 besteld:)

Origineel geplaatst door Rhy
ik kan de vragen die je als laatste stelt helaas niet beantwoorden, wel maakt Behringer kwaliteitsspul en dat is van Evolution helaas niet te zeggen.

dat is nog discuteerbaar ;)

thanks allemaal.....

waarschijnlijk wordt het dus en BCF-2000....

ben nu in onderhandeling voor een Quiklok Z-600 studio meubel.....

dus die BCF mot volgende maand maar ff denk......

:)

Heb ze allebei een keertje gehad?! Leuk speelgoed, maar kwalitatief zijn ze beide kut!
Die potmeters van Behringer zijn brak en ruk je er binnen de kortste keren uit! Evolution is daarintegen iets beter?!
Maar na 3 mnd intensief studio gebruik zat overal speling in, en was ie binnen now-time ready for the dump!
Beide controllers doen wat ze moeten doen?! Maar als je er intensief (dus gewoon muziek mee maakt?!) mee omgaat, gaan ze beide niet erg lang mee?! :confused:

[P.S. Dit was mijn ervaring! Geen discussie waardt!]

Bitstream 3X, dat is momenteel mijn schatje! prijzig, maar solide!
Die Faderfox bakkies zijn trouwens ook erg leuk en betaalbaar maar daarintegen weer erg klein...

succes,
cis

hey
persoonlijk werk ik met ableton live 5 en een evolution mk461-c.
De faders op de mk461-c zijn niet dezelfde als op een uc33-e, maar de knobs wel en ik moet zeggen dat na ongeveer een jaar behoorlijk intensief gebruik (ik gebruik mijn muis helemaal niet meer voor livesets...) zit er nog geen enkele van de 12 die erop zitten nog maar een beetje los..
Het enige wat ik jammer vind is dat de knobs niet eindloos zijn
Succes met je keuze nog ;)

de fader resolutie van de behringer is meer acuraat dan de evolution.
het nulpunt klopt niet bij de evolution die begint pas na een paar mm.

bij de BCR moet je ook eindeloos aan de knoppen blijven draaien... niet 'natuurlijk'. zo bvb dus een cut-off beweging, van 1 klokronde, die dan een aantal rotaties vraagt
weet niet of dat instelbaar is? heb er zelf geen, wel eens met die van vriend en forumlid divi gesmost...

:dubbel::dubbel:

Ik heb ze allebei en ze hebben beide voor en nadelen. Behringer is motorized / endless encoders die je werkelijk aan vanalles kunt toewijzen. Evolution is buspowered en voelt wat steviger aan.

voor in de thuisstudio volstaan de behringers zeker wel, is mijn mening,

veel voor weinig geld; :okdan:

ik zag trouwens dat iemand na 4 jaar alsnog TS aanspreekt op een koop/aanbieding ! :P

ik neem aan dat TS inmiddels voorzien is ... ;)

lol

bij de BCR moet je ook eindeloos aan de knoppen blijven draaien... niet 'natuurlijk'. zo bvb dus een cut-off beweging, van 1 klokronde, die dan een aantal rotaties vraagt
weet niet of dat instelbaar is? heb er zelf geen, wel eens met die van vriend en forumlid divi gesmost...

Dat kun je inderdaad naar wens instellen :)

Back