Moeilijk zeldzame korg op mp

Lach niet te snel. Het is af en toe best leuk om een ranzige synth klank in
een track te monteren. Laatst hoorde ik een (vrij populaire) track
met een 50Hz bromtoon(!!!) die als texture geluid gebruikt werdt.
Dat noem ik nog eens lef hebben.

geen dis naar de poly61's hoor.. heb er zelf ook een en de klank is iig uniek :P

de sleutel....

de sleutel....

het gaat erom dat die verkoper 62 heb gezet ipv 61.....

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik heb 62x liever die Korg 700, die ook op Marktplaats te koop staat/stond. Wat een lekkere, ranzige, organische bak zeg. :)

Yup, ziet er goed uit en er is nog steeds niet meer dan E 75,- geboden...

poly 61 is de opvolger van de polysix. uitgebreider, 2 oscs maar minder warm. toch een goede synth en als ie midi had gehad was het een goede gelijke van Rolands jx3p, zoals de polysix dat was voor de juno.

ondergewaardeerd, maar minder gewild omdat ie als analoge synth geen knoppen heeft en geen midi en ook geen harde klassieker is.

De poly 61 had wel degelijk Midi de zgn 61-M
poly61m.jpg

Best zeldzaam overigens.

De knoppen heb ik niet echt gemist op dit bakkie, wat wel erg iritant gaat worden op de lange duur is het uitvallen van de toetsen, dit is een ontzettend vervelend probleem.

Enorme plus is de arpegiatior, dies top, ook de klank is helemaal niet gek van dit ding.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik heb 62x liever die Korg 700, die ook op Marktplaats te koop staat/stond. Wat een lekkere, ranzige, organische bak zeg. :)

zijn die nog te voorzien van cv/gate of misschien zelfs midi?

Origineel geplaatst door lcasei
er bestaat een retrofit van kenton.

zag ik nu pas... heb een poly61 in goede staat niet willen kopen (80€) omdat ik er geen midi-kit voor vond....

handleiding

ik doelde eigenlijk op de minikorg 700 :) zijn die nog te retrofitten?

Ik geloofde even mn ogen niet:

Kenton Retrofit kit Korg Poly 61 £293.75 ?? dat is gewoon 430,- euro voor die kit :confused:

Ik kan me geen reden bedenken waarom iemand nog zoveel geld zou willen uitgeven voor een Poly-61. :stupid

Ik heb pas geleden een Poly-61 gekocht voor 100 euro maar zo geweldig vind ik de sound niet eens. De Roland JX-3P die er op mn standaard onder staat verslaat hem gewoon steeds driedubbel keer. Meer mogelijkheden, vetter geluid en veel goedkoper dan een Poly-61 met een midi kit.

Back