Verschil Workstation (Roland Fantom X6) en Analoge synth (Access Virus TI)

Faitman

Ingeburgerd
Jongens, een vraagske:

Ik heb hier bij mij thuis mijn Roland Fantom X6 staan, en heb vorige week de Access Virus TI getest. Wat mij dan direct opvalt is het gebruiksgemak waarmee je de Virus Ti kan bedienen voor bijvoorbeeld het veranderen van LFO's , oscillators, en nog allerhande filters door gewoon een draai aan de knop te geven, terwijl je eigenlijk in de Fantom X6 constant in het menu moet liggen programmeren voor je een patch echt anders kan doen klinken.
Doe ik er nu eigenlijk beter aan om zo'n Virus TI aan te schaffen, want eigenlijk ben ik niet echt zo'n programmeerman, of is de Fantom X6 toch een goed Masterboard die ik kan combineren met de Desktop Virus TI? Of kan ik beter mijn Fantom X6 wegdoen en mij ineens een Virus TI keyboard aanschaffen?

Greetz,

Fred.

fantom x= appel
virus = peer

dit zijn twee compleet verschillende apparaten, die niet zomaar met elkaar te vergelijken zijn. Niet alleen verschilt de toonopwekking ( de virus is een emulatie van een analoge synth, de fantom heeft samples als basisimateriaal), de fantom x heeft ook een sequencer en sampler aan boord, dingen die de virus mist.

Ik zou, als je voor maximale flexibiliteit gaat, inderdaad een virus desktop erbij halen, en je fantom gewoon houden. Dan heb je de best of both worlds. maar ja, daar moet je wel net geld voor hebben

Overigens, als je je wat meer in de fantom verdiept, qua synth, kun je er hele leuke dingen mee doen.:)

Back