Voor hoeveel ben je al opgelicht?

fuse

Gepokt en gemazeld
Misschien wel handig om als voorbeeld hier al je deals te melden en voor hoeveel je er bent ingeschoten. Hetzij je iets in de trand van een baksteen of helemaal niets kreeg opgestuurd. Of dingen die gewoon kapot waren.
En laat ik er even HEEL duidelijk bij zeggen dat het noemen van namen NIET HANDIG is want dat wordt de draad onmiddelijk gesloten door een uber mod. :D

Wat dat betreft ben ik den'k wel gelukkig geweest want het enige wat ik ooit heb gehad is een 2e hands scsi interne zip die werd opgestuurd via de post voor 60 euries. Na aankomst bleek dattie kapot was. En waarschijnlijk is dat door de altijd zo sympatieke TPG gebeurd. Na veel ge-email waarbij de gemoederen hoog opliepen hebben we maar de financiele pijn gedeeld.
Moraal van het verhaal. TPG maakt dingen kapot maar trekt er vervolgens zijn handen af als er schade moet worden verhaald.

Bericht door een moderator:
Ik vrees nu al voor de afloop van deze thread, want zonder namen te noemen kun je nog best duidelijk aangeven wie je bedoelt, maar goed...

Voorlopig heb ik hem ff verplaatst want ik zie niet waarom die in interessante gear gevonden moest staan.

gelukkig nog geen ervaring mee gehad. ik heb wel een keer een lexicon LXP1 gekocht bij een 2ehands muziekwinkel en bij thuiskomst bleek de adapter ontiegelijk hard te zoemen. Baalde dat dat niet van tevoren werd gezegd.

Twee twijfelgevalletjes:

Eén keer een stuk geheugen voor in mijn laptop gekocht via eBay voor erg weinig van iemand in Zwitserland. Kwam inclusief verzenden op 11 euro geloof ik. Dat is uiteindelijk of zoekgeraakt of nooit opgestuurd (omdat het te goedkoop was?). De verkoper begon na twee dagen al te zeuren dat ik nog geen feedback had gegeven en nadat ik zei dat ik dat pas ging doen als ik het binnen had heb ik nooit meer iets van hem vernomen.

En een scsi cardreader op eBay gewonnen bij een bedrijf in Canada voor $7 die er vervolgens $45 verzendkosten voor wilden rekenen (voor een kastje van 10x5x2 cm -- waarschijnlijk ter compensatie van de lage verkoopprijs). Toen ik ze erop wees dat de Canadese post op hun website hele andere bedragen noemde kwamen ze met een verhaal dat ze een exclusief contract hadden met een of andere hele dure (maar zgn. betrouwbare) koerier. Gelukkig is de deal in goed overleg gecancelled. Dus misschien poging tot oplichting (of in ieder geval mij meer laten betalen dan nodig) die niet gelukt is.

Oja, en iemand in de VS die op eBay die mij zo'n Paypal betaalding toestuurde (met mijn correcte adres erin) en nadat ik betaald had zei dat hij niet gezien had dat het naar Nederland moest en dat ik nog $15 extra moest betalen omdat hij het anders niet op kon sturen. Dat was ook een lekkere...

1x bij Doepler, denk bijna 10jr geleden, ze bestonden net volgens mij.
Ik had zo'n 8x Midi To CV converter pcb gekocht, kreeg dat ding niet goed aan de praat, dus toen heb ik deze in overleg met Doepler retourgestuurd.
Het ding was niet stuk maar de CV aanduiding op de PCB was verkeerd om gedrukt, 1 was dus 8, 2 was 7 enz, jammer dat ze dat niet eerder via de telefoon konden melden.
Hun fout dus maar ik mocht wel eerst Fl 80,- dokken anders stuurden ze de PCB niet terug.
:stupid

Ik handel eigenlijk alleen met mensen die ik weet te wonen en/of mij weten te wonen... als er iets mis is en de gemoederen lopen iets te hoog op, kun je altijd even bij elkaar langs gaan om verhaal te halen! :)

db_Baseball_Bat1.jpg

$ 40 voor transportkosten die ik normaal moest terugkrijgen bij een synth die ik op ebay had gekocht. Achteraf bleek die persoon daar toch niet zo bereid toe (een heel bekende synthspeler overigens, zo zie je maar).

$ 50 voor een plaat op ebay. De tweede en laatste keer dat ik iets op ebay gekocht heb (of toch alleszins betaald zullen we maar zeggen). Die gast zei dat die opgezonden was, maar een week later verkocht hij dezelfde op ebay. Nu koop ik al m'n platen op GEMM en nog NOOIT problemen gehad.

Bij de twee synths die ik liet opsturen ben ik er ook redelijk bedrogen vanaf gekomen. Twee keer de beschrijving die niet klopte en ik kreeg dus tweemaal een synth vol krassen, etc. ...

Origineel geplaatst door apollo
Bij de twee synths die ik liet opsturen ben ik er ook redelijk bedrogen vanaf gekomen. Twee keer de beschrijving die niet klopte en ik kreeg dus tweemaal een synth vol krassen, etc. ...

Heb je daar nog iets van gezegd of aan gedaan?

Origineel geplaatst door demian
Heb je daar nog iets van gezegd of aan gedaan?

Ach ja, ik probeer wel tot een vergelijk te komen, maar als iemand zo ver zit, heb je weinig kans nog wat van je geld terug te zien.

Origineel geplaatst door apollo
Ach ja, ik probeer wel tot een vergelijk te komen, maar als iemand zo ver zit, heb je weinig kans nog wat van je geld terug te zien.

dat is zo, ik vroeg me af of je deze deals via ebay had gedaan ook, maar ik denk het niet.

Iig, kan je bij ebay van te voren goed duidelijk maken dat de inhoud ook echt moet voldoen aan de omschrijving en dat je anders echt negative feedback zult geven..
Maar 't zal minder voorkomen op ebay dat het niet matched.. denk ik.. hoop ik..

Origineel geplaatst door demian
dat is zo, ik vroeg me af of je deze deals via ebay had gedaan ook, maar ik denk het niet.

Klopt, was twee keer op synthforum. Gelukkig zijn het de uitzonderingen die de regel bevestigen.

twijfelgeval. Ik had een tweedehands Mu100r gekocht (fl. 975,-) in een muziekwinkel, thuis aangekomen bleek 1 van de chips waar de interne sampleROM opstond kapot te zijn. Dit bleek uit dat sommige geluiden dus heel slecht (ruis, vervorming), of niet klonken. ik kon me niet herinneren dat ie in de winkel al kapot was, maar die categorie geluiden had ik niet getest (gitaren en bassen). Dus ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen of ie onderweg kapot is gegaan, of in de winkel al kapot was. Ik heb het er maar bij gelaten, en de module uiteindelijk voor fl. 350,- kunnen verkopen, uiteraard wél met de melding van de storing.

Back