Cubasis VST 4

WilliamDB

Nieuwkomer
Hallo aan iedereen,

Mijn probleem is het volgende, ik werk( probeer) met een Creative Soundblaster Audigy 2 ZS.
Daarbij was een Cubasis VST 4 ...
Nu iedere keer ik iets probeer mislukt het.
De opgenomen bestanden spelen zich niet af.Ik kan trouwens maar een paar seconden opnemen.
Als ik de drums copier, krijgen ze een slechte klank.Aan wat ligt het
Configuraties ofzo ? Ik ben namelijk ok geen kei in PC... ik speel piano
Kan eriemand mij helpen ?
alvast bedankt
:confused:

even dit,

Wát mislukt er?

Wát neem je op?

Hoe neem je op?

Waarmee kopieer je?

Hoe kopieer je?

Wat is een slechte klank?

cubasisVST 4

cubasisVST 4

Inderdaad, een beetje uitleg kan zeker geen kwaad;
Ik gebruik een synth. Roland ep7IIe. Midi. Deze is aangesloten op de Soundblaster Audigy 2 zs.
Nu, als ik bv. piano wil opnemen speel ik gewoon in, wat er op die track moet staan. Jammer genoeg, neemt die track maar 5-6 sec. op van het hele stuk dat ik speel. =(
Voor de drumpartij schrijf ik de drum op voor enkele maten muziek. Basdrum-snare-enz.. en dat kopier ik dat gedeelte zodat het 2 min. zou moeten duren. De originele drum die ik geschreven heb, heeft een corecte drumklank. Het gecopierde gedeelte heeft de klank, precies of de baffels zijn gesprongen. Geen zuivere bom,bom, maar prout,prout. :kont:
Mijn vraag is ; hoe kan ik mijn track langer maken? Hoe kom ik aan die slechte drumklank.

Het is moeilijk uit te leggen al schrijvend...
Zijn er mensen hier, op deze synthforum dat soms gebruik maken van msn of skype ?
Ik denk dat den boel vlug opgelost zou zijn. Ik heb mij laten wijsmaken dat het zou kunnen liggen aan configuraties van mijne PC.(114GB)

William:kimono:

Re: cubasisVST 4

Re: cubasisVST 4

Origineel geplaatst door WilliamDB
Inderdaad, een beetje uitleg kan zeker geen kwaad;
Ik gebruik een synth. Roland ep7IIe. Midi. Deze is aangesloten op de Soundblaster Audigy 2 zs.
Nu, als ik bv. piano wil opnemen speel ik gewoon in, wat er op die track moet staan. Jammer genoeg, neemt die track maar 5-6 sec. op van het hele stuk dat ik speel. =(

Okay, je hebt van die verticale lijntjes in cubase die bovenin eindigen met een driehoekje.
Dat driehoekje kan je naar links en rechts slepen.
Cubase neemt alleen op tussen deze 2 lijntjes.
In de transport bar kan je ook zien waar de lijntjes zich bevinden, je kan ze ook nummeriek verplaatsen.

Voor de drumpartij schrijf ik de drum op voor enkele maten muziek. Basdrum-snare-enz.. en dat kopier ik dat gedeelte zodat het 2 min. zou moeten duren. De originele drum die ik geschreven heb, heeft een corecte drumklank. Het gecopierde gedeelte heeft de klank, precies of de baffels zijn gesprongen.
haha.. baffels?? :D

Geen zuivere bom,bom, maar prout,prout. :kont:
Mijn vraag is ; hoe kan ik mijn track langer maken? Hoe kom ik aan die slechte drumklank.

sja, lastig, die drumgeluiden die komen uit een plugin denk ik? Of zijn het samples? Vertel daar 's wat meer over?
Het is moeilijk uit te leggen al schrijvend...
Zijn er mensen hier, op deze synthforum dat soms gebruik maken van msn of skype ?
Ik denk dat den boel vlug opgelost zou zijn. Ik heb mij laten wijsmaken dat het zou kunnen liggen aan configuraties van mijne PC.(114GB)
William:kimono:

Het forum heeft een chat..:eureka:

Alsinds bedankt voor de vlugge antwoorden.
Die verticale lijntjes in cubase die bovenin eindigen met een driehoekje zij reeds verplaats geweest.Ik heb ze ook al numeriek verplaatst. Ik heb het zojuist nog geprobeerd. Het stopt met afspelen achter 5-6 sec.

:frons:

Eerst dat ,en dan de drums. ;)

Back