Low budget paneltjes?

Die heb ik hier al staan, maar daar kan ik niet van die schaalverdelingen voor pots mee maken, of zoals op het voorbeeld eigen graphics (zoals die golfvormen) erop zetten. Of zie ik iets over het hoofd?

of je knipt alle schaalverdelingen en golfvormen met photoshop uit plaatjes die je even google't en dan rearrange je ze in photoshop je in je eigen vorm frontplate
of is dit weer heeel erg omslachtig?

:) Etaoin..

Ik zie inderdaad alleen standaard gaten en graveerfunctiees in het programma.
De macro bibliotheek van het programmaatje is redelijk beperkt.
Wel kun je macro's zelf maken en invoegen.
Ook kun je met lijnen een heel eind komen, al moet ik zeggen dat het niet echt makkelijk is.

ik zal nog ff verder zoeken... een simpel CAD-proggie is misschien nog wel het handigste voor dit soort tekeningen (kijk eens bij download.com oid voor freeware /shareware CAD programmaatjes)

[edit] het voorbeeld wat je hebt bijgevoeg.. hoe breed en hoog moet dat precies zijn? (zegmaar wat zijn de exacte maten van het gebied binnen de stippellijnen?) want dan kun je in photoshop gewoon rekken totdat het klopt... (ff lineaal aanzetten en een keer of 2 proefprintje doen... ) Is niet zo exact als CAD. Maar als je ff probeert heel nauwkeurig te krijgen

Het schijnt dat je met schaeffer frontpanel designer ook symbolen kan importeren, ik geloof in hpgl formaat. Ik heb mijn frontpaneel in corel draw getekend, het is vrij populair onder de synth diy-ers.

Origineel geplaatst door Twiki
Het schijnt dat je met schaeffer frontpanel designer ook symbolen kan importeren, ik geloof in hpgl formaat. Ik heb mijn frontpaneel in corel draw getekend, het is vrij populair onder de synth diy-ers.

klopt.. maar waar heb je dan hpgl bestandjes van die golfvormen... ben daar net ff naar opzoek gegaan, maar kan er niets van vinden...

Origineel geplaatst door GeeEs
klopt.. maar waar heb je dan hpgl bestandjes van die golfvormen... ben daar net ff naar opzoek gegaan, maar kan er niets van vinden...
je kan ze tekenen in een willekeurig tekenprogramma en ze afdrukken met een hpgl driver naar een bestand.

Origineel geplaatst door etaoin
Ja, dat kan. Maar mooi strak is anders natuurlijk ;)

Als je het mooi strak wil dan moet je zorgen voor een heel groot orgineel.
Photoshop kan heel mooi anti aliassen hoor... is superstrak.

En echt strak.... ? dan teken je het in CAD

Origineel geplaatst door Twiki
je kan ze tekenen in een willekeurig tekenprogramma en ze afdrukken met een hpgl driver naar een bestand.

thx.. goeie tip.. is dit net zoiets als een PDF printer proggie?

In dat geval... aanrader @ etaoin! want je kan inderdaad heel simpel die HPGL importeren in dat schaeffer proggie!

In dat geval... aanrader @ etaoin! want je kan inderdaad heel simpel die HPGL importeren in dat schaeffer proggie!

Beetje omslachtig in vergelijking met dia. Daar exporteer ik gewoon direct naar HPGL, en niet noodzakelijk gelijk op A4 formaat.

dia ken ik niet..... maar klinkt goed in combi met HPGL als ik het goed begrijp.
[edit]... hebt ff opgezocht.. ziet er handig uit idd!

lol :D ... ik dacht dat je met een diaprojector enzo aan de slag wou oid, maar dat zal wel niet denk ik nu ;)

Pak anders Inkscape. Da's een echt vector-tekenprogramma. Ik weet niet hoe het met dat HPGL-formaat zit, maar eventueel kun je van Inkscape naar Dia (pakt ook SVG).

Photoshop moet je niet gebruiken omdat een snijplotter daar niet echt mee om kan gaan.

Origineel geplaatst door Yoozer
Pak anders Inkscape. Da's een echt vector-tekenprogramma. Ik weet niet hoe het met dat HPGL-formaat zit, maar eventueel kun je van Inkscape naar Dia (pakt ook SVG).

Ja, Inkscape is echt een fantastisch gratis open source programma. :halleluja

Haha dia, dat wil je niet gebruiken... :dubbel:

Back