korg ea-1 vsti clone?

Alterex

overdreven/overdrive
Hi,

Spreekt voor zich.. is i er en zo ja hoe heet i! En dan bedoel ik echte vsti's en niet reaktor fabricaten. Goede SE's zijn ook prima. Ik hoor het graag! ;-).

M

die is er niet, maar zijn zat andere basssynths die t kunnen en dan nopg meer zoals de novation bassation vst.
bij de ea1 gaat t toch vooral om de sequencer en de tapedelay imitatie en motion seq.

Ik ken niet echt een kloon van de EA-1, maar het geluid lijkt met met de meest softsynths wel te maken. De klank van de EA-1 vond ik niet echt supermoeilijk om met een ander apparaat na te bootsen.
Misschien dat een synth als A-synth iets voor je is. Heeft echter weinig met de EA-1 te maken, maar goed...........
http://antti.smartelectronix.com/

koop lekker de echte! die 75-100 euri kan je vast wel missen ;P
wat vindt je eigenlijk zo leuk aan deze bak dat je hem soft wil hebben?

Origineel geplaatst door chielos

ik heb de mijne net te koop staan voor 150. wel weinig geld zeg 75 euro. denk dat dat een beetje overdreven weinig is

Origineel geplaatst door chielos

Hmm... ik vind het een ondergewaardeerd apparaat eigenlijk. Ik heb 'vroegah' een echte gehad. Dus het is ook een stukje nostalgie! Ik zit er wel aan te denken om een echte te kopen maar voor de time-being..
Die pitch-offset kan je lead zo enorm laten gillen.. beetje distortion erop, filter even goed afstellen en knallen maar. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik er weer een zou wilen hebben... Heb s geprobeer om 'm na te bouwen in SE maar het enige wat niet goed genoeg werkte was die pitch-offset! *frustrating*

de er-1 is netjes nagebouwd door soniccharge.. maar de ea-1..

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
wel weinig geld zeg 75 euro. denk dat dat een beetje overdreven weinig is

tsja zeker weinig! maar ik heb ze wel voor 75-100 euro weg zien gaan.. belachelijk, overigens. en ook uitzonderlijk.
maar feit is dat deze bakkies echt enorm in prijs zijn gezakt!
toen ik die van mij verkocht waren er ook veeeeel mensen die +/- dat bedrag boden...

Origineel geplaatst door richard2000
Die Pitch Offset, is dat niet gewoon De-Tune van de 2,3 enz. osc.?
Dat kan toch met heel veel synth's?

Uhm verklaar je nader!

Back