welke behringer compressor

WarmeBakker

Ouwe rot
beste forumleden,

welke compressor zal ik houden voor compressie van losse geluiden (drums , of vocals of een 303 kloon ) in de mix ?
een behringer mdx-2200 composer pro of een behringer mdx-1600 autocom pro xl ?

de 1600 is een nieuwer model, maar ik heb wel eens gehoord dat in die oude mdx-2200 hoogwaardigere onderdelen zitten ?

idd... hoor je een verschil? Kies dan degene die 't beste klinkt. Geen verschil? Degene met de beste opties.

OF je verkoopt ze allebei en haalt een DBX / Focusrite / uhh.. ?

Of is dat geen optie?

Origineel geplaatst door Zoidsity
OF je verkoopt ze allebei en haalt een DBX / Focusrite / uhh.. ?

Of is dat geen optie?

van z'n Behringer verkopen is nog nooit iemand rijk geworden...

Origineel geplaatst door ProtoHuman
idd... hoor je een verschil? Kies dan degene die 't beste klinkt. Geen verschil? Degene met de beste opties.

ik heb een MDX2600 en een T1952. Voor wat ze gekost hebben vind ik ze goed klinken en ik leer er steeds beter mee te werken. Want dat wordt ook wel eens vergeten. :-)
Gear is 1 ding er mee kunnen/leren werken een ander ding.

:-)

dus ik deel de visie van ProtoHuman.

lcasei.

Origineel geplaatst door falafelbiels

Hahaha

Dat is een understatement.....

Uitgezonderd Dhr. Behringer himself dan. 8o)

Maar eff on-topic. Je kan ze ook gewoon allebei houden, of je moet erg om geld verlegen zitten. Dan kan je ook nog verschillende compressie toepassen op verschillende instrumenten. Beide verkopen en dan een DBX of een RNC ofzo kopen is misschien een betere optie.

sluit een van je compressors af, gooi de kabel in een hoek, en als je het niet mist, is dat de goeie :D

ik heb wel eens gelezen dat in de die oude mdx modellen van behringer dezelfde onderdelen als bij dbx erin zitten, maar kon me niet meer herinneren welke thread en weet niet meer of dat wel voor de 2200 geldt , of nog oudere types.

Origineel geplaatst door WarmeBakker
ik heb wel eens gelezen dat in de die oude mdx modellen van behringer dezelfde onderdelen als bij dbx erin zitten, maar kon me niet meer herinneren welke thread en weet niet meer of dat wel voor de 2200 geldt , of nog oudere types.

mdx2000 , niet in de 2200 geloof ik.

ik heb 2 mdx 2100 .. zoek eens in de nieuwsgroepen .. er zou een that's opamp in zitten als wel de "C" versie oftewel de goodkope !

Origineel geplaatst door Boemtsjak
In de MDX-2000 zitten Behringer chips. Ik heb geen idee of dit gekloonde DBX chips zijn, want met Behringer weet je het gewoon nooit helemaal zeker. ;)

In de Behringer studio processor die ik heb zitten dbx chips in, mdx2000 kunnen dacht ik dbx/that/ssm's inzitten. Vanaf de mdx2200 is ook alles smd geworden.

Back