Audio editors OSX

The Q

out in the fields
Ik wil hier even een draadje bouwen waarin een klein overzicht komt van beschikbare audio editors (geen sequence programma's dus) voor Mac OSX, goeie schijnen nogal dun gezaaid te zijn.

Mijn lijstje:

Audacity
Gratis, maar helaas nogal onstabiel, vind soms de hardware niet of weigert te spelen om andere vage redenen.
homepage

Amadeus
Grappig progje, shareware van 30 dollar. Meer geschikt voor MP3 dudes, veel coderingsmogelijkheden. Beperkt in de core audio settings, wil op de een of andere manier steeds op soundmanager settings teugvallen.
homepage

Sound Studio
De meest stabiele die ik tot nu toe heb kunnen vinden, ook shareware maar wel een tikje aan de dure kant: 79 dollar.
Alles in 1 keer werkend en goed gebruik van Core Audio, van analoog tot Adat is te vinden en selecteren met mijn Motu 828, dat was bij de voorgaande progjes wel anders.
homepage

Wie o wie vult het lijstje aan :okdan:

edit: links erbij gezet

Laatst gewijzigd:
Bedoelde meer kleine editors, niet echt de grote dingen zoals Nuendo.
Trouwens, Soundtrack pro is idd een goeie, die is met 100 euro korting ook in de edu store te vinden.

maar 's ff een nieuwe impuls geven.

Soundtrack pro is inmiddels uitsluitend leverbaar als onderdeel van final cut .... erg jammer, stond op het punt dit aan te schaffen.

Overweeg nu Sound studio 3 aan te schaffen, iemand nog verdere suggesties?

Laatst gewijzigd:
AudioDesk? nog niet gebruikt ... comes with motu

Sound Studio
De meest stabiele die ik tot nu toe heb kunnen vinden, ook shareware maar wel een tikje aan de dure kant: 79 dollar.
Alles in 1 keer werkend en goed gebruik van Core Audio, van analoog tot Adat is te vinden en selecteren met mijn Motu 828, dat was bij de voorgaande progjes wel anders.
homepage
Binnenkort is dit de mijne aangezien hij nu in een Promo sales package zit. (De bundle threshold wordt wel gehaald)
http://www.mupromo.com/?ref=4438

Ik gebruik al jaren Sound Studio, heel vroeger nog zelfs in mac os 7 denk ik.

programma doet wat het moet.. heel simpel..
heb al -tal keren andere softs geprobeerd, maar blijf Sound Studio het prettigste vinden.

Gebruikt er iemand Wave Editor? link

Op m'n mac gebruik ik Amadeus Pro ... misschien 't kleinste broertje van alles wat hier is opgenoemd maar voor z'n prijs kan je'm niet laten liggen vind ik ...

Wave Editor is nog een - zij het vrij prijzige - aanbeveling.
Werkt erg intuitief met lagen, en wordt regelmatig geupdate met nieuwe interessanten feautures, zoals izotope timestretch, megabitmax dithering...

Er is een 15 dagen evaluatie-demo op de site te vinden, de moeite waard!

AudioDesk? nog niet gebruikt ... comes with motu

Is gewoon digital performer zonder midi en met wat minder plugins. Enige punt is wel dat het ook alleen met motu werkt. Tis net als Avid spul met pro tools, de hardware interfaces zijn de dongles voor de software.

Ik gebruik sindskort Wavepad en dat bevalt me erg goed. Simple maar toch aardig wat leuke bewerkingsmogelijkheden.

Ik gebruik sinds m'n Macficatie alleen Audacity, nog nooit problemen mee gehad overigens, hardware ziet ie meteen (firewire ruleert) ,nu ik erover schrijf ben ik er zeer tevreden mee eigenlijk.... Maarja ik weet niet welke hardware Audacity misschien minder mee werkt....

Audioease Snapper?

Back