en nu?

Gripz

Nieuwkomer
Hi allemaal:biertje:

IK heb een RM1X en een MC303.
Ik ben op zoek naar een of andere synth module om het geheel aan te vullen want ik vind de sampel based synthengines van die bakkies van mij op zijn minst flauw.

Die synth modulle zou ik dan het liefst sequencen via mijn rm1X
Ook zou ik graag hebben dat dit een desktop module is zodanig dat ik het gemakkelijk live kan gebruiken.
K'wil er de iets hardere stijlen mee kunnen doen zoals hardcore dnb breakcore.

Iemand een ID?

Neem bijvoorbeeld een Moog Voyager, een Alesis Andromeda of een Nord Modular G2X.
Als je iets meer centjes hebt misschien een Korg Oasys?:verkoght:

Ik zal je vast waarschuwen voor de vele, vele op/aanmerkingen die je waarschijnlijk zal krijgen, zoals: GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE, etc.

Aangezien je daar uiteraard wel veel baat bij zal hebben, is het opzich wel een goeie tip, maar ookweer een beetje kortaf en onvriendelijk, vind ik zelf..

Vandaar dat ik zal proberen iets extra's toe te voegen :D

De RM1X is een goeie basis opzich als sequencer. Je hebt verder een MC-303, en die kan je (na een beetje zoeken/pielen) ookwel een beetje gebruiken voor wat extra geluidjes.

Wat je echt nog mist is een (Virtueel) analoog bakje voor de wat extremere geluiden (eventueel een sampler, maar dat laat ik aan iemand anders over).

Afhankelijk van je budget zou je kunnen rond gaan kijken voor:

-Access Virus (A/B/C/TI) desktop : heeeeeeerlijke bak!!
-Dave Smith Evolver : klein maar FIJN!!
-Novation Nova (desktop) : moeilijker aan te komen, maar niet onmogelijk: ook mooie bak met fijne bediening
-Korg MS2000rack : kan je ook wel als 'desktop' gebruiken : lekker extreem, typisch Korggeluid
-De Electribe serie van Korg : maar dan niet de drum-bak uiteraard.., voor de rest zelfde verhaal als de MS2000rack, alleen hebben deze bakjes ook nog een sequencer aan boord. Een variant op de MC-303/RM1X dus.
-uhh,.. desktop,,.. kijk verder even op de site van bijvoorbeeld Gearjunkies.com, Feedback.nl of Thomann.de

En voor meer details kan je via de zoek-machine wel zat reviews lezen over vrijwel ALLE bestaande merken/types en uitvoeringen.

Succes met je keuze!!

Een ARP 2600 is ook goed, maar dan moet je wel een midi-to-cv erbij nemen om hem aan te sturen met de RM1x. Of een RSF Polykobol mk2???!

Yamaha AN200 of Roland D2?

Voor "hardcore dnb breakcore" is het ook wel handig als je iets hebt om je eigen sampletjes in te laden! Je zou een goedkope Akai S2000 erbij kunnen scoren, of je spulletjes wegdoen en een Korg ESX-1 nemen (kan je mee sequencen en samplen).

Wat distortion effectjes (pedaaltjes ofzo) zijn ook niet verkeerd. Heb je genoeg doekoes en hou je van extreme herrie => sherman filterbank.

@smackos, alexander: :P

k

Zit toch wel wat krap bij kas
Had zelf al gedacht aan zo'n ms2000rack maar ik denk dat die net iets te prijzig zijn voor wat ik er aan kan geven;{

Origineel geplaatst door Zoidsity
Ik zal je vast waarschuwen voor de vele, vele op/aanmerkingen die je waarschijnlijk zal krijgen, zoals: GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE, etc.

Aangezien je daar uiteraard wel veel baat bij zal hebben, is het opzich wel een goeie tip, maar ookweer een beetje kortaf en onvriendelijk, vind ik zelf..

Heb die goeie raad eens opgenomen En toen ben ik op de juno's gestoten.
De 106 lijkt me wel wat al ben ik er nog niet helemaal uit of het nu mss niet verstandiger is om een juno 2 te kopen met een programmer er bij, vanwege de sound.

Voor een leuke, betaalbare en rauw-klinkende VA kan ik je de K-station aanraden.. Veel knoppen, makkelijk bedienbaar en kan verdomde rauw klinken! Ik vind het, zeker voor het geld gezien, een topbakkie! De effecten stellen niet zo veel voor, de galm is zelfs ronduit lelijk.. Alhoewel de distortion erg bruikbaar is! (Maak zelf hardcore..)

Moet je voor zo'n 250 euries denkik wel aan kunnen komen!

En anders misschien een NordRack 1? Ook lekker rauw en nu erg betaalbaar! Alleen geen ingebouwde effecten.. En dat is wel lastig.. Maar wel vette bak!! 8~

:yamaha: heb dan toch maar een ms 2000R gekocht werkt super lekker met mijn rm1x.

Die Korg MS2000 Daar weten ik en Ethereal
ook wel raad mee , Live Jams op vrijdag middag bij Theo in de studio :D Beuken! Moeten we snel weer eens gaan doen ! Was Fun! :D

Back