wat ik me al 10 jaar afvraag..

trash

Ouwe rot
Wat ik me als iets van 10 jaar afvraag is:............ het geluid(soort van leadje) dat o.a in rob base -it takes two,todd terry-black riot,armando's 100% dissin u ........zit,waarmee is dat gemaakt?

kan iemand dit mistery voor mij ontrafelen?:confused:

ga naar :
http://www.vintagesynth.com/
tiep "Todd" in het zoekmachientje op die pagina
en hups.. je ziet alle instrumenten die de goede man tot zijn beschikking heeft.
(die EMS crap moet je negeren want die is door ene Todd Rundgren gebruikt)

bedoel je dat akkoordje van dissin you ?

is toch gewoon een sample van een overstuurd piano akkoord ?

is leuk als je dan gaat pitchen (bah wat vind ik dat jammer klinken inmiddels)

Uhh..."It Takes Two"?? Volgens mij bedoel je "Get On The Dancefloor" van Rob Base & DJ EZ Rock. ? toch?

Hoe is dat geluid gemaakt?
Ik zou het eigenlijk ook niet weten.
Maar, in de MC-303 zit een preset van dat geluid, en het staat onder de bank van "Organs".
Nu weet ik ook wel dat het een gesampled geluid is, maar volgens mij is de basis iets van een orgel. Naderhand is er iets mee gedaan waardoor het vetter klinkt ofzo.

[Kick dit topic omhoog]

Tel bovenop die 10 jaar van jou nog eens 8 jaar op, zo lang vraag ik het me al af!
Het origineel is bij mijn weten in elk geval van Black Riot - A Day in the Life.

Het zal destijds waarschijnlijk kinderlijk eenvoudig zijn geweest, aangezien muzikaal dingen nogal van houtje-touwtje en jatwerk in elkaar zaten in die tijd en dat genre. Misschien was het gewoon een preset van een oude synth? Het klinkt wel een beetje als een akkoord, dat vervolgens als single shot (sampled en geknipt?) bespeeld is.

Misschien komt het wel uit de Fairlight schiet me nu te binnen, die heeft wel meer klassieke samples (orch5 toch!?) die 'over and over again'... ik ga die libraries eens doorspitten! Als iemand een Fairlight heeft hier op SF, gaarne feedback!

1 september 2002, 02:54

voor hem dus zo'n 19 jaar dan? :p

Laatste activiteit: 18 januari 2009.

Dat ding van Black Riot klinkt overigens verdacht veel als de preset "Igor Circus" op de JV/XP synths - en het zit er dik in dat Roland vrolijk die samples heeft gerecycled van het S50/S550 tijdperk.

Volgens mij heb ik de bron gevonden!

In het nummer "Move Your Body" van Marshall Jefferson uit 1986 hoor je een hoop gepingel met een honky tonk achtige piano. Ook gesampled hoogstwaarschijnlijk - althans als instrument - die vervolgens gesequenced is. Op verschillende toonhoogtes wordt het bespeeld, op sommige momenten en toonhoogten klinkt ie beter dan op andere. Wellicht een EMU, Ensoniq Mirage of iets Akai S612 achtigs..

Luister op 2:57: hier hoor je duidelijk de gesample piano.
Wellicht is het een akkoord van meerdere tonen.

Volgens mij op 3:04 hoor je ook de sample die door Moby aka Voodoo Child gebruikt is in deze:

EDIT: die stabs uit BLACK RIOT klinken toch anders - langer - dan in Move Your Body.... of zouden het die string achtige sound op het eind van laatstgenoemde zijn en die gedubbed ofzo... zucht.

Volgens mij heb ik de bron gevonden!

In het nummer "Move Your Body" van Marshall Jefferson uit 1986 hoor je een hoop gepingel met een honky tonk achtige piano. Ook gesampled hoogstwaarschijnlijk - althans als instrument - die vervolgens gesequenced is. Op verschillende toonhoogtes wordt het bespeeld, op sommige momenten en toonhoogten klinkt ie beter dan op andere. Wellicht een EMU, Ensoniq Mirage of iets Akai S612 achtigs..

Luister op 2:57: hier hoor je duidelijk de gesample piano.
Wellicht is het een akkoord van meerdere tonen.

Die piano was gesampled en gespeeld met een SCI Prophet 2000.

Ik heb de fairlight pro voor ipad.

Ik denk dat het Orch 13 is. Dit lijkt me het er meest op. Via effect geluid aanpassen en het lijkt er wel op.
Orch 5 begint met een snare mep. Orch 2 is de beroemste break ever. (ff tussendoortje)

Misschien komt het wel uit de Fairlight schiet me nu te binnen, die heeft wel meer klassieke samples (orch5 toch!?) die 'over and over again'... ik ga die libraries eens doorspitten! Als iemand een Fairlight heeft hier op SF, gaarne feedback!

Laatst gewijzigd:
Back