Emu ultra 5000 cc's?

sander

_
Ondersteund de Emu ultra 5000 control change messenges? Of alleen sysx.

Zoja, heeft iemand een lijstje daarvan. Staat namelijk niet in de handleiding.

Ik probeer iemand met dat apparaat te helpen.

Ja, je kunt 15 CC's vrij toewijzen aan aan modulatiebronnen. De CC nummers zijn vrij te kiezen uit de gebruikelijke lijst. Daarnaast zijn de E-series sampler te bedienen via Sysex voor allerlei ingewikkelder zaken. Staat in het Master Menu-MIDI. Dit geldt in ieder geval voor EOS 4.0 en hoger. De EOS manual is te downloaden van de Emu site, pagina 108 en verder.

Modulatiebronnen? Bedoeld EMU daar ook gewoon cutoff en resonance, etc mee?
Volgens mij zat er EOS 4.6 ofzo op.

Heb je nog tips om de sampler icm met de pc te gebruiken.
Aan de sampler hangt een externe behuizing met daarin een SCSI HD en cdrom.

Gisteren die even losgekoppeld en sampler via scsi aan pc gehangen. Recycle herkende de sampler
en ook had ik een EOS nog wat programmaatje waarmee je de sampler knoppen vanaf de pc kan besturen.

Bestaat er nog een uitgebreide editor, waar je dus gewoon alle parameters op 1 scherm ziet?

Modulatiebronnen (sources) zijn de dingen waarmee je een CC verstuurt: pitch en mod wheel, ribbon controller, Aftertouch, Velocity, allerlei knoppen (bv van een BCR2000) maar ook bijvoorbeeld een LFO. De Destinations kunnen dingen zijn als sample start punt , cut off, resonance, pitch, allerlei effect instellingen etc etc, je kunt het zo gek niet bedenken.

Met EOS Link kun je vanaf de PC of Mac aan de slag, er is ook een editor in Sounddiver.

Die samplers zijn zo complex (niet moeilijk maar veel mogelijkheden) dat je er nog wel even zoet mee bent en op allerlei onverwachte en inspirerende zaken uitkomt. Maar eigenlijk zijn het gewoon synths met rare oscillatoren en een uitgebreide modulatiematrix.

Edit voice > cords : daar kun je alles aan alles toewijzen...je hebt 24 cords,dus je kunt 24 modulatiebronnen aan modulatie-sources hangen...per voice !!!!...

maar hij reageert ook op veel CC's....: zo kun je vanuit Cubase al je volume en panning en zo regelen van elk channel....en natuurlijk main volume reageert ie standaard op...

per voice dus hè ? :D je kunt dus een sample layeren en elke layer 24 aparte modulatie-routings geven...of op een midikanaal per toets een andere sample zetten,ieder met een ander filter en andere modulatie-routings...

(sorry,ik ben al jaren E-Mu fan);)

Back