Cubasis Go 2.0

Joenski

Nieuwkomer
mede muziekliefhebbers,

ik zit met een aantal vragen, heb al heel verg veel gelezen maar vindt het hier nogal een dikke brei.

het volgende:

- ik heb cubasis go 2.0 ooit eens aangeschaft (gulden tijdperk) handleiding doorgelezen en geprutst maar kom er toch niet helemaal uit.

waarom kan ik niet gewoon een enkele drumbass invoeren oid. op een track?! ik heb ook al gezocht naar midi files die ik zou kunnen downloaden maar dit zijn meestal complete tracks en volgens mij moet ik dan echt van alles gaan knippen en plakken. miss kan iemand mij een site geven waar ik alles kan vinden wat ik nodig heb omdat er hier vaker gezucht wordt, 'weer iemand die wil weten wat ie nodig heeft' begrijp ik helemaal maar zoals eerder vind ik het forum niet echt overzichtelijk meer.

- REX files?! heb ik hier nog iets voor nodig om deze te kunnen gebruiken want ze worden niet herkent.

ps voorkeur qua muziek gaat uit naar techno, techhouse en clubhouse (dit wordt mn leidraad nix kopieren dus)

laat t nu verder aan jullie over

Re: Cubasis Go 2.0

Origineel geplaatst door Joenski

laat t nu verder aan jullie over

Wat laat je aan ons over? Om jou uit te leggen hoe cubase werkt? Wat bedoel je in godsnaam met "een enkele drumbass invoeren oid. op een track" :confused: Begrijp ik hier uit dat je een track wilt maken met daarop het geluid van een bassdrum? Wat voor geluidsbron(nen) gebruik je? Heb je soft synths, hardware synths, gebruik je alleen audiotracks, samples.....?

Vertel effe wat meer over je werkwijze en wát je nou precies bedoelt. Dán kun je het aan ons overlaten om je te helpen...

Rex-files zou je in principe gewoon moeten kunnen importeren maar ik weet niet of Cubasis GO dat kan.

Dit soort threads maken het forum onoverzichtelijk, omdat de zoekmachine reageert op woorden die dus steeds vaker voorkomen in threads waar je niks aan hebt!

waarom kan ik niet gewoon een enkele drumbass invoeren oid. op een track?! ik heb ook al gezocht naar midi files die ik zou kunnen downloaden maar dit zijn meestal complete tracks en volgens mij moet ik dan echt van alles gaan knippen en plakken. miss kan iemand mij een site geven waar ik alles kan vinden

Ik wil je best antwoord geven, maar euh, lees je vraag zelf nog eens goed door! Woorden als 'google' 'uitproberen' 'experimenteren' en 'handleiding' komen bij mij naar boven!!
Dit is gewoon niet de manier om verder te komen, sorry!

ja ok miss wel een beetje gelijk dat t vaag is. ben er onderhand wel achter hoe t 'allemaal' werkt.

wat betreft die REX files, de genoemde opties allemaal al geprobeerd dus...

ckers maar samen stan we sterker he

even iets anders dan, ben nu dus een track aan het editten en heb in het arrange windowtje een track(balk) getrokken waarin ik de bassdrum zet.

in het arrange windowtje is de balk getekend t/m maat 61 maar in mijn edit window kom ik tot maat 106?!

iemand enig idee hoe dit kan, je hoort wel alles t/m maat 106 dus dat is geen probleem.

Ja, dat kan wel kloppen. Cubase laat in het edit window altijd meer zien dan de lengte van je geselcteerde part. Weet ook niet waarom dat precies is. Maar zoals je zelf zegt, dat is geen probleem toch?

Maar wat bedoedel je nou precies met je eerste vraag?

Overigens ben ik bang dat je met cubasis Go geen .Rex files kunt importeren. Ik ken deze versie van cubase niet maar het lijkt me een "uitgekleede" versie. Als je persé rex files wilt kunnen gebruiken zou ik aanraden om te upgraden naar bijv. Cubase SE of SL. Of je kunt Reason gebruiken.....

Origineel geplaatst door Joenski
ckers maar samen stan we sterker he

even iets anders dan, ben nu dus een track aan het editten en heb in het arrange windowtje een track(balk) getrokken waarin ik de bassdrum zet.

in het arrange windowtje is de balk getekend t/m maat 61 maar in mijn edit window kom ik tot maat 106?!

iemand enig idee hoe dit kan, je hoort wel alles t/m maat 106 dus dat is geen probleem.

Ja dat klopt, is een beetje vaag in Cubase8o) , maar je kan achteraf die track in je arragment wel verlengen naar bv 106.

Zoek ff hier er bestaat wel een gratis simpele REX player VSTi voor cubase, volgens mij staat ie daar wel.

Back