Welke O.S. op MPC2000XL ?

Harold

Stamgast
Voorheen had ik een MPC60.

Ik begon hiermee met de originele O.S. maar ervaarde de later geinstalleerde O.S als een ware verademing !!!
De machine werd in 1 klap 100x gebruiksvriendelijker.

Hoe zit dat met de MPC 2000XL ?

Die heb ik sind een maand of 2.
O.S 1.14 is degene die er nu opstaat.

Ik heb gezien dat ik een nieuwere OS kan downloaden van de Akai site....Namelijk versie 1.20.
Krijg ik dan meer mogelijkheden of wordt de MPC dan makkelijker in gebruik ?
Ik kan hier verder op de site geen info over vinden.......

Laatst gewijzigd:
os 3 op mc60 geeft je idd veeeel meeeeeer features. je krijgt (bijna) alle features die de mpc3000 ook heeft
ik denk dat dat bij de mpc2000 enkel bug fixes zijn met hier en daar een nieuwe feature maar ik kan verkeerd zijn, heb nog nooit ee 2000 gehad

sander, steven v ? jullie weten wel beter :)

Het enige wat OS 1.20 toevoegt is support voor een carddrive. Het heeft dan ook eigenlijk geen zin om up te graden als je nog met zip of diskette werkt.

Sander heeft trouwens, als ik me niet vergis, een carddrive in z'n MPC geïnstalleerd waar nog OS 1.14 op stond, en dat werkte ook. Ikzelf heb dezelfde carddrive maar heb eerst een upgrade gedaan naar OS 1.20, wat ook perfect werkte.

Zo'n carddrive kun je zelf gemakkelijk installeren. Sander heeft hierover een website gemaakt, waar de werkwijze uitgelegd is. Alles samen kostte die carddrive me zo'n 45 euro. En dat is het echt meer dan waard.

Laatst gewijzigd:
Hee Steven......Ik heb Sander zojuist een mailtje gestuurd met en aantal vragen over de inbouw van de Cardreader.

Ik speelde al een tijdje met de gedachte en denk dat ik deze er ook wel in wil hebben.
Het lijkt me dat alles dan ook behoorlijk wat sneller laadt ?

............Even terug naar die O.S nog.......Verder doet íe echt helemaal niets ? Alleen maar om een cardreader te instaleren ?

Zou er nog eens een ECHTE geupdate O.S. voor de 2000XL komen denk je ?

Origineel geplaatst door Harold
Hee Steven......Ik heb Sander zojuist een mailtje gestuurd met en aantal vragen over de inbouw van de Cardreader.

Ik speelde al een tijdje met de gedachte en denk dat ik deze er ook wel in wil hebben.
Het lijkt me dat alles dan ook behoorlijk wat sneller laadt ?

............Even terug naar die O.S nog.......Verder doet íe echt helemaal niets ? Alleen maar om een cardreader te instaleren ?

Zou er nog eens een ECHTE geupdate O.S. voor de 2000XL komen denk je ?

Met een carddrive gaat het laden inderdaad spectaculair veel sneller. Ook moet je nooit meer diskettes gaan swappen, in het geval je program niet op één disk kan.

Verder is OS 1.20 er enkel om support voor carddrives te geven. Verder niets. Dit omdat een nieuwe 2000XL al een tijdje met een carddrive wordt geleverd.

Volgens mij komt er geen nieuw OS meer voor de 2000XL. Volgens mij gaat het niet zolang meer duren of Akai dat model niet meer gaat maken, want ze hebben een mooie opvolger gemaakt, de MPC2500, die bovendien ongeveer hetzelfde kost als een nieuwe 2000XL met 10 uitgangen (2500 heeft standaard 10 uitgangen).

Origineel geplaatst door Steven V

Sander heeft trouwens, als ik me niet vergis, een carddrive in z'n MPC geïnstalleerd waar nog OS 1.14 op stond, en dat werkte ook. [/B]

Klopt, dat werkte bij mij ook. Niet zo vreemd aangezien ik precies dezelfde reader heb als Sander...

Cardreader kan ik echt van harte aanraden, zeker als je nu nog 'n floppy drive hebt. Sander heeft ergens een thread met ons model reader (er zijn er meer die werken) een link naar de inbouw-instructie. Search ff.

1.14 plus cardreader werkt hier ook perfect.

Het is echt super makkelijk, ik kan nu regelmatig backups maken en heel makkelijk samples sorteren, bewerken en klaarzetten op de computer. Daarna alles overpompen op de smartcard en gaan :)

-C-

Ik heb de link gecheckt. Thanx.

Thanx iedereen trouwens voor alle tips enzo.

Sander.....Ik had het oude topic van jou over het inbouwen van de Cardreader gevonden en alles erover nagelezen.

Gaat zo spoedig mogelijk gebeuren.

Back